ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

فرق نانو آجر نسوز با نانو رزین آجر نسوز

2 سال پیش - خواندن 6 دقیقه

امروزه انواع آجر نسوز جایگاه خود را بین معماران، خریداران و مصرف کنندگان پیدا کرده است و یکی از نخستین انتخاب های خریداران محسوب می شود. علی رغم مزیت های آجر نسوز، این آجر مشکلاتی نیز دارد. به همین منظور برای برطرف کردن این مشکلات از فناوری نانو استفاده شده است. در این مقاله به فرق نانو آجر نسوز با نانو رزین آجر نسوز خواهیم پرداخت.

آجرها همواره یکی از مهم ترین و اولین انتخاب ها از طرف ساختمان سازان و خریداران به شمار می رفته اند. به مرور و با پیشرفت صنعت آجرسازی، انواع و اقسام آجرها با شکل ها و طرح هایی جذاب روانه ی بازار شدند. از میان انواع آجرها می توان به آجر نسوز اشاره کرد. انواع آجر نسوز ویژگی های قابل توجه زیادی دارد. اما در کنار این ویژگی های جذاب، مشکلاتی را نیز به همراه دارند. به منظور برطرف کردن و حل این مشکلات از فناوری نانو استفاده شده و نانو آجر نسوز و نانو رزین آجر نسوز تولید شده است. در این مقاله به فرق نانو آجر نسوز با نانو رزین آجر نسوز خواهیم پرداخت. بدین منظور ابتدا اشاره ای به ویژگی های نانو آجر نما و نانو رزین آجر نسوز خواهیم کرد. سپس به شیوه ی استفاده و اجرای این محصولات خواهیم پرداخت و در پایان از تفاوت این دو محصول با یکدیگر خواهیم گفت.


نانو آجر نسوز

این محصول همچنان که از نام آن مشخص است، بر اساس فناوری نانو تولید شده است. این محصول با ایجاد لایه ای نامرئی بر سطح کار، آب و روغن و آلودگی ها را دفع می کند. یکی از ویژگی های بسیار مهم این محصول خاصیت آبگریز بودن آن است. این پوشش سبب جلوگیری از نفوذ آب به مصالح می شود و تا حد زیادی آلودگی ها را از بین می برد. نانو آجر نسوز از ظاهر آجر نسوز محافظت می کند و آجر را در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم و مستحکم می نماید. یکی دیگر از ویژگی های مهم این محصول حفظ تنفس سطح آجر می باشد. از این رو آب جذب نمی شود و آجر شوره نخواهد زد. این محصول بی رنگ و بی بو می باشد و کاملا با محیط زیست سازگار است.


نانو آجر نسوز


نانو رزین آجر نسوز

این محصول بر اساس فناوری نانو ساخته و تولید شده است. رزین نوعی ماده ی شیمیایی است که همچون پوششی رویه ی آجر نسوز را در بر می گیرد. مهم ترین دلیل استفاده از این پوشش این است که از ورود و نفوذ آب به آجر جلوگیری شود و در نتیجه ظاهر و زیبایی آجر حفظ شود و دوام و عمر آن طولانی تر و بیشتر شود. از آنجا که رزین ماده ای براق به شمار می رود. رویۀ براق و پر از جلا و درخشندگی این ماده برای تعدادی از خریداران بسیار جذاب است. هدف اصلی از این محصول این است که از آجر نسوز در برابر آب و انواع آلودگی ها محافظت نماید. نانو رزین آجر نسوز برای انواع آجرهای شاموتی، رسی، آنتیک و دکوراتیو، رستیک، قزاقی، طرح چوب و ... مناسب است.


نانو رزین آجر نما نسوز


شیوه ی استفاده از محلول های نانو آجر نسوز و نانو رزین آجر نسوز

در ابتدا به یاد داشته باشید که اجرا و استفاده از این محصولات بسیار آسان و راحت است اما نباید دقت و ظرافت در حین اجرا را از یاد ببرید. در آغاز سطح آجر نسوز را کاملا تمیز کنند به گونه ای که هیچ گرد و خاکی بر روی آن نباشد. زیرا کوچکترین کثیفی رو سطح آجر سبب می شود که نتیجه ی کار تمیز و درخشان نباشد.

بعد از شست و شوی دقیق، اجازه دهید که یک روز بگذرد و سطح آجر نسوز کاملا خشک شود. در این مرحله با قلم مویی تمیز، اولین لایه را روی آجر نسوز پیاده کنید. دقت کنید که تمام سطح به ماده ی مورد نظر آغشته گردد. (همچنین می توانید به جای استفاده از قلم مو، این محصولات را بر سطح کار اسپری نمایید).

در مرحله ی بعد لایه ی دوم و سوم را بر سطح بکشید. توجه نمایید که ابتدا لایه ی نخست خشک شود و بعد لایه های دوم و سوم را پیاده سازی کنید. برخی تنها به یک لایه اکتفا می کنند. اما به یاد داشته باشید که لایه های دوم و سوم، دوام و طول عمر آجر نسوز شما را تضمین خواهد کرد.


استفاده از فناوری نانو برای آجر نسوز


فرق نانو آجر نسوز با نانو رزین آجر نسوز

در سطرهای بالا به تفصیل درباره ی این دو محصول توضیحاتی را ارائه کردیم و گفتیم که در تولید هر دو محصول از فناوری نانو استفاده شده است و نیز هر دو محصول زمینه ی حفظ و محافظت از انواع آجر نسوز را فراهم می کنند. در این قسمت به مهم ترین تفاوت های بین نانو آجر نسوز با نانو رزین آجر نسوز اشاره خواهیم کرد.

نانو رزین آجر نسوز همان طور که از نامش مشخص است، از رزین ساخته شده است. رزین ماده ای است که به سطح کار برق و جلا می بخشید. بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی های آن برق و جلا بخشیدن به آجر نسوز است. اما نانو آجر نسوز بی رنگ است. به همین دلیل ظاهر آجر شما هیچ تفاوتی نخواهد کرد و به همان شکل اولیه باقی خواهد ماند. بنابراین اگر مایلید که سطح آجر نسوز براق و درخشان شود، پیشنهاد ما به شما نانو رزین آجر نسوز است اما اگر می خواهید آجر نسوز به همان شکل اولیه باقی بماند و هیچ تغییر ظاهری نداشته باشد، نانو آجر نسوز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

دومین تفاوتی که باید به آن اشاره کنیم این است که رزین تنفس آجر را تا اندازه ای کم می کند. به همین دلیل تا حدی آب به آجر نفوذ خواهد کرد و سبب تشدید شوره ها خواهد شد. زیرا ماده ی رزین که بر روی آجر نسوز قرار می گیرد بیشتر مناسب سنگ های مصنوعی و سطح هایی که آب را جذب نمی کنند می باشد و چندان مناسب آجر نسوز نمی باشد. این مورد به ویژه در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارد، بیشتر خود را نشان می دهد. اما نانو آجر نسوز خاصیت آبگریزی دارد و آب را جذب نمی کند به همین دلیل هم امکان تنفس را فراهم می آورد و هم سبب جلوگیری از جذب آلودگی ها و گرد و غبار و پوسته پوسته شدن آجر نسوز می گردد.

تفاوت بسیار مهم دیگر میزان طول عمر و دوام آجر نسوز است. همان طور که اشاره کردیم هر دو محصول، بر اساس فناوری نانو و با هدف محافظت از انواع آجر نسوز و افزایش طول عمر آن، تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. کارشناسان و متخصصان امر با بررسی هایی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که طول عمر نانو آجر نسوز نزدیک به 5 سال می باشد اما نانو رزین آجر نسوز مادام العمر است و دوام بسیار بالایی دارد.

منبع: https://learnmed.stanford.edu/eportfolios/705/nasooz

0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
meagleweb