ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

سرگیجه و علت های آن

1 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

سرگیجه می تواند یا احساس چرخش باشد، مانند احساس سرگیجه ای که فرزند شما بعد از چرخ و فلک به دست می آورد، یا می تواند این تصور باشد که دنیای اطراف او در حال چرخش یا کج شدن است.

گاهی اوقات، زمانی که احتقان ناشی از سرماخوردگی یا عفونت گوش روی گوش داخلی کودک که بخشی از سیستم دهلیزی است که بر تعادل تأثیر می‌گذارد، فشار می‌آورد، او سرگیجه را تجربه می‌کند. اما زمانی که کودک حملات مکرر یا طولانی سرگیجه را تجربه می کند، معمولاً همراه با سایر بیماری ها یا شرایط اتفاق می افتد.

به طور کلی، سرگیجه در کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان است؛ سرگیجه می تواند برای کودک بسیار ناراحت کننده باشد و می تواند کودکان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. تا زمانی که کودک به اندازه کافی بزرگ شود که بتواند احساس سرگیجه خود را بیان کند، والدین ممکن است متوجه شوند که کودک دچار حمله شده است و به نظر می رسد دست و پا چلفتی یا حالت تهوع داشته باشد، یا ممکن است چشمانش به جلو و عقب پرتاب شوند. جستجوی درمان برای سرگیجه بسیار مهم است، زیرا می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد و به دلیل اختلال در تعادل و هماهنگی، منجر به آسیب شود.

سرگیجه می تواند در کودکان با مشکل پرده گوش یا بدون آن رخ دهد. مشکل پرده گوش باعث سرگیجه می شود زیرا حس تعادل بدن در سیستم دهلیزی گوش داخلی قرار دارد. بیشتر مشکلات پرده گوش که باعث سرگیجه می شوند با بیماری های جزئی مرتبط هستند که پس از درمان می توانند سرگیجه را از بین ببرند.

اما سایر سیستم های بدن نیز می توانند باعث سرگیجه شوند. بسته به اختلالی که باعث علائم می شود، حملات سرگیجه می تواند پایدارتر باشد. در این موارد، تغییر در وضعیت سر اغلب یک محرک است و ممکن است کودک شما علائم دیگری مانند حالت تهوع و حرکات چشمی (نیستاگموس) را نیز تجربه کند.

بسیاری از علل احتمالی سرگیجه عبارتند از:

  • عفونت گوش میانی یا "افیوژن" گوش میانی، که در آن مایع غلیظی در پشت پرده گوش جمع می‌شود، اما هیچ عفونتی وجود ندارد. در هر صورت، حس تعادل کودک شما، واقع در گوش داخلی، به طور موقت از فشار مایع بر روی گوش داخلی مختل می شود.
  • عفونت گوش داخلی، از جمله لابیرنتیت و نوریت دهلیزی
  • ضربه مغزی یا دیگر ضربه به سر
  • ذرات کوچک استخوان مانند شناور در مایع گوش داخلی، باقیمانده از ضربه مغزی یا عفونت
  • میگرن، به عنوان یک اختلال عروقی در نظر گرفته می شود زیرا رگ های خونی در مغز گشاد می شوند و سردرد ضربان دار ایجاد می کنند. "بیماری حرکت" یا عدم تحمل، اغلب شکل سرگیجه است که همراه با میگرن است.
  • سرگیجه موضعی حمله ای خوش خیم، که شامل حملات ناگهانی سرگیجه و اغلب حرکات سریع چشم می شود. در بسیاری از موارد، به نظر می رسد که این اختلال با علائم اولیه میگرن مزمن مرتبط باشد.
  • تشنج
  • فشار خون پایین
  • اختلالات خود ایمنی، مانند مولتیپل اسکلروزیس، دیابت نوع 1 و آرتریت نوجوانان
  • اختلالات بینایی، مانند تفاوت بیش از حد در نسخه بین چشم ها یا اختلال حرکتی مادرزادی چشم
  • تومور مغزی
  • مریضی منیر
  • آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

حضور در بهترین کلینیک سرگیجه می تواند شما در تشخیص علت و راه های درمان سرگیجه های کودکتان کمک کند. از شنوایی شناس و کارشناسان سرگیجه خواهید تست های گوناگون را روی کودک امتحان کنند و تشخیص و نتیجه آزمایشات را با جزئیات در اختیار شما قرار دهند. اگر یک اختلال زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث سرگیجه کودک شما می‌شود، متخصص برنامه‌ای فردی برای مدیریت وضعیت کودک شما و پیگیری علائم و پیشرفت طراحی می‌کند. سرگیجه موقت، ناشی از عفونت، معمولاً با یک دوره دارویی قابل رفع است.

0
کــارمـا :
34
آینده ای بهتر برای کودکان
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
06153138424