رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن: چگونه رابطه جنسی شما ممکن است تغییر کند

2 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

رابطه جنسی با وجود کودک

رابطه جنسی و صمیمیت اغلب برای والدین جدید سخت است - زمان کمتر، خستگی، تغییرات هورمونی و نگرانی در مورد پیشگیری از بارداری می تواند آن را دشوار کند.

اگر شما و شریک زندگیتان هر دو در رابطه جنسی کمی سردرگم هستید، مشکلی نیست. اما اگر میل جنسی شما و شریک زندگیتان متفاوت است، این می تواند کمی استرس را به رابطه شما اضافه کند.

در بیشتر روابط، همه چیز به روال خود باز می گردد، اما مهم است که صبور باشید. اگر نگران این هستید که زندگی جنسی شما از مسیر درست خارج شده است، با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

زنان: احساسات جنسی شما پس از زایمان

پس از زایمان، ممکن است احساس کنید که دیگر هرگز رابطه جنسی نخواهید داشت. اما شما بهبود خواهید یافت و علاقه شما به رابطه جنسی باز خواهد گشت. برای بسیاری از زنان، این اتفاق در عرض 1 تا 3 ماه پس از تولد نوزاد شما رخ می دهد، اما طبیعی است که بیشتر طول بکشد.

برخی از مادران در هنگام شیر دادن به نوزاد خود احساس حسی و جنسی دارند. این تا حدی به دلیل هورمون اکسی توسین است که در تخلیه شیر و همچنین تحریک جنسی نقش دارد. کاملا طبیعی است.

همچنین طبیعی است که مادران شیرده در هنگام شیردهی متوجه شوند که علاقه کمتری به رابطه جنسی دارند.

چه زمانی بعد از بچه دار شدن دوباره رابطه جنسی داشته باشیم؟

کارشناسان مشاوره فمیلیکو میگویند؛ زمان برقراری مجدد رابطه جنسی بیشتر مربوط به زمانی است که احساس آمادگی می کنید (مگر اینکه پزشک شما توصیه دیگری کرده باشد).

اگر زایمان یا بخیه های سختی داشته اید، بدن شما به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. بسیاری از مادران تازه وارد هنگام رابطه جنسی احساس درد یا ناراحتی می کنند، اما معمولاً با گذشت زمان بهبود می یابد. استفاده از یک روان کننده یا کرم های استروژن ممکن است رابطه جنسی را راحت تر کند. گاهی اوقات ناراحتی می تواند به دلیل اسپاسم عضلانی یا اضطراب باشد.

از سوی دیگر، برخی از مادران تازه وارد و همسرانشان متوجه می‌شوند که رابطه جنسی رضایت‌بخش‌تر است، زیرا ماهیچه‌ها پس از کشیده شدن در طول زایمان بسیار شل شده‌اند. ماهیچه ها دوباره تون می شوند - تمرینات کف لگن می تواند کمک کند.

شیردهی می تواند باعث خشکی واژن شود، اما استفاده از روان کننده می تواند به این امر کمک کند. و اگر شیر می دهید، ممکن است متوجه شوید که در حین رابطه جنسی، شیر از سینه شما نشت می کند. سعی کنید قبل از برقراری رابطه جنسی به کودک خود غذا بدهید.

بدن شما پس از بارداری و تولد ممکن است مانند قبل نباشد. ممکن است قسمت‌هایی از بدن شما نیز تغییر کرده باشد، مانند سینه‌ها، شکم یا پاها. این تغییرات می تواند بر احساس شما نسبت به خودتان، از جمله احساس سکسی بودن شما تأثیر بگذارد. اگر پذیرش تغییرات برایتان سخت است، با پزشک عمومی، پرستار سلامت کودک و خانواده یا مربی تناسب اندام صحبت کنید.


پیشگیری از بارداری بعد از تولد نوزاد

به عنوان والدین جدید، ممکن است هنوز برای داشتن فرزند دیگری آماده نباشید، بنابراین بهتر است قبل از شروع مجدد رابطه جنسی، به پیشگیری از بارداری فکر کنید. پزشک یا ماما معمولاً در معاینه شش هفته ای مادر و نوزاد با شما در مورد پیشگیری از بارداری صحبت می کند. اگر شما و همسرتان می خواهید قبل از آن رابطه جنسی داشته باشید، با پزشک عمومی یا ماما در مورد پیشگیری از بارداری صحبت کنید.

برخی از مادران بارور هستند یا حتی قبل از پریود شدن شروع به تخمک گذاری کرده اند. این امر شانس باردار شدن آنها را در صورت داشتن رابطه جنسی بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری افزایش می دهد.

شاید به شما گفته شده باشد که شیردهی احتمال بارداری شما را کاهش می دهد. این ممکن است گاهی اوقات اتفاق بیفتد اگر یک مادر جدید:

روز و شب منحصراً با شیر مادر تغذیه می شود

به کودک خود غذا یا نوشیدنی دیگری نمی دهد (فقط شیر مادر)

نوزادی زیر شش ماه دارد

از زمان زایمان پریود نشده است

اما به خاطر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است همچنان باردار شوید.

ایده خوبی است که با پزشک عمومی، پرستار سلامت کودک و خانواده یا کلینیک تنظیم خانواده در مورد گزینه های پیشگیری از بارداری خود صحبت کنید. برخی از انواع پیشگیری از بارداری برای مادران شیرده مناسب نیستند.

 رابطه زناشویی بعد از بچه دار شدن

معمولا زوجین می‌توانند قبل از بچه‌دار شدن، هر زمانی که دلشان بخواهد با یکدیگر رابطه زناشویی داشته باشند. اما بعد از بچه‌دار شدن، رابطه زناشویی با وجود فرزند به آسانی قبل نیست و ممکن است گاهی اوقات با مخاطره و اضطراب همراه باشد. بنابراین بعد از بچه دار شدن فرزند شما چه در مرحله نوزادی باشد و یا چه در مرحله خردسالی، لازم است باید و نبایدهایی را در زمان معاشقه جنسی رعایت کنید که ما در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر والدین با فرض اینکه نوزاد متوجه چیزی نمی‎شود با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می‌کنند. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. نوزاد ممکن است متوجه اطرافش نشود اما به خوبی تصاویر را در ذهن خود ثبت کرده و به خاطر می‌سپارد. به همین دلیل خیلی از افراد معتقدند که نوزاد حتی نباید صدای نفس های رابطه جنسی را بشنود. بنابراین برای داشتن رابطه جنسی در حضور نوزاد به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است در چنین موقعیت هایی، نوزاد خود را به یکی از نزدیکان و یا پرستار بسپارید و با خیالی آسوده به معاشقه بپردازید.
  • اگر نمی‌توانید نوزاد خود را به کسی بسپارید، شروع رابطه جنسی در حضور نوزاد را به وقتی که او خواب است، موکول کنید.
  • اگر مجبور به رابطه زناشویی در جایی که کودک خواب است، هستید؛ رابطه خود را با احتیاط و سر و صدای کمتری انجام دهید.

 رابطه جنسی با داشتن کودک خردسال 

فرزند شما بعد از یک سالگی به خوبی متوجه اتفاقات محیط اطرافش می‌شود. کودکان حافظه خوبی دارند و هر تصویری را که‌ می‌بینند در ذهن خود ثبت و ضبط می‌کنند. اگر کودکتان شما را در حین رابطه جنسی ببیند، این موضوع را خشونت پدر علیه مادر می‌داند و تصور منفی نسبت به پدر خود پیدا می‌کند. بنابراین داشتن رابطه جنسی در حضور کودک بیدار و یا خواب، یک خیانت محسوب می‌شود. چرا که ممکن است غریزه جنسی خیلی زودتر در آن ها بیدار شود. 

منبع:

https://familico.ir/sex-kids-around/

https://raisingchildren.net.au/grown-ups/looking-after-yourself/your-relationship/sex-intimacy-after-baby


0
کــارمـا :
429
کمک کنیم آرامش بیشتری داشته باشیم.................
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
psychologist