سخت ترین قفل های اتاق فرار کدامند؟

2 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

قفل های اتاق فرارهای بسیار متنوع بوده و با توجه به استراتژی که مدیران این مراکز دارند، از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال برخی تنها از قفل های مغناطیسی استفاده نموده و تعدادی برای سخت تر شدن مراحل کار از قفل گاو صندوقی استفاده می کنند. در صورت عدم آشنایی با نحوه ورود رمز و باز کردن قفل ها، زمان بسیار زیادی را از دست خواهید داد. سخت ترین قفل های اسکیپ روم ها را در ادامه بررسی می کنیم.

قفل گاو صندوقی؛ سخت ترین قفل اتاق فرار

قفل هایی که در گاو صندوق های قدیمی استفاده میشد، پیچیدگی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل باز کردن آنها زمان بر است. علاوه بر پیچیدگی فرآیند پیدا کردن رمز عبور با حل کردن معماها، باز کردن این قفل ها خودش داستانی جدا دارد. البته تنها در برخی از اتاق فرارهای ترسناک تهران از این قفل ها استفاده میشود. برای باز کردن این نوع قفل لازم است به صورت زیر عمل کنید:

  • اگر رمز ۴ رقمی باشد، ابتدا لازم است حلقه یا دکمه متحرک و گردان را بچرخانید تا عدد اول مقابل علامت رنگی روی قفل قرار گیرد.
  • سپس چهار مرتبه حلقه گردان را بچرخانید تا مجدد عدد اول رمز مقابل علامت رنگی قرار گیرد.
  • سپس حلقه را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا عدد دوم مقابل علامت قرار گیرد
  • سپس سه مرتبه حلقه را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا رمز مجدد مقابل علامت قرار گیرد.
  • در مرحله بعد حلقه را مجدد در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا عدد سوم مقابل علامت قرار گیرد
  • دو مرتبه حلقه را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا رقم سوم مجدد مقابل علامت رنگی قرار گیرد.
  • در آخرین مرحله یک مرتبه حلقه را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا آخرین رقم رمز مقابل علامت رنگی قرار گیرد و در نهایت قفل را رو به بالا حرکت دهید.

قفل دکمه ای اسکیپ روم

از دیگر قفل های اتاق فرار می توان به نوع دکمه ای اشاره نمود. توجه داشته باشید که برای باز شدن این قفل باید حروف رمز را به فشار دهید تا دکمه آن در جهت پایین قرار گیرد. پس از پایین قرار گرفتن تمام دکمه ها، قفل باز میشود. نکته مهم در باز کردن این قفل ها، عدم اهمیت ترتیب فشردن دکمه ها می باشد.

قفل مغناطیسی اتاق فرار

در برخی از اتاق فرارها به جای پیدا کردن رمز عبور، لازم است کلید را پیدا کنید. بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با قفل های مغناطیسی، در صورت مشاهده آن در طول بازی توجه نمی کنند. در نتیجه زمان را برای پیدا کردن کلید از دست خواهند داد. این کلیدها مستطیلی تخت می باشد و کافیست آن را درون قفل قرار دهید تا بلافاصله باز شود.

قفل دیجیتال اسکیپ روم

شاید در نگاه اول کار کردن با این قفل ها در اتاق فرار آسان باشد. برای وارد کردن رمز کافیست دکمه ها را به ترتیب رمز فشار دهید. اما شرایط زمانی تغییر می کند و به ضرر شما خواهد بود که چند مرتبه رمز را اشتباه وارد کنید. این قفل ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت ورود اشتباه رمز برای چند مرتبه، باید چند دقیقه سپری شود و قفل ریست گردد. از دست دادن زمان بدترین چیز در اسکیپ روم ها می باشد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با دقت رمز را وارد کنید.

قفل جهت دار اسکیپ روم

از دیگر گزینه هایی که می توان در گروه سخت ترین قفل های اتاق فرارها قرار داد، قفل جهت دار است. اولین نکته مهم در این قفل ها محدودیت در تعداد ورود اشتباه رمز است. پس از ورود اشتباه رمز و تکرار این عمل قفل باید ریست شود. برای این منظور کافیست حلقه بالایی را دو مرتبه به پایین فشار دهید.

0
کــارمـا :
31
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
respina2.ir