علت یا دلایل ابتلا به زگیل تناسلی

1 سال پیش - خواندن 2 دقیقه

زگیل تناسلی در اغلب موارد در اثر ویروس اچ پی ویHPV ایجاد می شود. 30 تا 40 نوع مختلف از ویروس HPV وجود دارد که تنها بر اندام تناسلی تاثیر می گذارد، اما فقط چند نوع آن باعث زگیل های تناسلی می شوند. ویروس HPV از طریق تماس پوست با پوست قابل انتقال است، به همین دلیل جزء بیماری های آمیزشی یا جنسی در نظر گرفته می شود.

این ویروس شیوع گسترده ای دارد، بر طبق اعلامیه منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اغلب افراد فعال از نظر جنسی در مراحلی از زندگی آن را دریافت می کنند. با این حال، ویروس همواره منجر به عوارضی مانند زگیل های تناسلی نمی شود. بلکه زگیل تناسلی معمولاً توسط نوع خاصی از ویروس HPV ایجاد می شود که از سایر ویروس های که باعث ایجاد زگیل در سایر نواحی بدن می شود، متفاوت است. به بیانی دیگر می توان گفت زگیل نمیتواند از دست کسی به اندام تناسلی گسترش یابد و یا بالعکس.

راههای انتقال زگیل تناسلی

روش انتقال زگیل تناسلی به چه صورت است؟ این سوال یکی از پرسش های رایج برای افراد سالم و کسانی می باشد که متوجه می شوند به این زائده ها مبتلا شده اند. لازم به ذکر است که تمامی افراد بالغ باید از این موضوع آگاهی کامل داشته باشند. زیرا دلیل اصلی منتقل شدن زائده های زگیل تناسلی با سرعت بالا در چند دهه اخیر به دلیل عدم آگاهی درست مردم از روش های انتقال و دلیل آنها می باشد.

انتقال زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی

از آنجا که می دانید، عامل باعث شدن انتقال این زائده ها ویروس اچ پی وی hpv می باشد که در صورت مبتلا بودن یکی از طرفین از طریق رابطه جنسی با افراد متعدد قابل انتقال است. با تماس ناحیه جنسی، این ویروس می تواند بین افراد منتقل شود. همچنین امکان انتقال از طریق دهان وجود دارد. 

انتقال زگیل تناسلی در ازدواج

سایر روشهای انتقال:

  • در موارد نادر، ممکن است از طریق لباس زیر نیز منتقل شود.
  • انجام اپیلاسیون در مراکز غیر بهداشتی
  • شانس بالا انتقال به جنین هنگام زایمان طبیعی
  • استفاده از تیغ های اصلاح در ناحیه تناسلی منجر به منتشر شدن زگیل ها در نواحی دیگر می شود.

علت یا دلایل ابتلا به زگیل تناسلی چیست

0
کــارمـا :
31
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hpvdarman