دلایل شکست عشقی پسران چیست؟

2 سال پیش - خواندن 8 دقیقه

شکست عشقی پسران سخت تر و عمیق تر از دختران است. البته اگر عشق باشد نه هوس. پسران بیشتر جاذبه جنسی خود را با عشق اشتباه میگیرند. اما اگر واقعا عاشق شوند تا آخر عمر عشق اول را فراموش نمیکنند. دیده شده پسری تا آخر عمر به خاطر شکست در عشقش ازدواج نکرده است. چون عشق پسران عمیق بوده و از روی احساسات نیست. همین باعث میشود شکست عشقی پسران عمیق تر و شدیدتر باشد. برای تشخیص میان عشق و میل جنسی، عشق را از نظر معنایی تعریف میکنیم: عشق از گیاه عشقه گرفته شده است. عشقه گیاهی است که به دور گیاهان دیگر میپیچد و گیاه را میخشکاند. کسی که عاشق میشود ذهن و روحش در گرو نگاه معشوق است. بی تاب و بی قرار یک نگاه، لبخند و یک کلام معشوق است. وقتی یک پسر ذهن و روح خود را به یک دختر میبازدفقط به او می اندیشد.

عشق مجازی

عشق مجازی به دو گونه است: عشقی که با محبت آغاز و به روابط جنسی ختم میشود. نوع دیگر عشق افلاطونی است که مانند داستان ها فقط و فقط دل باختن است و دیگر فرد به رابطه جنسی نمی اندیشد. در این نوع دل کندن مانند جان کندن است. شکست عشقی پسران در اینگونه، عواقب خطرناکی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شکست عشقی پسران به مراتب سخت تر از دختران است. پسرها نمیخواهند غرور خود را بشکنند و به همین دلیل غمهایشان را در خود نهان میکنند. مشاوره خانواده آویژه پیشنهاد میکند بعد از جدایی مشاوره بگیرند. با این روش راحت تر و منطقی تر با این موضوع برخورد میکنند. بهتر میتوانند به زندگی عادی ادامه دهند. در ادامه به عوارضی که ممکن است پس از جدایی دامنگیر پسران شود خواهیم پرداخت. شکست عشقی ممکن است مسیر زندگی پسران را تغییر دهد. آن را جدی بگیرید.

دلایل شکست عشقی پسران

دلایل شکست عشقی پسران عبارتند از 1- نا همگون بودن موقعیت دختر و پسر. این ناهمگونی ممکن است از نظر تحصیلی، مالی، زیبایی، و یا موقعیت اجتماعی باشد. 2- احساساتی بودن. ممکن است دختر بسیار احساساتی بوده و باعث شود پسر نتواند به کارهای عقلایی خود برسد. در واقع همان احساس مالکیت تام دختر نسبت به پسر. در این مواقع او میبیند به جای پیشرفت در جا زده و یا پس رفت میکند. 3- هدف از رفاقت. پسر برای رفاقت هدف داشته مثلا رابطه جنسی و میبیند نیازش از این طریق مرتفع نمیشود. 4- دروغ. پسرها و دخترها ابتدای آشنایی به دلیل احساس ضعف  با دروغ میخواهند خلا زندگیشان را درنظر دوست خودپر کنند. همین باعث عدم اعتماد میشود و به جدا یی منجر میشود. 5- دخالت خانواده. در برخی موارد نیز خانواده ها به دلایل مختلف دخالت میکنند.

تحمل شکست عشقی

6-یکی دیگر از دلایل شکست عشقی پسران طولانی شدن مدت دوستی است. خانواده دختر فشار می آورند ولی بعضی وقتها بدون دخالت خانواده هم بین پسر و دختردراثر طولانی شدن مدت دوستی اختلاف بوجود می آید. 7- موقیت پسر برای ازدواج. پسر موقعیت ازدواج نداشته و دختر از طفره رفتن پسر ناراحت شده و احساس میکند مورد سواستفاده قرار گرفته است. 8- تعصبی بودن. تعصب نیز از دلایل جدایی است. پسر یا دختر گمان میکند شخصی که با او رابطه داشته ممکن است با دیگری نیز رابطه داشته و یا خواهد داشت و بد دل میشوند.

یکی دیگر از دلایل شکست عشقی پسران ممکن است سرد شدن رابطه باشد. آنها با هیجان به دوستی تن میدهند ولی به مرور زمان هیجان اول آشنایی عادی شده و رابطه کم کم سرد میشود. شکست عشقی پسران فقط به این نیست که دختر او را ترک کند وقتی پسر از رابطه نا امید میشود نیز احساس شکست میکند.

عوارض شکست عشقی پسران

عوارض شکست عشقی پسران 

از عوارض شکست عشقی پسران 1- سرخوردگی میباشد. او احساس میکند مورد پسند نیست. 2- افسردگی. همانگونه که دختر و پسر باهم احساس آرامش میکنند نبود یکی از آنها افسردگی می آورد. 3- پرخاشگری. رفتار پسر تغییر کرده و پرخاشگر میشودچون بخشی از آرامشش را از دست داده است. 4- جایگزین کردن. او یا رفقایش را برای جایگزین کردن بیشتر ملاقات میکند یا به دنبال دختری دیگر خواهد بود. 5- پناه آوردن به دخانیات یا مشروبات الکلی. 6- سردرگمی در کار و امور زندگی7- رها کردن تفریحاتی چون ورزش، کلاس های متفرقه و هنر آموزی. 8- افت قوای جسمانی. 9- بی خوابی در شبها و افزایش خواب روزانه9 - دوری از اماکن و کسانی که اورا به یاد معشوق می اندازد. 10- پسرانی که وضعیت مالی یا موقعیت اجتماعی خوبی ندارند با والدین رفتارشان عوض میشود. 11- در خود فرو رفتیگی عمیق.

از عوارض شکست عشقی پسران بسته به عمق و شدت عشق میتوان به نا امیدی و حتی اقدام به خودکشی نام برد. اما با تمام این تفاصیل میتوان از این عوارض پیشگیری کرد. به شرط اینکه در اقدام سرعت عمل داشته و از طریق روانکاوی و روانشناسی از عمق نفوذ این عوارض پیشگیری نماییم. واما دلیلی که برخی اوقات باعث شکست عشقی میشود تنوع طلبی آنان است . با وجود یک دختر که عاشقش هستند برخی اوقات بازیگوشی کرده و با دیگری ارتباط برقرار میکنند. از قدیم گفته اند و تجربه نیز نشان داده که دخترها در مورد رقیب حس ششم دارند. البته شاید حس ششم نباشد اما از رفتار و طرز برخورد پسر متوجه میشوند که رقیبی در کار است. بعد از آن شروع به تحقیق و امتحان کردن میکنند. و در جایی مچ آقا پسر بازیگوش را میگیرند.

عبور از شکست عشقی پسران 

عبور از شکست عشقی پسران با صبر و آگاهی خانواده میسر میباشد. خانواده ها به جای دلداری دادن از مشاور کمک بگیرند و گام های اساسی برای بهبود حال جوان بردارند. خود او را برای مشاوره به یک مرکز معتبر برده و بگذارند او از راه درست زودتر بهبود حاصل نماید. در مواقعی که در خود فرو رفته با حرف های عامیانه او را ناراحت نکنند. با اصرار برای مهمانی بردن، اورا موذب نکنند. وقتی که بیخواب است با جملاتی مانند« وای تو هنوز نخوابیدی.. یا بخواب پسرم » اورا عصبی نکنند. زیرا او اگر میتوانست میخوابید. به خاطر داشته باشید روان او مانند تنی که زخمی است حساس شده و باید مراقب رفتار و گفتارمان باشیم. عبور از شکست عشقی پسران را نباید سرسری گرفت. چون ممکن است رفتار نا بجا اثر بدی بر روان و آینده او بگذارد. مشاوره با روانشناس و روانپزشک مسیر زندگی اورا تغییر میدهد.

زمان شکست عشقی پسران 

زمان شکست عشقی پسران بستگی به سن تمایل به جنس مخالف دارد. پسران از یازده سالگی به ارتباط با جنس مخالف تمایل پیدا میکنند. زمان شکست عشقی پسران از پانزده تا بیست و پنج سالگی است. در مردان مسن تر نیز عشق و شکست دیده میشود. اما عمق آن به زمان جوانی نمیرسد. عوارض این شکست نیز مانند جوانی نیست یا کمتر است.

جلوگیری از شکست عشقی پسران

جلو گیری از شکست عشقی پسران به تربیت والدین بستگی زیادی دارد. والدینی که پسر را مادی بار می آورند. یا تنوع طلب بزرگش میکنند و اعتقاد دارند پسر حق بی وفایی داردباید منتظر شکست او هم باشند. والدینی که اعتقاد دارند در عشق هم باید مادیات را درنظر بگیرندمسلما پسر دختری را انتخاب میکند که والدین متمولی داشته باشد. جلو گیری از شکست عشقی پسران به تربیت صحیح بستگی دارد . والدین با دختر باید همزاد پنداری کنند. فکر کنند اگر دختر ما بود از پسر و خانواده اش چه توقعی داشتیم.

اما با تمام این صحبت ها گاه نیز پسر معصومانه عاشق میشود و دختر او را ترک میکند. خواستگار بهتر یا بی تفاوتی نسبت به عشق پسر میتواند دلیل جدایی باشد. برای پیشگیری باید در باره دختر شناخت پیدا کرد. علاقه اورا سنجید و باید دید نسبت به پسر علاقه دارد و حاضر است برای ماندگاری عشقشان سازگار باشد؟ یا عشق برای او تفریح و سرگرمی بیش نیست.

 جلوگیری از شکست عشقی پسران

سوالات متداول

آیا فقط عشقهای احساسی دچار شکست میشوند؟

خیر عشق هم مانند هر مورد دیگرزندگی در نوع عقلانی هم ممکن است دچار شکست شود. عواملی مانند دخالت، تغییر وضعیت شغلی و اجتماعی و ورشکستگی مالی که با ظرفیت تحمل افراد سازگار نیست.

زیبایی چقدر در عشق و شکست عشقی موثر است؟

زیبایی یعنی دلپسند بودن. با قشنگ و خوشگل تفاوت دارد. اصولا وقتی شما کسی را میبینید و از نگاه کردن به آن لذت میبرید یعنی برای شما زیبا است. که ممکن است در برخی موارد باعث جدایی هم بشود. مثل سوختن صورت یا بدن، معلول شدن و یا هر نقصی که زیبایی را از بین ببرد.

آیا عشق یکطرفه ماندگاری دارد؟

در برخی موارد بله. عشق نسبت به کسی که عاشق نیست ولی به دوست داشته شدن نیاز دارد. روابط ماندگار همیشه هم عاشقانه نیست.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: مشاوره خانواده و روانشناسی

0
کــارمـا :
430
کمک کنیم آرامش بیشتری داشته باشیم.................
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
psychologist