تفاوت منهول پلی اتیلن و کاروگیت

1 سال پیش - خواندن 1 دقیقه

منهول های فاضلابی پیش ساخته به دوسته پلی اتیلن و کاروگیتی تقسیم بندی می شوند. این منهول ها به دلیل سبکی و قیمت پایین تر  در صنعت آب و فاضلاب رواج یافته اند. استفاده از منهول بیشتر در شبکه فاضلاب و به منظور بازرسی از اتصالات و لوله ها و همچنین رفع گرفتگی و انسداد لوله فاضلابی مورد استفاده قرار می گیرد.

منهول پلی اتیلنی 

گسترش استفاده از پلی اتیلن باعث شده تا از این ماده در ساخت انواع لوله، مخزن و منهول فاضلابی استفاده شود. این منهول ها پایداری بالایی در برابر فشار های وارده داشته و همچنین در برابر مواد خورنده موجود در فاضلاب کاملا مقاوم می باشند. منهول پلی اتیلن از یک مخزن در کف، بدنه و با رایزر وقسکن مخروطی تشکیل شده است.

 هر یک از این اجزای منهول پلی اتیلنی به صورت پیش ساخته در کارخانه سازنده تولید شده و در محل نصب می شوند. 

منهول کاروگیت فاضلابی

منهول کاروگیت همانند نوع پلی اتیلنی به صورت پیش ساخته می باشد. کاروگیت در واقع همان منهول پلی اتیلن دوجداره می باشد. در نتیجه مقاومت این منهول ها بالاتر می باشد.  جداره خارجی منهول کاروگیت به صورت موجدار می باشد تا بتواند فشار داخلی و خارجی سیال را تحمل نماید.

تفاوت منهول پلی اتیلن و کاروگیت

هر دو منهول به صورت پیش ساخته می باشند و دارای مزایایی مانند سبکی، حمل و نقل آسان و مقاومت بالا می باشند. اما منهول های کاروگیت به دلیل دوجداره بودن مقاومت بالاتری داشته و البته قیمت تمام شده آن ها از منهول پلی اتیلن بالاتر می باشد. به طور کلی از هر دو منهول می توان در شبکه های فاضلاب استفاده کرد و بسته به نوع نیاز می توان از هر کدام از آن ها استفاده کرد.


0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
sorena.azizi1990