جعبه کادویی با نمد و کارت پستال

5 ماه پیش - خواندن 14 دقیقه

مرحله به مرحله ساخت جعبه کادو خاص با کارت تبریک و نمد رو میخوایم تو مقاله امروز آموزش بدیم. ساخت جعبه کادو خاص و شیک و بسته بندی و تزئین کادو یه جور هنره. ولی مهمتر اینه که وقتی کادویی که خریدید رو با جعبه دست ساز خودتون تقدیم می کنید، قند تو دل طرف آب میشه. ساخت جعبه کادو می تونه ساده باشه وقتی یادش بگیرید و هر کسی به راحتی از پسش بر میاد. این بار می خوایم درباره آموزش خاص جعبه کادو خاص و شیک براتون بنویسیم. بعد از خوندن این مقاله به احتمال زیاد دیگه خودتون جعبه های کادویی رو درست می کنین. ولی برا همه اینکارو نکنید، برای بعضیا کادو رو بزارید تو مشمپا.

راستی،الانم شب یلدا نزدیکمونه، یادتون باشه به مقاله بهترین هدیه ها برای شب یلدا یه سر بزنید.

 

آموزش ساخت جعبه کادو خاص و شیک 

 

قبلا براتون از اهمیت زیبایی و تر و تمیز بودن بسته بندی کادو گفتیم و اشاره کردیم ارزش اهمیت دادن بهش با اهمیتی که به ایده کادو تون می دید تقریبا برابره. چند روش هم براتون توضیح دادیم تا بتونین ایده های بیشتری بگیرین. زیبایی بسته بندی کادو مخصوصا وقتی توی یه جعبه کادو خاص و شیک قرار می گیره به کادویی که بعد از کلی فکر به کادو چی بخرم تهیه کردین ارزش بیشتری می ده. دیدین بچه ها وقتی براشون تولد می گیرن تمام فکر و ذکرشون از اول جشن اینه که نوبت باز کردن کادو ها برسه ؟ همیشه یه هیجان و ذوق خاصی برای گرفتن و باز کردن کادوهاشون دارن. شاید ما آدم بزرگا هم اینجور باشیم ها! ولی سعی می کنیم بروز ندیم و مثلا سنگین رفتار کنیم. اما بچه ها با اون احساس پاک صادقانه شون همیشه این ذوق و شوق رو به بهترین نحو ممکن نشون میدن و همیشه موقع باز کردن کادو میرن سراغ اون هدیه ای که بسته بندیش از همه خاص تر و خشگل تره و این موضوع حس خوشحالیشون نسبت به گرفتن کادو رو چند برابر می کنه. از اون جایی که بنا بر تحقیقات روان شناسان بزرگ دنیا ما همگی یه کودک درون توی وجودمون داریم ، قطعا برای همه همین احساسات پیش میاد و خوشحالیمون با گرفتن یه کادو توی یه بسته بندی زیبا خیلی خیلی بیشتر میشه.

 

 

بیشتر بخوانید : کادو برای مرد متاهل

 

شما بعد از این که به جواب کادو چی بخرم رسیدین و ایده کادو خودتون رو پیدا کردین، باید به نحوه ی درست و خشگل بسته بندی کادو هم فکر کنین. درسته که توی بازار انواع و اقسام جعبه ها توی اندازه ها و طرح و رنگ های مختلف رو میشه به راحتی پیدا کرد. اما چند تا نکته وجود داره. اول این که وقتی خودتون دست به کار بشید و جعبه ی کادو رو درست کنین خیلی توی هزینه هاتون صرفه جویی میشه چون احتمالا بدونین که این محصولات همچین ارزون هم نیستن. از طرف دیگه وقتی شما وقت بذارید و تلاش کنین تا یه چیز خشگل درست کنین اون هم با هدف خوشحال کردن طرف مقابلتون ، صد در صد اون فرد احساس ارزشمند بودن می کنه و قدر این محبت شما رو می دونه. تازه وقتی این جعبه ها با دستای شما ساخته بشن یه جوری انگار یه امضا از خودتون روی کادویی که خریدید گذاشتید و تقدیم کردید. آدمای احساساتی و اون هایی که به مسائل خیلی جزئی نگاه می کنن معمولا این جور چیز ها رو هیچ وقت دور نمیندازن و به عنوان یادگاری ازشون استفاده می کنن.

 

 

بیشتر بخوانید : لیست هدیه برای آقایان

 

کادویاب یه دوستی داشت که وقتی هدیه اش رو توی همچین جعبه کادویی گرفت ، اون جعبه رو نگه داشت و تمام چیزهای با ارزشش رو که به عنوان یادگاری نگه می داشت رو توی این جعبه زیبا گذاشت. پس می تونین خیلی راحت با یه تیر دو نشون بزنین. با توجه به همه توضیحاتی که دادیم ، لازم دونستیم که براتون چند تا آموزش ساخت جعبه کادو خاص و شیک رو توضیح بدیم.

 

 بیشتر بخوانید : چی بخرم کادو تولد

 

آموزش ساخت جعبه کادو خاص با کارت تبریک:

یکی از راه های خیلی ساده و قابل دسترس استفاده از کارت تبریک های ساده ی تاشو هستند. که توی مغازه های لوازم تولد ، نوشت افزاری و... می شه طرح ها و رنگ های مختلف رو پیدا کرد و خرید.

این روش رو بیشتر برای بسته بندی خرید کادو های کوچیک میشه استفاده کرد.

قدم اول انتخاب کارت تبریک:

کارت تبریک رو با سلیقه ی خودتون و با توجه به مناسبتی که به ایده کادو خاص فکر کردید و کادو رو خریدید انتخاب می کنید و با یه قیچی از وسط ( محلی که کاغذ تا می شود ) به دو قسمت تقسیم می کنید. برای آموزش مرحله به مرحله ساخت جعبه کادو خاص با کارت تبریک ما طرح یک کارت مستطیل را انتخاب کردیم ولی کارت های با شکل مربعی نیز جوابگو هستند فقط با این تفاوت که در نهایت شکل و ابعاد جعبه مسلما فرق خواهد کرد.

اگر روی کارت نوشته‌هایی وجود داره که مایل نیستید مشخص بشن ، کافیه که با یه تیکه کاغذ روش رو بپوشونید. این قسمت پایین جعبه شما قرار می گیره که پس از پر شدن دیده نمی شه.

 

قدم دوم مشخص کردن کارت با و پایین جعبه کادو: 

یکی از دو کارت بالا را که دوست دارید قسمت زیرین جعبه باشه ، انتخاب کنید. چیزی حدود نیم سانتی متر از طرفین همه اضلاع آن را خط کشی کنید و روی خط کشی ها را با دقت با قیچی ببرید. چون در این نوع آموزش ساخت جعبه کادو خاص و شیک قسمت بالایی جعبه کاملا قسمت زیری رو در بر می گیره برای همین این برش را می دیم تا قسمت پایینی کوچک تر باشه.

 

قدم سوم اندازه گیری کارت تبریک:

توی این مرحله از هر طرف هر دو قسمت کارت که توی مرحله یک به دست اومد 2.5 سانتی متر از لبه ها را اندازه می گیریم. یه خط کشی ساده بکنین کافیه. در واقع می خوایم محلی رو که قراره توی قدم بعدی تا بکنیم رو مشخص کنیم. ولی سعی کنین اندازه گیری ها دقیق باشن.

 

قدم چهارم تا کردن کارت تبریک :

حالا هر دو کارت را در امتداد خط هایی که کشیدید تا کنید. با چرخش به دور و اطراف، روی هر خط  تا کنید، طوری که قراره یک طرف جعبه شما باشه (که می شه). یادتون باشه که این کارو باید در هر دو نیمه کارت انجام بدین.

تمام تلاش خودتون را بکنین تا کاملاً مستقیم و در امتداد خطوطی که کشیدین تا کنین. اگر کج و کوله و خارج از اندازه ها تا بکنین، جعبه شما یکنواخت نمیشه و احتمالاً اونطور که باید روی هم دیگه قرار نمی گیرن.


 

قدم پنجم برش کارت ها :

در انتهای کوتاه کارت ها، دو برش کوچک بزنین. از اون جایی که ما با یه شکل مستطیل سر و کار داریم ، اون رو در مسیر طول جلوی خودمون قرار می دیم ، سپس برش هایی را در سمت راست و چپ می زنیم. این برش ها رو جایی می زنیم که خطوط که کشیدیم هم دیگه رو قطع می کنن. باز هم ، برش ها باید در انتهای کوتاه نیمه های کارت باشن.

     یک اینچ از پایین و یک اینچ از بالا.  کلا به 8 تا برش نیاز داریم (4 برش برای هر نیمه)

 

 

 

قدم ششم چسبکاری:

حالا توی قسمت بیرونی زبانه های که تازه شکل گرفتن یک قطره ریز چسب می زنیم. فقط یه ضربه کوچک این کار رو برامون انجام می ده. اگر چسب زیادی برنیم ، چسب روی برگه و داخل جعبه شما جاری می شه و همه چی رو خراب می کنه. مطمئن می شیم که در قسمت خارجی سمت زیبا کارت قرار داره. این کار را روی هر کارت 4 بار انجام می دیم..

همچنین می تونیم از نوار چسب دو طرفه استفاده کنیم اما سعی کنین از نوار چسب معمولی اصلا استفاده نکنین زیرا این کار باعث حجیم شدن کناره های کارت شما می شه و می تونه مانع از قرار گرفتن اونا در کنار هم و تمیز و مرتب شدن کل داستان بشه.


 

قدم هفتم تا کردن:

کناره ها را با زبانه های داخل تا می کنیم . در امتداد خط هایی که قبلا با دقت کشیدیم ، دو طرف هر نیمه کارت را تا می کنیم.

زبانه ها را به سمت کناری فشار می دیم و اون ها رو برای چند ثانیه نگه می داریم و در کنار هم  قرار می دیم. مطمئن می شیم که زبانه ها مستقیماً با لبه جعبه تازه تشکیل شده مطابقت دارن

 

قدم هشتم بازم تا میکنیم:

همین کارو برای نیمه دیگه کارت تکرار می کنیم و کارمون به همین راحتی تموم میشه . با چسب روی زبانه ها، طرفین را تا کنید و نیمی از جعبه را درست می کنیم. زبانه ها را در کنار جعبه فشار می دیم و اون ها را با چسب محکم می کنیم.

بالای جعبه را روی جعبه پایین قرار می دیم. حالا شما یه جعبه ی خشگل دارین. 

دیدن چه قدر راحت بود ؟ خیلی هم کم هزینه بود. کافیه فقط یه کوچولو دقت و حوصله به خرج بدین. همین ! راستی میتونید هدیه شب یلدا رو بزارید تو جعبه دست ساز خودتون و عزیزتون رو کلی خوشحال کنید. وقت رو تلف نمی کنیم و می ریم سراغ آموزش بعدی ساخت جعبه کادو خاص و شیک که شاید با ایده کادو خاص شما هم خونی بیشتری داشته باشه.

 

بیشتر بخوانید : کادو تولد زنانه ارزان

بیشتر بخوانید : کادو تولد مردانه ارزان

 

آموزش ساخت جعبه کادو خاص با استفاده از نمد:

یکی دیگه از روش های ساخت جعبه کادو خاص استفاده از نمد هست. این بسته بندی برای جواهرات و کادو های کوچولو یا هدیه یادگاری برای مهاجرت خیلی مناسبه.

 

قدم اول نمد ارزان میخریم :

یک تکه نمد کاردستی سفت 9 اینچ در 9 اینچ ( حدود 23 سانتی متر در 23 سانتی متر) و یک تکه نمد کاردستی سفت 6.25 اینچ در 6.25 اینچ ( حدود 16 سانتی متر در 16 سانتی متر ) تهیه می کنیم. البته مراقب باشین که  بعضی از این نمدهای صنایع دستی خیلی خیلی گران هستند. اصلا نیازی نیست نمد گرون بخرین. فقط کافیه که جنسی که تهیه می کنید کاملا سفت باشه تا موقعی که می خواد به جعبه تبدیل بشه خودش رو خوب بگیره.

این جعبه ای که برای آموزش ساخت جعبه کادو خاص و شیک انتخاب کردیم ، قسمت پایینی بلند تر و درب کوتاه تری داره برا همین بالا گفتیم که دو سایز مختلف برش بدین. حالا دیگه بسته به نیاز شما و اندازه کادویی که تهیه کردین می تونه ابعاد جعبه هم تغییر کنه. انتخاب رنگ نمد رو هم سعی کنین با توجه به مقاله ی که درباره نکات بسته بندی و تزئین کادو براتون گفتیم انجام بدین.


 

قدم دوم علامت گذاری نمد: 

حالا که نمد ها به اندازه ی مورد نظر در آوردیم ، یه سری شکاف برای پایین جعبه ایجاد می کنیم. پایین جعبه، برگه‌ای هستش که ابعاد 9 اینچی داره. وقتی کارمون تمام شد، یک نوع علامت مثبت با بالا و پایین مثلثی برای ما باقی می‌مونه. این کار به این صورت هست

برش هایی را در طرفین ایجاد می کنیم و دو بال 3 اینچی را به عمق 3 اینچ در مرکز کاغذ ایجاد می کنیم. به عبارت دیگه، یک برش 3 اینچی در 3 اینچ و یک برش 3 اینچی در 6 اینچ در دو طرف ایجاد می کنیم.

در بالا و پایین، خط هایی را به اندازه 3 اینچ و 6 اینچ ایجاد می کنیم تا به سمت مرکز پایین برن، جایی که فلپ هایی که به تازگی بریدیم تمام میشن. در این مرحله، یک شکل صلیب یا علامت مثبت خواهیم داشت.

1.5 اینچ در هر طرف خطوط بالا و پایین، به صورت مورب در مرکز، جایی که فلپ ها متوقف می شون، برش می دیم. حالا یک علامت مثبت داریم که در بالا و پایین مثلثی به نظر می رسه.

 

 

 

قدم سوم بازم شکاف میدیم:

  یک سری شکاف برای قسمت بالای جعبه ایجاد می کنیم. ورق نمدی دیگه خودمون را می گیریم. در واقع میشه اون ورقی که کمی کوچکتره . این یکی شکل مشابه قبلیه، اما توجه کنین که تفاوت های جزئی و مهمی داره. با قیچی در دست، می ریم که مراحل زیر را انجام بدیم:

در طرفین، در 1.5 اینچ از بالا و در 1.5 اینچ از پایین، یک برش عمیق 1.5 اینچ ایجاد می کنیم.

از گوشه ها، به صورت مورب برش می دیم تا با برشی که به تازگی درست کردیم، مثلث های کوچیک را از لبه های نمد مربعی خود بر می داریم

علامت به علاوه چاق تر (یعنی چاق تر از چیزی که به تازگی ساختیم ) می بینیم که در بالا و پایین نیز مثلثی شکل هست.

 

 

 

قدم چهارم شکافا رو تو هم میذاریم:

برگه ها را چین می کنیم. هر جایی که یک مثلث را می بینیم یک زبانه به حساب میاد. دو تا در بالا و دو تا در پایین وجود داره. آن را در پایه خود چین می دیم تا سفت تر و راحت تر جمع بشه..

ما اساساً این شکل عجیب و غریب را به علامت مثبت تبدیل می کنیم، با مثلث های کوچیک در سمت چپ و راست هر یک از نوارها در بالا و پایین

 

قدم پنجم اینجوریش میکنیم:

کناره های جعبه را با زبانه هایی در داخل بالا میاریم. هر "طرف" را بر می داریم و آن را در مرکز تا می کنیم. می بینیم که چه طور مرکز ورق نمدی یک مربع کامل است. همچنین می بینیم که حالا 4 ضلع در اطراف پایین ، دو طرف جعبه خودمون داریم. اون ها رو با زبانه های داخل بالا میاریم..

  وقتی کناره های جعبه را بالا میاریم، زبانه های بالا و پایین باید در داخل سمت راست و چپ جعبه باشن. این ها اتصال دهنده هایی هستن که طرفین را به هم متصل می کنن

 

 

 

قدم ششم بالاشم اینجوری میکنیم:

همین کار رو برای قسمت بالای جعبه انجام می دیم. تکه نمد کوچکتر خودمون رو بر می داریم و همون دستورالعمل ها رو دنبال می کنیم. زبانه ها را در دو طرف بالا و پایین نمد خود چین می کنیم. همون شکل قبله، فقط اندازه کمی متفاوته.

     کناره ها را به وسط تا می کنیم و قسمت پایین آن را از کناره های جعبه متمایز می کنیم.

     همه طرف ها را بالا میاریم، مطمئن می شیم که زبانه های بالا و پایین در داخل سمت راست و چپ قرار گرفته باشن.

 

قدم هفتم زبانه ها رو میچسبونیم:

حالا دیگه فقط مونده که زبانه ها رو به طرفین بچسبونیم. ما هر دو نیمه جعبه رو توی دست هامون داریم که پس از چسباندن  آماده استفاده می شن. می تونیم از هر چسبی که دم دست داریم استفاده کنیم، اگر چه که چسب حرارتی بهترین گزینه ست. فقط یه کمی به مرکز زبانه ها ضربه می زنیم، راقب باشیم که اون رو به سمت بیرون و در تمام دو طرف جعبه فشار ندیم.

     اجازه می دیم چند دقیقه ای خشک بشه  و زبانه ها رو توی کناره های جعبه نگه می داریم. بعد کار تمامه. دو نیمه رو روی هم می ذاریم و از جعبه ای که درست کردیم لذت می بریم.

تمامی آموزش ها با عکس هاشون توی سایت کادویاب موجوده

خب دیگه فعلا این دو مدل ساده رو تمرین کنین و ما قول می دیم دوباره با آموزش ساخت جعبه کادو خاص و شیک بینا بین ایده کادو هایی که بهتون می دیم بیایم اینجا و بهتون ایده های تازه تر و جذاب تری بدیم.

خودتون دیدین که تمامی مراحل ساده بودن فقط باید دقت و حوصله داشته باشین. یادتون نره به کادویابی هم سر بزنین.

0
کــارمـا :
34
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
kadoo.parsa