شیلد محافظ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

5 ماه پیش - خواندن 6 دقیقه

در زمانی که با آلودگی های محیطی سروکار دارید، شیلد محافظ صورت یک وسیله محافظتی است که برای محافظت از چهره، چشمان و مغز در مقابل قطرات مایعات و ذرات هوا مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر ذرات موجود در محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به طور معمول از مواد شفاف و سبک ساخته شده و بر روی سر نصب می‌شود تا صورت را از تماس با ویروس‌ها و باکتری‌ها محافظت کند. شیلد محافظ صورت در برابر انتقال انواع عفونت‌ها، به خصوص در شرایطی که نیاز به تماس نزدیک با افراد دیگر وجود دارد، اهمیت زیادی دارد. این وسیله در برخی موارد به عنوان یک جایگزین برای ماسک‌های حفاظتی نیز استفاده می‌شود. مقاله با ما همراه باشید تا در مورد شیلد محافظ صورت بیشتر بدانیم و با مزایای آن آشنا شویم.

منظور از شیلد محافظ صورت چیست؟

شیلد محافظ صورت یک ابزار حیاتی از وسایل حفاظت فردی (PPE) است که به‌طور گسترده برای محافظت از صورت و قسمت‌هایی از بدن در برابر خطراتی مانند آلودگی، پاشیدن مواد شیمیایی و حتی عفونت‌ها استفاده می‌شود.

این شیلد‌ها معمولاً از پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند و به‌عنوان نوعی سپر، ورود عوامل خطرناک را به بخش‌های حساس چون چشم و صورت ممنوع می‌کنند.

در حوزه بهداشت و درمان، این شیلد‌ها به‌طور گسترده توسط کادرهای پزشکی استفاده می‌شوند، به‌ویژه زمانی که احتمال پاشیدن مواد خطرناک وجود دارد. به‌عنوان مثال، در حین انجام عمل‌های دندانپزشکی استفاده از این نوع محافظ می‌تواند از پرتاب بزاق و ذرات بیمارناک جلوگیری کند.

علاوه بر این، در حوزه‌های مختلف مانند ساختمان‌ها، تعمیر و نگهداری و حتی حراست و آتش‌نشانی نیز از شیلد محافظ صورت برای ایمنی در کار استفاده می‌شود.

خرید شیلد محافظ صورت صورت در صنایع فنی، صنعتی، حراستی و آتش‌نشانی نشانی برای اهمیت ایمنی و حفاظت از کارکنان مهم است. این شیلد‌ها از تمام صورت یا بخش‌های آن در مقابل ضربات، پرتاب اشیا، تراشه‌های بزرگ چوب و فلزات و حتی ذرات مختلف محافظت می‌کنند.

شیلد محافظ صورت، یکی از تجهیز ایمنی است که برای حفاظت از صورت در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند ضربه، خط و خش و حتی ذرات معلق استفاده می‌شود.. این شیلد‌ها معمولاً از موادی مانند پلاستیک مقاوم و فلزات سبک تهیه می‌شوند و می‌توانند محافظت کننده‌های بسیار کارامدی برای صورت باشند. به برخی از مواردی که لازم است درباره شیلدهای محافظ صورت بدانید صحبت می‌کنیم:

انواع شیلد محافظ صورت دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که شاخصه اصلی آنها محسوب می‌شود برخی از این موارد شامل:

  • شیلدهای محافظ صورت با کش‌های مخصوص برای استفادهٔ آسان تر مجهز شده‌اند.
  • این شیلدها قابل شست‌و‌شو هستند و قابلیت استفادهٔ مجدد دارند.
  • استفاده از این محصولات در پیشگیری از انتقال بیماری‌ها مؤثر است.
  • برای ساختار این محصول، از یک ابر مخصوص برای ایجاد فاصلهٔ مناسب بین طلق و صورت استفاده شده است.
  • حفاظت از صورت در برابر آلودگی، ویروس‌ها، مواد شیمیایی و ... از دیگر ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود.

مقررات و استانداردهای شیلد محافظ صورت

استانداردهای شیلد محافظ صورت (Face Shields) مهم‌ترین مواردی هستند که برای تضمین ایمنی و کیفیت این وسیله محافظتی لازم است. شیلد محافظ صورت برای مواقعی که نیاز به محافظت از چهره و چشمان در برابر قطرات سریع وجود دارد، کاربرد فراوانی دارد. از طریق رعایت استانداردهای مرتبط، از جمله استانداردهای ASTM (انجمن مهندسان مواد و تست‌های آمریکا) و ANSI (انجمن ملی استانداردهای آمریکا)، می‌توان تضمین کرد که شیلد محافظ صورت به اندازه کافی قوی و مقاوم است. این استانداردها باعث می‌شوند که افرادی که از شیلد محافظ صورت استفاده می‌کنند، احساس اطمینان و امنیت کاملی داشته باشند.

استاندارد آمریکایی (ANSI)

علامت Z87: ضربه اساسی: سپرهای صورت باید قادر به مقاومت در برابر ضربه توپ فولادی با قطر 25.4 میلی متر (1 اینچ) باشند که از ارتفاع 127 سانتی متری (50 اینچ) افتاده است.

Mark Z87+: ضربه زیاد: سپرهای صورت باید در برابر ضربه توپ فولادی با قطر 6.35 میلی متر (0.25 اینچ) که با سرعت 91.4 متر بر ثانیه (300) حرکت می کند، مقاومت کنند.

استاندارد اروپایی (EN 166)

این سپرها برای محافظت در برابر ذرات با سرعت بالا هستند. آنها باید در برابر ضربه یک توپ فولادی با قطر اسمی 6 میلی متر، برخورد با چشم ها و محافظ جانبی با سرعت مشخص شده مقاومت کنند.

  • علامت A: 190 متر بر ثانیه.
  • علامت B: 120 متر بر ثانیه.
  • علامت F: 45 متر بر ثانیه.

مرجع. EN166

CSA (استاندارد کانادا)

کلاس 6 محافظ های چشم و صورت Z94.3-15 مربوط به محافظ های صورت است و به سه زیر کلاس تقسیم می شود.

  • 6A محافظت در برابر ضربه، سوراخ شدن، پاشیدن، سر و تابش خیره کننده.
  • 6B حفاظت در برابر تشعشع. همچنین برای محافظت در برابر حرارت کم، پاشش، تابش خیره کننده و نور بدون ضربه.
  • 6C فقط کاربردهای گرمای زیاد و محافظت در برابر ضربه سبک بدون سوراخ شدن.

مرجع. CSA Z94.3-15

مزایای شیلد محافظ صورت

شیلد محافظ صورت (Face Shields) با مزایای فراوانی همراه است. اولین مزیت آن حفاظت چندگانه است، به طوری که علاوه بر استفاده از ماسک، صورت، چشمان و گردن نیز محافظت می‌شود. این مزیت سبب می‌شود تا محافظت افراد در مقابل انتقال ذرات هواویروس‌ها یا دیگر عوامل انتقال‌دهنده بیماری‌ها در مکان‌های پرراه‌رو و شلوغ به صورت کامل انجام شود.

شیلد محافظ صورت به عنوان یک راهکار مقرون به صرفه برای استفاده مجدد و برای مدت زمان بیشتری نسبت به ماسک‌های قابل دور انداختن معمولی شناخته می‌شود. این شیلدها می‌توانند به‌عنوان پوشاک محافظ استفاده شوند و بعد از استفاده به راحتی تمیز شده و دوباره استفاده شوند. این ویژگی می‌تواند به کاهش هدررفت منابع و مواد تجدیدپذیر کمک کند و همچنان به افراد اجازه می‌دهد از یک محافظ مؤثر در برابر آلودگی ها بهره‌مند شوند.

متریال سازنده شیلد محافظ صورت

استفاده از دو ماده اصلی برای ساخت شیلد محافظ صورت امری ضروری است. در انتخاب یک حفاظ صورت، باید به وضوح صفحات لنز بیشتر توجه کرد. کیفیت لنز نهایتاً وضوح و مقاومت حفاظ صورت را تعیین می‌کند. استفاده از مواد ارزان با وضوح کم معمولاً باعث سردرد و خستگی پس از استفاده طولانی مدت می‌شود.

برخی از مواد رایج برای ساخت حفاظ صورت عبارتند از:

  • پلی‌کربنات (PC)
  • گلیکول تغییر یافته پلی‌اتیلن ترفتالات (PETG)
  • پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)

نتیجه گیری

شیلد محافظ صورت یک وسیلهٔ ایمنی است که برای حفاظت از صورت در برابر آلودگی ها استفاده می‌شود. این وسیله نه تنها به عنوان یک محافظ در برابر ذرات معلق در هوا عمل می‌کند، بلکه به دلیل اینکه چشمان و صورت را از تماس مستقیم با سایر افراد و مواد مختلف محافظت می‌کند، به عنوان یک ابزار موثر برای کنترل عفونت‌های ویروسی و باکتریایی تلقی می‌شود.

هترمن یکی از مراکز معتبر و معتبر فروش تجهیزات ایمنی است که محصولات ایمنی شامل شیلد محافظ صورت را ارائه می‌دهد. با تأکید بر کیفیت و تنوع محصولات، هترمن به عنوان یکی از منابع اصلی برای تأمین وسایل حفاظت شخصی و تجهیزات ایمنی به شمار می‌رود. این مرکز به طور گسترده در ارائه محصولات با استانداردهای بین‌المللی معتبر مانند ANSI و CE متخصص است و به مشتریان خود خدمات مشاوره‌ای مناسب و پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد.

0
کــارمـا :
780
---
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
moarefi