مدیریت سفر کارکنان

5 سال پیش - خواندن 2 دقیقه

سفر کارکنان شامل تعاملاتی است که یک فرد با تمام المان‌های مربوط به شغلش دارد و مدیریت سفر کارکنان به خوشایند کردن این تعاملات می‌پردازد.

مدیریت و بهبود سفر کارکنان  تاثیر مستقیمی بر بهبود کارایی کارکنان فعلی، بالا بردن خلاقیت آن‌ها و وفاداری آن‌ها به سازمان دارد و همچنین باعث می‌شود افراد دارای استعداد علاقه‌مند به کار کردن در آن سازمان باشند.

یافتن، ترغیب و جذب استعداد ها فرآیندی هزینه بر برای شرکت ها است. با وجود شرایط رقابتی موجود، سازمان ها در تلاشند تا برند سازمانشان را طوری در ذهن همگان جا بیندازند که افراد دارای استعداد علاقه‌مند به کار کردن در آن سازمان باشند.


برای بهبود و مدیریت سفر کارکنان نیاز است روی 3 بخش متمرکز شویم:


محیط فیزیکی :

محیط فیزیکی شامل موارد بسیار مختلفی است از جمله دکوراسیون محل کار، دستگاه قهوه جوشی که در آبدارخانه قرار دارد، محیطی که در آن کار می‌کنید و حتی افرادی که در اطرافتان می‌بینید. در واقع هر چیزی که میتوانید ببینید، لمس کنید، ببویید و مزه کنید را شامل می‌شود. دلیل اینکه افراد مایلند در محیط فیزیکی مناسبی کار کنند واضح است:
می‌خواهند تعاملات مناسبی داشته باشند.

سوالاتی که مشخص می‌کند آیا در این جنبه قوی هستیم:

1.  آیا مود‌های کاری متفاوتی برای کارکنانتان فراهم است؟
به عنوان مثال: اتاق خصوصی، اپن آفیس، اتاق خلاقیت و...
2. آیا محیط فیزیکی ارزش های سازمانی شما را منعکس می‌کنند؟
اگر ارزش های شما شفافیت، خلاقیت و صمیمیت هستند آیا کارمندان می‌توانند نمود این را در محیطی که در آن نشسته‌اند ببینند؟


فرهنگ :

برخلاف جنبه فیزیکی این مورد درباره چیزهایی است که احساس می‌کنید. این مورد تحت تاثیر مواردی چون نوع رهبری سازمان، نوع مدیریت سازمان(سلسله مراتبی یا فلت) و مواردی از این دست است.

سوالاتی که مشخص می‌کند آیا در این جنبه قوی هستیم:

1. آیا کارکنان شما احساس می‌کنند هدف و غایت خاصی را دنبال می‌کنند؟
2. آیا کارکنان احساس با ارزش بودن می‌کنند؟
3. آیا کارکنان احساس می‌کنند که با آنها عادلانه رفتار می‌شود؟

تکنولوژی :

مورد سوم درباره تمام ابزارهایی است که سازمان جهت انجام فعالیت های روزانه در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد. این ابزار می‌تواند شامل کامپیوتر‌ها، اپلیکیشن‌ها، apiها، نرم افزارها، سخت‌افزارها و حتی بستری که برای برنامه‌ریزی کارها یا برگزاری جلسات استفاده می‌کنیم باشد. چرا؟ چون افراد مایلند از تکنولوژی‌ای استفاده کنند که نشان دهنده دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنند باشد

سوالاتی که مشخص می‌کند آیا در این جنبه قوی هستیم:

1. آیا تکنولوژی‌های شما در سطح مصرف کننده هستند یا سطح سازمان؟
در سطح مصرف‌کننده بودن به این معنی است که آیا از لحاظ کیفیت، زیبایی و راحتی استفاده به گونه‌ای هستند که حاضر باشید در زندگی شخصی هم از آنها استفاده کنید؟
2. آیا تکنولوژی برای همه افراد سازمان قابل دسترسی است یا فقط برای تعداد محدودی از افراد؟
3. آیا تکنولوژی روی نیاز کارکنان تمرکز کرده است یا روی نیاز کسب‌وکار؟

0
کــارمـا :
2288
خسته و دربدر شهر غمم
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hamed_rasooli