چرا بازدید استوریم کم شده؟ (راه حل قطعی)

2 سال پیش - خواندن 6 دقیقه

استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بخش‌های اینستاگرام از نظر جلب نظر بازدیدکنندگان و تبدیل آن‌ها به فالوور است. اهمیت این موضوع برای پیج‌های بیزینسی بیشتر است. به همین دلیل کاهش ویو استوری ضربه بزرگی به کسب و کارهای اینستاگرامی می‌زند. در این مقاله می‌خواهیم دلایل کم شدن بازدید استوری را بررسی کنیم!

چه عواملی باعث کم شدن بازدید استوری می‌شوند؟

می‌دانیم که کاهش بازدید استوری در اینستاگرام برای پیج‌های اینستاگرامی، به خصوص کسب و کارهای فعال در این شبکه‌ی اجتماعی، اتفاقی ناخوشایند است و می‌تواند منجر به کاهش درآمد برای صاحبان پیج‌ها شود.

دلیل افت بازدید استوری چه چیزی می‌تواند باشد؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال باید موارد متعددی را بررسی کنیم؛ چرا که ویو استوری به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه عواملی را که می‌توانند باعث کم شدن بازدید استوری در اینستاگرام شوند، معرفی می‌کنیم:

1. داشتن فالوور فیک در پیج

الگوریتم اینستاگرام در مورد استوری ها بسیار ساده عمل میکند. استوری های شما اول به تعداد کمی از فالوورها نمایش داده می‌شود. اگه آن‌ها این استوری را دیدند یا با آن تعامل کردند، استوری شما به افراد بیشتری نمایش داده می‌شود.

کم شدن بازدید استوری زمانی شروع می‌شود که فالوورهای فیک شما زیاد شده و مانع رسیدن استوری شما به فالوورهای اصلی پیجتان می‌شوند. در این صورت تنها راه قطعی برای حل مشکل، حذف فالوور فیک است.

☠👻 برای مشاهده ربات حذف فالوور فیک و حل سریع مشکل خود، همین الان کلیک کنید. 👻☠

2. تغییر موضوع فعالیت پیج

وقتی مدتی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید و محتواهایی را در پیج خود انتشار می‌دهید، الگوریتم اینستاگرام پیج شما را در دسته‌بندی خاصی قرار می‌دهد. برای مثال اگر چند ماه درباره‌ی خودروها تولید محتوا کنید، الگوریتم اینستاگرام پیج شما را در این دسته‌بندی قرار می‌دهد و محتوای آن را برای علاقمندان به این موضوع نمایش می‌دهد.

چنانچه موضوع فعالیت پیج را تغییر دهید، مدتی طول خواهد کشید که اینستاگرام شما را در دسته‌بندی جدیدی قرار دهد. در طول این بازه زمانی که پیج شما در دسته‌بندی خاصی قرار ندارد، بازدید استوری‌هایتان کاهش خواهد یافت.

3. انتشار استوری‌ها در زمان نامناسب

بهترین زمان برای انتشار استوری پیج چه ساعاتی از روز است؟ اگر به دنبال یک جواب کلی هستید، باید زاویه دید خود را عوض کنید. بهترین زمان استوری گذاشتن برای هر پیج متفاوت است. زمان مناسب برای انتشار محتوا در پیج زمانی است که فالوورهای بیشتری از پیج شما آنلاین باشند.

چون فالوورهای هر پیج بنا به زمینه فعالیت آن پیج، گروه‌های متفاوتی هستند، پس زمان آنلاین بودن آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. اگر استوری‌های خود را در ساعاتی منتشر کنید که فالوورهایتان آنلاین نیستند، مسلماً بازدید کمی دریافت خواهید کرد. اگر تایم خود را به صورت کامل عوض کنید، در اوایل کار مشکلات زیادی برای شما پیش خواهد آمد و قطعا یکی از آن ها "چرا بازدید استوری هام کم شده" است.

برای پیدا کردن زمان مناسب استوری گذاشتن، وارد ابزار Insights اینستاگرام شوید و در بخش Audience زمان آنلاین بودن فالوورهایتان را مورد بررسی قرار دهید. این زمان را می‌توانید برحسب روز یا ساعت تنظیم کنید تا نتایج دقیق‌تری به دست آورید.

4. شادوبن شدن پیج

چرا بازدید استوری هام کم شده

شادوبن شدن پیج از مواردی است که تأثیر مستقیم روی کاهش بازدید استوری‌های شما دارد. وقتی پیج شما شادوبن می‌شود، پست‌ها به بخش هشتگ‌های صفحه‌ی اکسپلور راه پیدا نمی‌کنند. این موضوع باعث کاهش تعداد افرادی می‌شود که از پیج شما بازدید می‌کنند. بنابر این استوری‌های شما شانس کمتری برای دیده شدن خواهند داشت. این موضوع باعث کم شدن بازدید استوری پیجتان خواهد شد.

5. نامرتبط بودن محتوای استوری‌ها با موضوع فعالیت پیج

فالوورهای شما به این دلیل پیجتان را فالو کرده‌اند که به موضوع فعالیت پیج علاقمند هستند. اگر شما در استوری‌هایتان محتواهایی انتشار دهید که هیچ ارتباطی به زمینه فعالیت پیج ندارند، مطمئناً مورد پسند کاربران قرار نخواهند گرفت و رفته رفته بازدید استوری‌هایتان کم‌تر خواهد شد. 

حتما در انتخاب محتوا برای انتشار در استوری، مرتبط بودن آن با زمینه فعالیت پیج را در نظر بگیرید. همچنین اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، سعی کنید بفهمید که در زمینه فعالیت شما کدام بخش‌ها بیشتر مورد پسند فالوورهای پیج است. برای بررسی این مورد آمار پست‌ها و استوری‌های قبلی خود را با استفاده از ابزار Insights اینستاگرام آنالیز کنید. هر کدام از محتواها که تعامل (لایک، کامنت، سیو و اشتراک گذاری) بیشتری دریافت کرده باشد، بهترین موضوع برای محتواهای بعدی پیج خواهد بود.

6. جذاب نبودن استوری‌ها از لحاظ ظاهری

در استوری‌هایی که منتشر می‌کنید، باید علاوه بر ارزش و مفهوم محتوا به جنبه ظاهری آن هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. هرچقدر هم که محتوای شما از نظر مفهوم با ارزش باشد، اگر در یک قالب ظاهری مناسب و جذاب عرضه نشود، برای کاربر خسته‌کننده خواهد بود. 

سعی کنید در استوری‌های خود از رنگ‌ها و قالب‌های جذاب و متناسب با محتوا استفاده کنید. همچنین در استوری‌هایی که دارای متن هستند، فونت نوشتاری متن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فونت متن شما باید زیبا و در عین حال خوانا باشد.

اگر نکات گفته شده را رعایت نکنید، استوری‌های پیج برای فالوورها خسته‌کننده خواهد بود و نخواهد توانست آن‌ها را به دیدن استوری‌های بعدی ترغیب کند. تمامی این عوامل منجر به کم شدن بازدید استوری اینستاگرام شما خواهد شد. چنانچه پیجتان بیزینسی باشد ضرر بیشتری متحمل خواهید شد؛ چرا که درآمد شما نیز کاهش خواهد یافت.

7. انتشار محتوای خلاف قوانین اینستاگرام در استوری

اینستاگرام برای محتواهایی که کاربران در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند، قوانین خاصی را تعیین کرده است. برای مثال محتواهای شما نباید حاوی مطالب نژادپرستی، تروریستی، خرید و فروش کالاهایی مثل اسلحه و ... باشد. چنانچه محتواهایی با این مطالب منتشر کنید، اینستاگرام استوری شما را حذف کرده و به شما هشدار خواهد داد که نباید خلاف قوانین اجتماعی آن‌ها عمل کنید.

طبق تجربیات کاربران انتشار استوری‌های خلاف قوانین اینستاگرام و دریافت هشدار از سمت این شبکه اجتماعی بر استوری‌های بعدی پیج هم تأثیر دارد و باعث کم شدن بازدید استوری‌ها می‌شود. پس در انتخاب محتوا برای استوری‌های خود دقت لازم را به خرج دهید تا با جریمه اینستاگرام مواجه نشوید.

8. چرا بازدید استوریم کم شده؟ اسپم کردن هشتگ

دلایل کم شدن بازدید استوری

استفاده از هشتگ‌ها باعث افزایش بازدید استوری می‌شود. اما استفاده از هشتگ‌ها تا زمانی کارایی مثبت دارد که به صورت استاندارد به کار گرفته شوند. استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها یا استفاده از هشتگ‌های تکراری در تمامی استوری‌ها از طرف اینستاگرام به عنوان فعالیت‌های اسپم شناخته می‌شود. همچنین استفاده از هشتگ‌های نامرتبط هم فعالیتی غیرمفید است و اینستاگرام آن را اسپم تشخیص می‌دهد.

اسپم کردن هشتگ ها در اینستاگرام یکی از مواردی است که تشخیص آن بر حسب تجربه است و تا دچار آن نشدید، سرچ خواهید کرد: چرا بازدید استوریم کم شده! 

جمع بندی

اخیراً کاربران زیادی از اینستاگرام با مشکل کاهش بازدید استوری مواجه هستند. کم بودن بازدید استوری می‌تواند ضربه بزرگی به بیزینس اینستاگرامی شما وارد کند. در این مقاله دلایلی را که می‌توانند باعث کم شدن بازدید استوری شوند، به صورت کامل توضیح داده‌ایم. امیدواریم که با مطالعه‌ی این مطلب بتوانید مشکل پیج خود را حل کنید.

اگر مشکل شما با این ترفندها حل نشد، مشکل خود را زیر همین پست کامنت کنید تا در کوتاهترین زمان شما را راهنمایی کنیم.

1
کــارمـا :
90
ما در تیم اینبو تلاش میکنیم با ارائه‌ی کامل‌ترین آموزش‌ها و طیف وسیعی از ابزارها، با کسب و کارهای اینستاگرامی در مسیر پیشرفت و توسعه همراه باشیم!
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
inbo.official