ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

سئو چیست و 3 تا از تکنیکال های آن

1 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

seo چیست ؟

شاید برای شما سـوال پیش بیاید که چرا ما از سئو استفاده میکنیم و تاثیر آن در سایت مان چیست ؟

برای پاسخ به این سوال اپتدا به تعریف سئو می پردازیم .

کلمه سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جو است . سئو در واقع یک راهکار برای افزایش رتبه و دیده شدن سایت شما در گوگل می شود .

سئو چیست و 3 تا از تکنیکال های آن

روش های مختلفی در seo برای بالا بردن رتبه سایت به کار می رود اما بیش تر از این روش ها رضایت کاربر از سایت ها است که این امر در گوگل بسیار مهم است یعنی وقتی مطالب شما برای کاربر جذاب باشد و موجب شود که کاربر زمان زیادی را در سایت شما سپری کند که گوگل آن را می فهمد و برای سایت شما امتیاز می دهد .

این امتیاز دهی موجب می شود که در میان میلیون ها جست و جوی گوگل در زمینه مشاغل شما ، سایت شما در رتبه ی بالایی قرار گیرد که هر چه قدر این رتبه بیشتر باشد رتبه ی شما در گوگل نیز بالا می رود .

تاثیر سئو در موتور های جست و جو :

گوگل سال ها است که برای بهبود رتبه بندی سایت براساس امتیاز تلاش کرده است تا با این روش به کاربرانی که به دنبال پاسخ سوالاتشان هستند پیدا کنند به همین دلیل گوگل الگوریتم های مختلف موتور های جست و جو را برا حل این مشکل بر پا کرد .

برای دریافت رتبه ی بهتر در گوگل می توان از انواع روش ها و تکنیک ها استفاده کرد . در seo سه زیر مجموعه وجود دارد که هر کدام به تنهایی می تواند در رتبه بندی و افزایش بازدید کننده سایت شما تاثیر بسزایی بگذارد :

  1. Technical
  2. Off-page
  3. On-page

 

Technical seo

سئو تکنیکال همانطور که در بالا اشاره شد یکی از زیر مجموعه های seo است که در پشت پرده سایت فعالیت هایی مانند معماری سایت ، بهینه سازی برای موبایل و... را انجام می دهد و موجب افزایش بازدید کنند از سایت شما می شود .

 

On-page

به هر محتوای داخلی سایت که به موتور های جست و جو کمک کند تا بداند در آن درباره چه چیزی نوشته شده است را on-page یا سئو داخلی می گویند .

که این محتوا در  داخلی شامل URL ، alt عکس ها ، کلمات کلیدی و... است همچنین یک نکته س بسیار مهم در سئو داخلی توجه به آن است (چرا ؟) زیرا وقتی شما به آن توجه می کنید در واقع به صفحه هایی که قابل دید کاربر است توجه می کنید پس به همین دلیل باید به بهترین شکل نوشته شود تا کاربر از سایت شما بیشتر بازدید کند.

همان طور که اشاره شد سئو داخلی مربوط به داخل سایت و کد نویسی سایت است در ادامه 8 تکنیک که در سئو داخلی باید به آن ها توجه شود .

  • Title سایت یا عنوان سایت
  • تگ هایی برای توضیح سایت
  • کلمات کلیدی تگ های توضیحی
  • ساختار های مناسب URL
  • تگ های برای نوشتن محتوا
  • چگالی و حجم کلمات کلیدی
  • ادیت عکس ها
  • لینک سازی داخلی

 

 

Off-page

سئوی خارجی یا همان off page به معنای بهینه سازی سایت در خارج از آن است .

همچنین سئوی خارجی به دو صورت می تواند به رتبه بندی سایت کمک کند :

  • امتیاز دهی سایت های دیگر یا همان بک لینک :

امتیاز دهی سایت ها به این صورت است که وقتی شما سایت آن ها را در سایتتان لینک می کنید اگر از سایت شما را بپسندد و او هم سایت شما را لینک کند یعنی به سایت شما امتیاز داده است

  • کیفیت و تعداد بک لینک ها

از نظر کیفیت یعنی باید سایتی که لینک میکنیم معتبر باشد و از نظر تعداد یعنی باید نسبت به حجم محتوا و سایت های مرتبط تعدادی لینک بگذاریم .

به طور کلی سئو یک روشی است که بسیار مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است .

0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
parsa