تشخیص باتری اصلی ال جی

3 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

معمولا در صورتی که باتری سریع خالی شود و شارژ آن دارای مشکل باشد، همچنین اگر باتری دچار تغییر حالت شکل ظاهری شود و از حالت استاندارد خارج شود، یا باد کند باید برای تغییر آن باتری اقدام کرد. برای اینکه بدانید باتری شما باد کرده یا نه می توانید باتری را بر روی یک سطح کاملا صاف گذاشته و آن را چرخانده تا متوجه ورم کردن آن شوید. البته ممکن است تشخیص این موضوع روی باتری های جدید امکان پذیر نباشد.

استفاده از باتری اصلی برای گوشی

باتری هایی که جدیدا در گوشی های موبایل به کار برده می شوند، از نوع  لیتیوم یونی می باشند. این نوع باتری ها را می توان از بهترین انواع باتری های شارژی به شمار آورد. زیرا موجب می شود که انرژی مورد نیاز گوشی های موبایل تأمین شود. همچنین این نوع باتری ها دارای دوام بسیار خوبی می باشند.‌ البته در این نوع باتری ها نیز ممکن است مشکلاتی به وجود آید که نیاز به تعویض داشته باشند. خراب شدن باتری در اثر مواردی چون استفاده نادرست یا اینکه بر اثر کار طولانی مدت می باشد. در صورتی که باتری خراب باشد باید آن را با باتری جدید جایگزین کرده و از یک باتری اورجینال برای آن استفاده شود. به محض اینکه علائمی مانند تخلیه شارژ، خاموش شدن های بی مورد و افت ناگهانی شارژ در گوشی خود مشاهده کردید، لازم است برای تعویض باتری گوشی خود اقدام کنید. یک باتری اصل معمولا دارای گارانتی تعویض می باشد.‌ باتری‌ها دارای عملکرد تعیین کننده در ذخیره انرژی الکتریکی در تلفن‌های همراه هستند. در صورتی که باتری عملکرد خوبی داشته باشد، در سلامت و ارتقاء فعالیت گوشی‌های هوشمند موثر خواهد بود.

باتری اصلی ال جی

به کار بردن یک باتری اصل در گوشی موبایل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.‌ استفاده از باتری های ارزان و تقلبی به گوشی ها آسیب های جدی وارد می کنند. در صورتی که از باتری های تقلبی استفاده شود، این باتری ها شارژدهی خوبی ندارند و به زودی گوشی دچار مشکل خالی شدن شارژ شده و کیفیت شارژدهی خوبی نخواهد داشت. به این معنا که اگر در گوشی یک باتری فیک و تقلبی نصب شود، شما یک هزینه اضافه پرداخت نموده اید و در مدت زمان کوتاهی همه چیز مانند روز اول خواهد شد. از طرف دیگر استفاده کردن از باتری تقلبی در گوشی موبایل باعث می شود که ریسک بروز حوادثی مانند انفجار باتری و آتش گرفتن آن بیشتر می شود و در صورت این مشکلات گوشی شما به طور کلی از دست خواهد رفت. بنابراین برای خرید باتری ال جی باید توانایی تشخیص باتری اصلی ال جی را داشته باشید. شما باید تلاش کنید در گوشی خود همیشه از یک باتری اصلی استفاده کنید. در این مقاله به بررسی انواع روش های تشخیص باتری اصلی ال جی مانند باتری اورجینال ال جی G5 می پردازیم.

بررسی تاریخ تولید و جعبه باتری برای تشخیص اصل بودن آن

از جمله راه هایی که می توان برای تشخیص باتری اصلی ال جی به کار برد این است که باید به بسته بندی روی جعبه باتری دقت شود. باتری های اصلی معمولا دارای بسته بندی شکیلی بوده و همه نوشته ها، لوگوها و اطلاعاتی که روی بسته وجود دارند، از وضوح و کیفیت خوبی برخوردار می باشند. ولی در باتری های فیک و تقلبی این نوشته ها و لوگوها این گونه نیستند. البته باید در نظر داشته باشید که پر رنگ بودن رنگ ها و نوشته های روی جعبه را نمی توان به منزله اصل بودن باتری دانست. حتی ممکن است پر رنگ بودن بیش از اندازه این آیتم ها بر روی جعبه باتری از عوامل تقلبی بودن آن محسوب شود. پس با بررسی جعبه یا بسته‌بندی باتری می توان باتری اصلی را از تقلبی تشخیص داد. یکی از راه های تشخیص باتری اصلی ال جی از نمونه های تقلبی آن بررسی کردن تاریخ تولید آن باتری است. بر روی همه باتری های لیتیوم یونی می توان تاریخ تولید آن را مشاهده کرد. فرقی نمی کند که تاریخ تولید باتری مربوط به چه زمانی باشد اما باید دقت داشته باشید که تاریخی که بر روی بدنه باتری حک شده با تاریخ حک شده بر روی جعبه باتری یکی باشد. در صورتی که تاریخ حک شده بر روی بدنه باتری با تاریخ حک شده روی جعبه آن مطابق نبود، اطمینان داشته باشید که آن باتری تقلبی است.

تشخیص اصل بودن باتری ال جی از روی برچسب های دور آن

بررسی برچسب دور باتری یکی دیگر از روش هایی است که برای تشخیص باتری اصلی ال جی از نوع تقلبی آن می باشد. باتری های لیتیوم یونی دارای برچسبی هستن که دور آن ها وجود دارد که اطلاعاتی مثل شرکت سازنده، لوگوی شرکت تولید کننده، ظرفیت باتری و تاریخ تولید آن نوشته شده است. این برچسب بر روی گوشی های موبایل دارای رنگ سیاه و نقره ای می باشد. شما برای اصل بودن باتری گوشی خود می توانید این برچسب را بررسی کنید. اورجینال بودن باتری را از طریق بررسی عدم برآمدگی این برچسب و در صورت نداشتن درز برچسب که روی بدنه باتری چسبیده و صاف بودن آن می توان متوجه شد. اما اگر برچسب باتری دارای درز، شکاف و یا برآمدگی بود، باید بدانید که این باتری تقلبی است. از این روش می توان به عنوان یکی از بهترین روش ها برای تشخیص باتری اصلی ال جی یاد کرد.

تشخیص اصل بودن باتری ال جی از روی لبه آن

با بررسی لبه باتری می توان اصل بودن ان را تشخیص داد. با استفاده از این روش شما باید ابتدا باتری را روی میز خوابانده و وضعیت لبه های فوقانی و زیرین باتری را در نظر بگیرید. اگر باتری اصل باشد، اگر لبه های باتری کاملا دقیق و صاف طراحی شده باشد و برچسب روی باتری هم کاملا هماهنگ روی لبه باتری قرار گرفته باشد، آن باتری اصل خواهد بود.

تشخیص باتری اصلی ال جی از روی قیمت آن

معمولا باتری های تقلبی دارای قیمت ارزان تری هستند و باتری اصلی ال جی دارای قیمت بالاتری می باشد. پس در صورتی که یک باتری با قیمت بسیار ارزان عرضه شود، باید به اصل بودن آن شک داشت. ولی لازم است دقت کرد که بالا بودن قیمت یک باتری همیشه به معنای اصل بودن آن نیست و ممکن است برخی از توزیع کنندگان باتری تقلبی آن را با قیمت گران به فروش برسانند. پس نمی توان گفت گه گران بودن یک باتری به معنی اصل بودن است اما باتری ارزان بدون شک یک باتری تقلبی خواهد بود.

منبع: ویجیاتو

2
کــارمـا :
390
مونا هستم. عاشق فناوری و دنیای تکنولوژی. اگه دنبال مقالات کاربردی توی اینترنت هستید جای درستی اومدید.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
monatorabi68