تراکتور فرگوسن; آشنایی با تاریخچه و سازنده تراکتور فرگوسن
تراکتور یکی از ماشین آلات مهم در کشاورزی است. بسیاری از فعالیت های کشاورزی پس از اختراع تراکتور دستخوش تغییرات زیادی شدند. بیش از 100 تلاش برای ساخت تراکتور در جهان انجام شده است. در سال 1916 بود که هری فرگوسن برای اولین بار پا به انگلستان گذاشت تا تحقیقات در مورد تراکتور را آغاز کند. دستاورد کار او امروزه تقریباً در انواع تراکتورهای موجود در بازار قابل مشاهده است. برای خرید انواع قطعات تراکتور به این صفحه مراجعه کنید.

تراکتور فرگوسن در چه سالی ساخته شد؟
در سال 1916 بود که فردی به نام هری فرگوسن در انگلستان به فکر ساخت دستگاهی افتاد که فرآیندهای کشاورزی را تسهیل کند. دستگاه ایده آل او دارای یک سیستم خودکار بود که اپراتور انسانی به سادگی باید مانند یک ماشین رانندگی می کرد. تلاش ها و تحقیقات فرگوسن حدود 20 سال به طول انجامید.
تا اینکه در سال 1936 فرگوسن اولین تراکتور را با قدرت حدود 20 اسب بخار معرفی کرد. البته لازم به ذکر است که او در اقدامی هوشمندانه در سال 1926 ثبت اختراع تراکتور فرگوسن را به نام خود رسماً به ثبت رساند. نسخه اولیه تراکتورهای فرگوسن با نام مدل A شناخته می شد که توجه زیادی را به خود جلب کرد. تمامی مدل های بعدی تراکتور فرگوسن با الهام از این مدل پایه طراحی و به بازار عرضه شده اند.
راه اندازی تجاری تراکتور فرگوسن با همکاری فورد
فرگوسن یک ایده بکر با فرصت های بی شمار داشت. البته او پا را فراتر گذاشت و نمونه موفقی از ایده خود را تولید کرد. پس از آن، عرضه انبوهی در بازار وجود داشت که باید برای تولید تجاری استفاده می شد. او فورد را برای همکاری انتخاب کرد. در اکتبر 1938، او طرح خود را برای هنری فورد مشهور بیان کرد. نتیجه ملاقات او یک قرارداد رسمی بود که منجر به تولید تجاری تراکتور فرگوسن شد.
البته از آن زمان تاکنون نام این تراکتور رسما به تراکتور فرگوسن-فورد تغییر یافته است. اولین محصول تجاری این همکاری در اکتبر 1939 وارد انگلستان شد. این کشور از هزاران تراکتور کشاورزی برای تولید مواد غذایی مورد نیاز خود در طول جنگ جهانی دوم استفاده کرد. کار به جایی رسید که تا پایان ژوئن 1947، حدود 300000 تراکتور توسط فورد به بازار عرضه شد. تشدید جنگ در جهان در افزایش تقاضا برای این محصول بی تاثیر نبود.

پیشرفت تولید تراکتور فرگوسن-فورد
همکاری فرگوسن با فورد منجر به شناخته شدن این محصول در بازار شد. طبق توافق بین آنها، فورد موظف شد کارخانه ای در داگنهام انگلستان بسازد که از انجام آن خودداری کرد. در نتیجه فرگوسن برنامه جدید خود برای ارتقای تراکتورها را به فورد ارائه نکرد. در نتیجه، فرگوسن با شرکت دیگری به نام استاندارد موتور شرکت کاونتری به توافق رسید تا طرح ثانویه خود را برای تراکتور فرگوسن، TE20، به شرکت ارائه دهد.
بر اساس این قرارداد، فرگوسن توانست برنامه های تکمیلی خود را برای ارائه محصولات با کیفیت بهتر اجرا کند. شرکت استاندارد موتور کاونتری نیز سود بسیار خوبی کسب کرد. زیرا این همکاری در اواسط جنگ جهانی دوم به ثمر نشست. تشدید جنگ نیاز به غذا را در سراسر جهان افزایش داده بود. در نتیجه سرعت کشاورزی باید افزایش یابد. تراکتور فرگوسن باعث شد این اتفاق بیفتد و به همین دلیل با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. اولین تراکتور TE20 فرگوسن در اکتبر 1948 به بازار عرضه شد و تولید انبوه آن بلافاصله در سراسر جهان با استقبال مواجه شد.

عرضه تراکتورهای نسل جدید 2020
یکی از مشکلات تراکتور TE20 تعداد زیاد تجهیزات جانبی بود که اپراتور باید در کنار تراکتور تهیه می کرد تا بتواند فرآیندهای کشاورزی را مدیریت کند. تعداد این لوازم جانبی به بیش از 60 دستگاه رسید که عملا کار را برای اپراتور انسانی سخت می کرد.
فرگوسن کار خود را از سر گرفت، این بار برای داخلی کردن هر قطعه از تجهیزاتی که قبلاً باید جداگانه تهیه می شد. حاصل این تلاش ها عرضه نسل جدید تراکتور فرگوسن بود که با نام TO20 در بازار شناخته شد. کار با این تراکتور بسیار راحت تر بود و علاوه بر آن می شد بسیاری از فرآیندهای کشاورزی را با آن مکانیزه کرد. فرگوسن همچنین بازاریابی زیادی برای نشان دادن توانایی های تراکتور تولیدی خود به کشاورزان انجام داد که عامل مهمی در موفقیت او بود.


مشاهده نظرات بیشتر...