ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

فایل لایه باز چیست؟ هر آنچه باید بدانید (ریز به ریز)

2 سال پیش - خواندن 7 دقیقه

شاید شما هم تا به حال صد ها بار در کوچه و خیابان یا هنگامی که برای طراحی گرافیک به چاپخانه می روید کلمه ی لایه باز را شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم تا بطور کامل ببینیم لایه باز چیست و ویژگی لایه باز بودن یک فایل ، به چه دردی می خود. از قول بزرگان :

فایل‌های لایه باز گرافیکی به فایل‌هایی گفته می‌شوند که دارنده فایل به تمامی محتوا و المنت‌های گرافیکی آن طرح برای ویرایش و ذخیره ویرایش‌های خود دسترسی آزاد دارد. در فایل لایه باز گرافیکی شما توانایی این را دارید که متن‌ها، تصاویر، افکت‌ها و تمامی اجزای تشکیل دهنده یک فایل گرافیکی را ویرایش کنید و به میل خود برای چاپ یا هر کار دیگری آن را ذخیره کنید یا حتی از قسمتی از آن‌ها خروجی بگیرید. 

دلیل همه گیر بودن و دوست داشتن فایل های لایه باز این است که طرح لایه باز یا طراحی لایه باز که معمولا به صورت وکتور یا psd مجموعه ای از ابزار در دسترس ما می گذارد و در نتیجه آنها می توان به ویرایش و تغییر تمام عناصر موجود, مانند متون ، تصاویر ، اثرات، و غیره... اشاره کرد. تمام این ویژگی ها به شما کمک می کند تا به راحتی کارهای گرافیکی حرفه ای خود را ویرایش کنید یا موارد جدیدی ایجاد کنید یا برای کار گروهی آن را به تیم خود ارسال کنید

10 تا از معروف ترین فایل های لایه باز عبارت اند از :

۱ – کارت ویزیت لایه باز

شاید پر استفاده ترین فایل تجاری لایه باز، کارت ویزیت باشد که روزانه سفارشات زیادی برای طراحی آن دریافت خواهید کرد. تمامی طرح های لایه باز کارت ویزیت موجود در ایزی دیزاین، توسط طراحان حرفه ای آماده شده است و قطعا رضایت مشتری شما را جلب خواهد کرد. فقط کافی است تا فایل را تهیه و کمی سفارشی سازی کنید و در انتها تحویل مشتری دهید.

۲ – بنر لایه باز و بنر مناسبتی

بنرها در مکان های مختلف و برای مناسبت های مختلف به کار می روند. به طور مثال برای تبریک مناسبت های مختلف و مهم، از بنرهایی با سایزها و طرح های گوناگون استفاده می شود. همچنین بعضی از فروشگاه ها برای معرفی محصولات و یا نام فروشگاه از بنر و فلکسی استفاده می کنند. ایزی دیزاین در این موضوع نیز فایل های زیادی را برای شما آماده کرده است که در دسته بندی طرح های لایه باز می توانید آن ها را مشاهده کنید و فایل مورد نیاز خود را به سادگی تهیه کنید.

۳ – کاتالوگ لایه باز و بروشور لایه باز

کاتالوگ و بروشور معمولا برای معرفی خدمات و محصولات شرکت ها و فروشگاه ها استفاده می شود. این فایل ها چندین صفحه دارند و قطعا طراحی آن ها زمان بسیار زیادی را از طراح خواهد گرفت. شما می توانید با مراجعه به بخش طرح لایه باز کاتالوگ و یا بروشور، طرح مورد نیاز خود را پیدا کرده و دانلود یا خریداری نمایید. ما در ایزی دیزاین سعی کرده ایم تا تمامی سلیقه ها و مشاغل را تا حد امکان پوشش دهیم و مرجع کاملی برای دانلود طرح لایه باز آماده کنیم.

۴ – تراکت لایه باز

با وجود روش های مختلف تبلیغات آفلاین و آنلاین، هنوز تراکت ها نقش مهمی در تبلیغات محلی دارند. هنوز هم بهترین روش برای تبلیغ یک فروشگاه محلی استفاده از تراکت های رنگی و سیاه و سفید است. در ایزی دیزاین می توانید طرح های لایه باز تراکت زیادی را پیدا کنید که به صورت حرفه ای طراحی شده و آماده استفاده است.

۵ – فاکتور لایه باز

هنوز بسیاری از فروشندگان به اهمیت فاکتور اعطایی به مشتری پی نبرده اند. فاکتور فروشگاه می تواند پرستیژ آن مکان تجاری را به مشتری القاء کند و همچنین می توان به عنوان یک برگه تبلیغاتی از آن استفاده کرد. اگر هنوز برای فروشگاه خود از فاکتورهای آماده بازار استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم همین الان به بخش طرح های لایه باز فاکتور مراجعه کنید تا مشاهده کنید چه طرح های زیبا و خلاقانه ای برای استفاده شما آماده شده است.

۶ – تقویم لایه باز

هر سال با نزدیک شدن به سال جدید بازار تقویم های تبلیغاتی بسیار داغ می شود. از آن جایی که مردم تقویم را به مدت یک سال نگهداری می کنند، می تواند یکی از بهترین گزینه های تبلیغاتی برای شرکت ها و فروشگاه های مختلف باشد. در بین انبوه تقویم هایی که شرکت های مختلف به مردم ارائه می دهند چه دلیلی دارد مردم تقویم شرکت شما را روی دیوار منزل خود نصب کنند؟ دو مورد مهم را برای متفاوت بودن باید رعایت کنید: زمان چاپ و انتشار تقویم و طراحی آن.  در مورد اولی بهتر است نیمه اول اسفند تقویم تبلیغاتی خود را آماده و انتشار داده باشید. در مورد طراحی هم اگر سری به بخش طرح لایه باز تقویم ایزی دیزاین بزنید متوجه می شوید که طرح های گوناگون برای مشاغل مختلف وجود دارد که به صورت کاملا حرفه ای و خلاقانه طراحی شده است تا شما را از دیگران متمایز کند.

۷ – آگهی ترحیم لایه باز

از آنجایی که در کشور ما به عزیزان فوت شده اهمیت بسیار زیادی داده می شود و مراسمات مختلفی برای فرد متوفی گرفته می شود، آگهی ترحیم زیادی نیز سفارش داده می شود. از آن جایی که این نوع سفارشات معمولا سریع بوده و مشتری فایل خود را در اسرع وقت نیاز دارد، طراح نمی تواند با خیال راحت و در زمان آزاد آگهی ترحیم را طراحی و آماده کند. طرح لایه باز آگهی ترحیم نیز که در سایت ایزی دیزاین آماده شده است می تواند این مشکل را حل کند و طراح از بین ده ها طرح لایه باز آگهی ترحیم یکی را انتخاب کرده و با تغییرات کوچکی در آن، طرح را تحویل مشتری دهد.

۸ – منو لایه باز

یکی از مهمترین مواردی که در رستوران باید به آن توجه کرد، منوی سفارش غذا می باشد. فرض کنید وارد یک رستوران شیک می شوید که یک منوی بسیار ساده و به دور از هرگونه خلاقیت گرافیکی و طراحی دارد. چه حسی به شما دست می دهد؟ قطعا با خود فکر می کنید وقتی صاحب رستوران به منوی سفارش غذا هیچ توجهی نکرده، پس به کیفیت غذا و دیگر موارد نیز اهمیتی نمی دهد. پس بسیار مهم است که رستوران داران عزیز به این نکته توجه کنند و برگه منوی غذایی زیبایی را برای مشتریان خود آماده کنند. خوشبختانه ایزی دیزاین در این مورد نیز به خوبی عمل کرده است و بهترین و خلاقانه ترین طرح های لایه باز منو غذا را برای طراحان و صاحبان رستوران آماده کرده است. می توانید با مراجعه به بخش طرح لایه باز منو غذا، طرح های گوناگون را مشاهده کنید و طبق سلیقه خود یک یا چند نمونه را انتخاب و تهیه نمایید.

۹ – آیکون و لوگو لایه باز

زمانی که شما قصد داشته باشید لوگو طراحی کنید، نیاز به آیکون های مختلف دارید تا با تغییرات در آن ها لوگوی مشتری خود را طراحی و آماده کنید. آیکون و لوگوهای لایه باز زیادی در ایزی دیزاین وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. البته توصیه می کنیم در مورد لوگو سعی کنید از این طرح ها ایده بگیرید و در سفارشی سازی آن ها نهایت خلاقیت را به کار ببرید.

۱۰ –  ست اداری لایه باز

خوشبختانه استفاده از ست اداری در شرکت های مختلف ایران به خوبی جا افتاده است و مدیران شرکت به این نکته پی برده اند که استفاده از ست اداری تا چه اندازه می تواند اعتبار و پرستیژ شرکت را نزد مشتریان افزایش دهد. ست اداری با توجه به میزان بودجه شرکت می تواند سیاه و سفید یا رنگی باشد. برای هر دو مورد ما در ایزی دیزاین فایل های لایه باز مختلفی را آماده کرده ایم که فقط کافی است لوگوی شرکت خود را در آن جایگزین کنید و فایل را تحویل مراکز چاپ دهید. همچنین طراحان و کانون های تبلیغاتی می توانند با استفاده از این طرح های لایه باز ست اداری علاوه بر صرفه جویی در زمان خود، با تحویل ست اداری حرفه ای، مشتریان بیشتری را جذب نمایند.

به پایان این مقاله در مورد فایلهای لایه باز رسیدیم

امیدوارم لذت برده باشید و تونسته باشم سوالات گرافیکی شما عزیزان رو پاسخ مناسبی داده باشم. با آرزوی موفقیت

منابع این مقاله :

wikipedia.org

ezdesign.ir

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
my