قدم به قدم با مراحل ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

1 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

قدم به قدم با مراحل ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب امروزه به یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب تبدیل شده است. ساخت پکیج تصفیه فاضلاب معمولا تا چندین ماه به طول می انجامد چرا که پروسه طراحی، تامین قطعات و اتصال آن ها کار دشواری می باشد. در این مقاله سعی شده است که مراحل ساخت پکیج تصفیه فاضلاب به صورت قدم به قدم برای شما ارائه شود.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

اگر تا حالا اسم پکیج تصفیه فاضلاب را شنیده اید ولی هیچ ایده ای از آن ندارید با ما همراه باشید. 

پکیج تصفیه فاضلاب یک واحد فشرده شده از تصفیه خانه فاضلاب است. به این معنا که برای مکان هایی که حجم فاضلاب تولید آن ها کم است بجای ساخت یک پکیج تصفیه فاضلاب با ظرفیت چندین هزار متر مکعب و از جنس بتنی یک پکیج تصفیه فاضلاب با ظرفیت حداکثر 200 متر مکعب به صورت پیش ساخته اجرا می شود.

پس پکیج تصفیه فاضلاب شامل تمامی فرایند های موجود در یک تصفیه خانه بزرگ اما در ابعاد کوچکتر است. معمولا برای شهرک های مسکونی کوچک، کمپ های کارگری، نظامی، مدرسه ها، بیمارستان و کارخانه ها از این سیستم استفاده می شود.

مراحل ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

برای ساخت یک پکیج تصفیه فاضلاب پروسه هایی مانند آنالیز، طراحی، ساخت و غیره باید طی شود تا در نهایت بتوان آن را به مرحله اجرا رساند.

قدم اول: آنالیز فاضلاب

در مرحله اول باید یک آنالیز دقیق از کیفیت فاضلاب ارائه شود. در  این آنالیز باید حجم فاضلاب تولیدی در روز، بار آلایندگی، پیک های دبی، میزان BOD و COD، میزان TSS، کدورت و غیره مشخص می شود. طبق پارامتر های کیفی و منشا فاضلاب ، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و یا صنعتی انتخاب می شود.

قدم دوم: طراحی پکیج تصفیه فاضلاب

پس از اینکه کیفیت فاضلاب ورودی مشخص شد، در قدم بعدی باید با توجه به هدفی که برای تصفیه فاضلاب تعیین شده طراحی صورت پذیرد. طراحی اولیه شامل تعیین ابعاد و اندازه مخزن های مختلف پکیج، زمان ماند فاضلاب در هر مخزن و میزان دوز مورد نیاز برای تزریق مواد شیمیایی تعیین می شود.

قدم سوم: تعیین و تهیه تجهیزات مورد نیاز

پس از آنکه مشخص شد از چه روشی برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود و ابعاد و اندازه مخازن پکیج چقدر است تجهیزات مورد نیاز تعیین می شوند. تجهیزات مورد نیاز برای پکیج تصفیه فاضلاب شامل آشغالگیر، پمپ فاضلاب، بلوئر، دیفیوزر، میکسر، پکینگ مدیا، پکیج تزریق مواد شیمایی، کلر زن، ازن ژنراتور و غیره می باشد. هر کدام از این تجهیزات در انواع مختلفی تولید می شوند که باید توسط یک تیم با تجربه مناسبترین تجهیزات تصفیه فاضلابی چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کیفیت انتخاب شود. 

قدم چهارم: ساخت مخزن اصلی

جنس بدنه پکیج تصفیه فاضلاب می تواند فلزی، فایبرگلاس و یا پلی اتیلن باشد. این بدنه اصلی توسط دیوایدر یا جداکننده از هم جدا شده و در هر بخش یک فرایند خاصی از تصفیه در آن انجام می شود. در قسمت بالایی هر بخش یک دریچه بازدید طراحی می شود تا عبور به درون پکیج تصفیه فاضلاب را ممکن سازد. 

قدم پنجم: نصب پکیج تصفیه فاضلاب در محل

پکیج تصفیه فاضلاب پیش ساخته به همراه تمامی تجهیزات مورد نیاز به محل برده می شوند. بستگی به این که پکیج دفنی باشد و یا غیر دفنی نیاز به کندن زمین و حفر ترانشه می باشد. بدنه پکیج تصفیه فاضلاب در محل مورد نظر جایگذاری می شود. سپس تجهیزات مکانیکی و برقی در محل های تعیین شده قرار می گیرند. تمامی این تجهیزات برقی توسط یک تابلو برق کنترل می شوند. 

قدم نهایی: راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب

پس اتصال لوله های ورودی و خروجی به پکیج و نصب همه تجهیزات و اتصالات، پکیج تصفیه فاضلاب آماده بهره برداری می باشد. در هنگام استفاده از روش لجن فعال، معمولا در چند ماهه اول بازده تصفیه پایین و ممکن است فرایند با تولید کف و ایجاد مشکلات این چنین همراه باشد. می توان از لجن تصفیه خانه های دیگر برای افزایش سرعت فرایند و رفع مشکلات استفاده کرد. 

مشاوره پکیج تصفیه فاضلاب

در این مرحله که با پکیج تصفیه فاضلاب و مراحل ساخت و نصب آن آشنا شده اید در صورتی که درخواست برای دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با ساخت پکیج تصفیه فاضلاب دارید می توانید با کارشناسان گروه صنعتی آب سازه یکی از بزرگترین سازندگان پکیج تصفیه فاضلاب تماس بگیرید.


0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
sorena.azizi1990