ماسک دور چشم خانگی برای چروک

11 ماه پیش - خواندن 10 دقیقه

داشتن چین و چروک و دیدن آن در آینه باعث ناراحتی هر انسانی خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق که به طور ناخودآگاه با بالا رفتن سن برای همه افراد اتفاق می افتد عواملی همچون داشتن رژیم غذایی نادرست و همچنین داشتن عادات بد در هنگام خوابیدن که همگی می توانند این روند را تسریع ببخشد بسیار بد است . خوشبختانه به جز اینکه به سراغ عمل جراحی و یا درمان های پر هزینه ای مانند بوتاکس برویم می توانید با روش های طبیعی چین و چروک دور چشم خود را درمان کنید . در ادامه ما قصد داریم بهترین روش ها را برای جوان ماندن پوست صورتشما معرفی کنیم .

اثر ماسک های خانگی در از بین رفتن چین و چروک زیر چشم

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله شما را با روش های درمانی طبیعی و کم هزینه برای از بین بردن چروک زیر چشم آشنا کنیم .

ترمیم چروک دور چشم با ماسک قهوه 

پودر قهوه و پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان هایی هست که مبارزه گر خوبی برای
آسیب رادیکال های آزاد است. استفاده روزانه از این دو ماده طبیعی ، چین و چروک زیر چشم خود را با جذب آنتی اکسیدان ها از بین ببرید . برای درست کردن این ماسک تنها کافیست که پودر کاکائو و پودر قهوه تازه آسیاب شده را به یک اندازه با یکدیگر مخلوط کرده و بعد از آن عسل را به آن اضافه کنید سپس ماسک را به زیر چشم و صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله تمیز کنید . می توانید از این ماسک هر روز استفاده کنید تا متوجه اثر فوق العاده آن در درمان چروک دور چشم خود شوید .بعد از استفاده متوجه می شوید که چرا این محصول را پیشنهاد میدهیم .

بیشتر بدانیم:

چین و چروک زیر چشم و چرایی های آن که باید بدانید!

پیشگیری و درمان خانگی چروک دور چشم به کمک ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

روغن نارگیل دارای ویتامین e می باشد که یکی از ضروری ترین چیز ها برای نگهداری از پوست است که شما میتوانید با درست کردن این ماسک آبرسان به درمان چین و چروک دور چشم خود بپردازید.مواد لازم برای درست کردن این ماسک طبیعی شامل روغن نارگیل ، روغن بادام و زردچوبه است. شما می‌توانید به جای روغن بادام از روغن بادام بابونه استفاده کنید . طرز تهیه آن به این صورت است که یک قاشق غذاخوری روغن را با مقدار کمی زردچوبه ترکیب کرده و سپس آن را بر روی چین و چروک زیر چشم و پوست صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب ولرم شسته و در صورت تمایل از کمی روغن بابونه و یا روغن بادام برای آبرسانی به پوست اطراف چشم اضافه کنید . می توانید از این ماسک هر روز استفاده کنید .

روش ساخت ماسک خانگی ضد چروک دور چشم با روغن زیتون

روغن زیتون از بهترین روغن های موجود در در طبیعت است . می توانید از این روغن که سرشار از ویتامین e و k می باشد و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد کار آبرسانی صورت خود را به نحو احسن انجام دهیم . برای  استفاده کردن از روغن زیتون برای چین و چروک اطراف چشم خود می توانید آن را به چین و چروک دور چشم خود بمالید سپس آن را ماساژ دهید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد مواد را از پوست خود بشویید . این کار را می توانید مرتب و هر روز تکرار کنید .

بهترین آبرسان دور چشم خانگی ، ماست 

ماست به تقویت رشد بافت جدید زیر پوست و لایه برداری پوست به دلیل منبع غنی از آلفا هیدروکسی اسید کمک میکند . برای داشتن پوستی بدون چین و چروک و صاف می توانید از ماست که آبرسان عالی به شمار می آید استفاده کنید . مواد لازم برای درست کردن این ماسک شامل عسل ، ماست و چند قطره گلاب می باشد که شما می توانید تمام موارد گفته شده را مخلوط کرده تا خمیری درست شود . خمیر را بر زیر چشم و صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه تحمل کنید سپس صورت را با آب خنک بشویید و خشک نمایید .می توانید هر روز از این ماسک استفاده کنید تا چین و چروک دور چشم درمان شود .


بهترین ماسک خانگی برای ترمیم چین و چروک دور چشم ، آلوئه ورا

آلوئه ورا برای ترمیم چین و چروک دور چشم و داشتن پوستی صاف و شفاف عالی عمل می کند زیرا این گیاه دارای ویتامین سی و همچنین بتاکاروتن است . مواد لازم برای تهیه کردن این مواد شامل ماست و ژل آلوورا و آب خیار می باشد . می توانید از مقداری ژل آلوئه ورا ، یک قاشق ماست و همچنین چهار قاشق آ؛ب خیار و ترکیب آنها با یکدیگر یک ماسک عالی برای رفع چین و چروک صورت انجام دهید . این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه به زیر چشم و پوست صورت مالیده و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را شستشو دهید .

بیشتر بدانیم:

درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی - میدونیستی میشه؟


طرز تهیه ژل آلوورا در منزل

برای تهیه ژل آلوورا تنها کافی است که یک برگ آلوورا را از عطاری خریداری کنید سپس برگ آلوورا را بشویید و با چاقوی پوست آن را بکنید. در هنگام کندن پوست دقت کنید که تنها یک طرف پوست آن را بکنید تا بتوانید به راحتی ژله آلوورا را با استفاده از قاشق بتراشید . سپس به مدت ۳۰ ثانیه ژل را به هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. بعد از آن ژل را داخل ظرف دردار ریخته و در جای خنک مانند یخچال نگهداری کنید. ا تنها می‌توانید از این ژل به مدت یک هفته استفاده کنید زیرا پس از آن ژل حالت سفت به خود پیدا می کند و دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید . میتوانید از این ژل برای تهیه انواع و اقسام ماسک های خانگی برای درمان چروک دور چشم استفاده کنید .

تاثیر ماسک خیار در ترمیم چروک دور چشم 

خیار دارای خاصیت آبرسانی و خنک کنندگی می باشد که جریان خون اطراف چشم را سهولت می بخشد به همین دلیل برای درمان قطعی چین و چروک دور چشم عمل می کند زیرا جریان خون و یفی که اغلب موجب ایجاد تیرگی و پف دور چشم می‌شود را درمان میکند . خیار حاوی آنتی اکسیدان است و به تولید کلاژن بسیار کمک می کند . مواد لازم برای تهیه این ماسک خانگی عبارت است از خیار و ماست که با پوره کردن آنها و سپس مخلوط آنها می توانید این ماسک را بر روی پوست اطراف دور چشم و یا حتی صورت خود بمالید سپس بعد از چند دقیقه آن را بشویید . از این ماسک در هفته دوبار استفاده کنید.

جوانسازی دور چشم با ماسک هویج 

علاوه بر استفاده از هویج به عنوان ماسک شما می توانید هویج را به صورت خوراکی استفاده کنید زیرا برای پوست بسیار مفید است . هویج دارای ویتامین e و همچنین آنتی اکسیدان است که  برای حفاظت از پوست و درمان چروک دور چشم عالی عمل می کند . برای تهیه این ماسک شما احتیاج دارید به هویج تازه و عسل. ابتدا هویج را بجوشانید تا کاملا نرم شود سپس آن را پوره کنید و با مقداری عسل ترکیب نمایید . ماسک را به دور چشم خود بمالید سپس به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و در انتها صورت خود را با آب بشویید . میتوانید از این ماسک چند بار در هفته استفاده نمایید .

روغن کرچک برای چروک دور چشم 

روغن کرچک با افزایش تولید کلاژن موجب ارتقاء خاصیت ارتجاعی پوست میشود . همانطور که می دانید کلاژن پروتئینی می باشد که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک پوست اطراف چشم بسیار ضروری است . روغن کرچک پوست صورت را مرطوب کرده و موجب گردش خون میشود . میتوانید مقداری پنبه کوچک را به روغن کرچک آغشته کنید سپس قبل از خواب آن را بر روی پوست اطراف دور چشم خود بگذارید و سپس تا صبح صبر کنید و پس از بیدار شدن صورت خود را با آب بشویید . می توانید از این ماسک هفته ای یک الی دوبار استفاده کنید.

درمان چروک دور چشم با ماسک آووکادو

آووکادو منبعی از ویتامین است و برای ترمیم کردن پوست صورت ، تولید کلاژن و درمان چروک دور چشم و همچنین تقویت سلامت پوست بسیار عالی می باشد . برای درست کردن این ماسک تنها کافی است که میوه آووکادو را له کنید سپس آن را بر روی پوست صورت و دور چشم بمالید سپس به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و بعد از آن صورت را با آب سرد بشویید همچنین می توانید به جای آووکادو از روغن آن استفاده کنید و این کار را به مدت هفته ای یک تا دو بار انجام دهید .

طرز تهیه ماسک ضد چروک چشم با موز

موز به مرطوب نگه داشتن پوست و تغذیه آن کمک زیادی می کند زیرا دارای ویتامین ای و سی است . برای درست کردن این ماسک تنها کافی است که یک موز را له کنید سپس آن را بر روی پوست دور چشم خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کرده سپس صورتتان را با آب سرد بشویید . بهتر است که این کار را روزانه انجام بدهید تا تاثیر آن را بر درمان چین و چروک دور چشم خود مشاهده کنید .

درمان چروک و رفع تیرگی دور چشم با ماسک شنبلیله

شنبلیله یکی از از گیاهانی می باشد که از قدیم الایام برای رفع چین و چروک دور چشم و رفع حلقه تیره زیر چشم استفاده می شده است برای تهیه این ماسک می توانید گیاه تازه شنبلیله را تهیه سپس آن را له کرده و با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر یکدست حاصل شود . سپس ماسک را به پوست اطراف دور چشم خود گذاشته و پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید سپس پس برای گرفتن نتیجه عالی از این ماسک آن را هفته ای یک یا دو بار برای پوست خود بگذارید.

ماسک پودر شیر برای رفع چین و چروک دور چشم 

پودر شیر حاوی آلفا هیدروکسی اسید و اسید لاکتیک میباشد که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد این کار باعث رشد بافت سالم پوست و همچنین ترمیم آن می‌شود که در نتیجه پوست ارتجاعی و نرم میشود . برای استفاده کردن از این ماسک کافیست مقدار پودر شیر را با گلاب و یا عسل مخلوط کنید سپس خمیر حاصله را بر روی پوست اطراف چشم خود گذاشته و پس از گذشته ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید . برای درمان کردن چین و چروک دور چشم شما می‌توانید از این ماسک هفته ای یک الی دوبار استفاده کنید.

چند نکته برای از بین بردن چین و چروک دور چشم

علاوه بر استفاده از ماسک هایی که برای از بین بردن چین و چروک دور چشم به شما گفتیم ، لازم است که چند نکته را رعایت کنید.

  • تغذیه سالم
  • ورزش چشم
  • نوشیدن آب کافی و داشتن خواب به اندازه کافی
  • دور شدن از نور شدید آفتاب و آلودگی هوا
  • عدم مصرف دخانیات

ماسک کلاژن دور چشم

بهترین راه برای درمان چین و چروک دور چشم رفتن به فروشگاه ها و خریدن ماسک های دور چشم مرغوب است . برخی از این ماسک ها علاوه بر درمان چین و چروک پوست اطراف چشم موجب پیشگیری از چین و چروک میشود . بهتر است که از ماسک هایی استفاده کنید که حاوی کلاژن می باشند.

کلام آخر

در این مقاله ۱۲ مورد از بهترین ماسک ها را برای درمان چین و چروک پوست اطراف چشم به شما معرفی کردیم که هر یک دارای خاصیت فراوان می باشند . امیدوارم که تمامی مطالب گفته شده برای شما موثر واقع شود .

0
کــارمـا :
37
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
iliyasamadi17