ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

علائم کم شدن گاز یخچال فریزر

1 سال پیش - خواندن 2 دقیقه

کم شدن گاز یخچال فریزر تاثیر بسیار بدی طراوت و تازگی مواد غذایی داشته و به سایر قطعات داخلی از قبیل موتور نیز آسیب وارد می کند. به همین دلیل باید این موضوع جدی گرفته شود و با اطلاع از علائم کم شدن گاز یخچال نسبت به شارژ آن در زمان مناسب اقدام کرد. مهم ترین علائم کم شدن و نشت گاز یخچال فریزر را در ادامه بررسی می کنیم.

گرم شدن یخچال مهم ترین نشانه کم شدن گاز

گاز فریون موجود در یخچال فریزرها شرایط را برای خنک شدن هوای داخل دستگاه فراهم نموده و در صورت کاهش آن و نشت گاز به مرور دمای یخچال تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. لذا اگر از وصل بودن جریان برق دستگاه مطمئن هستید و تنظیمات دما را بدرستی انجام داده اید، ممکن است گاز یخچال کم شده باشد. برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی و ذوب شدن یخ فریزر باید بلافاصله نسبت به شارژ اقدام شود.

کار کردن مداوم یخچال فریزر

یکی دیگر از نشانه ها و علائم کم شدن گاز یخچال فریزر، کار کردن مداوم موتور و روشن بودن آن است. با کاهش دمای داخلی یخچال موتور باید مدت زمان بیشتری را روشن باشد تا بتواند دما را تنظیم کند. البته روشن بودن مداوم موتور یخچال دلایل زیادی دارد و در صورت عدم رفع آن در نهایت منجر به سوختن این قطعه مهم میشود.

انتشار بوی بد از یخچال

گاز فریون موجود در یخچال بوی بسیار بدی دارد و در صورت نشت باعث میشود هوای داخل کابین یخچال بوی زننده ای داشته باشد. توجه داشته باشید که بوی بد گاز فریون با بوی مواد غذایی فاسد شده متفاوت است و به همین دلیل براحتی قابل تشخیص خواهد بود.

چرا گاز یخچال کم میشود؟

نشت گاز یخچال دلایل زیادی دارد و از مهم ترین آنها می توان به استفاده از اشیای نوک تیز برای تمیز کردن و از بین بردن یخ و برفک ها اشاره کرد. برخورد اشیای نوک تیز به لوله های یخچال منجر به سوراخ شدن آنها و نشت گاز میشود.

همچنین لازم به ذکر است، در حین جا به جایی یخچال فریزر اگر استانداردها رعایت نشوند می توانند منجر به کم شدن گاز شوند. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان یخچال فریزر به صورت افقی حمل و نقل نشود.

در صورت کم شدن گاز یخچال چه کاری باید انجام دهیم؟

همانطور که اشاره شد، کم شدن گاز یخچال منجر به روشن بودن مداوم موتور میشود که آسیب جدی به این قطعات وارد خواهد کرد. به همین دلیل باید بلافاصله پس از تشخیص و مشاهده علائم کم شدن گاز نسبت به شارژ آن اقدام شود. با توجه به اینکه این قبیل کارها کاملا تخصصی هستند، به همین دلیل باید توسط نمایندگی تعمیرات کنوود غرب تهران یا سایر شعب برند مربوطه انجام شود. متاسفانه تعمیر نامناسب و اشتباه در بسیاری از مواقع منجر به خرابی های بیشتر شده و به همین دلیل آسیب های جدی به دستگاه وارد می کنند.

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
f.zaeim85