روان درمانگر کیست؟

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

یک روان درمانگر از گفتار درمانی برای درمان مشکلات عاطفی و بیماری های روانی افراد استفاده می کند. بسته به درجه و تخصص آنها، روان درمانگران می توانند روانپزشک، روانشناس، مشاور یا مددکار اجتماعی باشند. آنها می توانند با افراد، زوج ها، گروه ها یا خانواده ها کار کنند.

روان درمانگران از گفتار درمانی برای کمک به مدیریت ناآرامی عاطفی عمومی یا آسیب یا بیماری حاد استفاده می کنند. آنها همه چیز را از غم و اندوه روزانه گرفته تا اختلالات روانی خاص مانند افسردگی یا اضطراب درمان می کنند. گاهی اوقات از گفتار درمانی همراه با داروها یا تغییر سبک زندگی استفاده می شود. با این حال، همه روان درمانگران مجوز تجویز دارو را ندارند.

یک روان درمانگر چه می کند؟

روان درمانگران از گفتار درمانی استفاده می کنند تا به شما کمک کنند زندگی بهتر و سالم تری داشته باشید. نشان داده شده است که روان درمانی احساسات و رفتار را بهبود می بخشد و با تغییرات مثبت در بدن و مغز همراه است.

نقش روان درمانگر در گفتار درمانی عبارت است از:

راه حلی برای مشکل خود ارائه دهید

در مورد آن وارد بحث شوید

به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی را از سر می گذرانید

مکالمه خود را تحلیل کنید

به شما کمک می کند تا اعمال خود را تغییر دهید

آموزش و پرورش

روان درمانگران آموزش های ویژه ای در زمینه روانشناسی و مشاوره دارند. آنها تحصیلات تکمیلی را برای دریافت مدرک دکترا و تبدیل شدن به یک درمانگر عملی به پایان می‌رسانند.

پس از گذراندن دوره کارشناسی، فرآیند تبدیل شدن به یک روان درمانگر شامل موارد زیر است:

مدرک دکترا بگیرید. برخی از افراد فقط با یک کارشناسی ارشد تمرین می کنند، اما آنها مشاور در نظر گرفته می شوند، نه روانشناس یا روانپزشک. (هر ایالت الزامات خود را برای تمرین به عنوان روان درمانگر تعیین می کند.)

قبولی در آزمون برای تمرین حرفه ای در روانشناسی (EPPP).

ساعات تمرین خود را کامل کنید، معمولا بین 1500 تا 1600 ساعت تجربه عملی و تحت نظارت.

دلایل مراجعه به روان درمانگر

روان درمانگران از گفتار درمانی برای کمک به شما برای حل مشکلات زندگی روزمره استفاده می کنند که عبارتند از:

حل مشکلات رابطه

کاهش اضطراب یا استرس ناشی از کار یا موقعیت های دیگر

زندگی با تغییرات اساسی زندگی

مدیریت واکنش های ناسالم

کنار آمدن با یک مشکل جدی سلامتی

بهبودی از سوء استفاده

رسیدگی به مشکلات جنسی

خواب بهتر

گاهی اوقات این مسائل روزمره می توانند به چالش های بزرگ تری تبدیل شوند. در مرکز روانشناسی آویژه

روان درمانگران اغلب اختلالات سلامت روان را تشخیص داده و درمان می کنند:

اختلالات اضطرابی

اختلالات خلقی

اعتیادها

اختلالات اشتها

اختلالات شخصیت

اگر هر یک از این چالش ها را تجربه می کنید، ممکن است از روان درمانی بهره مند شوید. روان درمانگر به شما کمک می کند تا این مسائل را حل کنید و احساس بهتری داشته باشید.

روان درمانی چیست؟ آیا می‌دانید درمان مشکلات روحی و روانی چگونه انجام می‌شود؟ این سوالات ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید و هنگامی که بخواهند برای درمان اقدام کنند دچار تردید شوند. افرادی که برای مشکلات و اختلالات خود به روان درمانی روی می‌آورند با شناخت احساسات، هیجانات و خلق و خوی خود و همچنین کسب مهارت در مدیریت و کنترل برخی احساسات گامی بزرگ و ارزشمند برای سلامت روان خود برمی‌دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع روان درمانی و تکنیک‌های این نوع از درمان بپردازیم. با ما همراه باشید.

 منظور از روان درمانی چیست؟

روان درمانی به معنای حل و درمان مشکلات و اختلالاتی است که به روح و روان انسان مربوط می‌شود. این روش یک شیوه‌ی درمان است که به شکل تعاملی میان درمانجو و درمانگر انجام می‌گیرد. این روش در بهبود انواع مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب، آسیب‌های روحی نظیر از دست دادن عزیزان یا شکست خوردن در عشق قبل از ازدواج، اعتیاد و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند موثر واقع شود.

 روان درمانگر کیست؟

اگر بخواهیم بگوییم روان درمانگر کیست می توان گفت که روان درمانگر یک اصطلاح کلی است که می‌تواند به افراد با مدارک علمی مختلف تعلق گیرد. به عبارت دیگر روان درمانگر می‌تواند روانشناس، روانپزشک، روانکاو یا مددکار اجتماعی باشد که با توجه به تخصص و مدرک مورد نیاز، روان درمانی را نیز برای افراد انجام دهد. روان درمانگر به مراجعه کننده کمک می‌کند تا مشکلات روانی خود را بشناسد، دلایل این مشکلات به او نشان می‌دهد و در نهایت کمک می‌کند تا بتواند بر آن‌ها غلبه کرده و آن‌ها را حل کند. به کارگیری نظریه‌های روان درمانی در جهت بهبود افراد نیز یکی دیگر از اقدامات روان درمانگر است.

منبع:

روانشناسی آویژه

https://www.webmd.com/a-to-z-guides/what-is-psychotherapist

 

0
کــارمـا :
430
کمک کنیم آرامش بیشتری داشته باشیم.................
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
psychologist