ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

معرفی المان آتشکده باغ ویلا

1 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

آتشکده، کباب پز و باربیکیو سه المان در محوطه سازی هستند. ممکن است بعضی به اشتباه تصور کنند این سه المان یکسان هستند.

کباب پز همانطور که مشخص است برا پخت کباب و سایر غذا کاربرد دارد. باربیکیوها دارای درب فلزی هستند، با ذغال گرم می شوند . برای غذایی که زمان طبخ طولانی دارند استفاده می شوند.

آتشکده المانی است که برای روشن کردن آتش، دو هم جمع شدن و استفاده از گرمای آن طراحی و ساخته می‌شود. با اینکه هدف اصلی از ساخت آن ایجاد مکانی دنج و آرام در باغ ویلا است، با این حال امکان پخت غذا روی آن هم وجود دارد.

طراحی آتشکده برای فضای سبز باغ

در طراحی فضای سبز و محوطه سازی برخی از المان ها مانند استخر و آبنما بیشتر شناخته شده اند. برخی از المان ها با وجود اینکه پتانسیل بالایی در زیبایی محوطه و جذابیت آن دارند نادیده گرفته می شود. یکی از این المان ها آتشکده است. آتشکده را می توان در مرکز محل نشیمن به عنوان محلی برای پذیرایی از مهمانان طراحی و اجرا کرد.

لزوم استفاده از یک طرح فضای سبز خاص و منحصر به فرد، پیاده سازی عناصر ضروری در بهترین اندازه و موقعیت مکانی فضای باغ است. با توجه به اینکه بیشتر باغ ها بین 500 تا 1000 متر مربع مساحت دارند، استفاده از ترکیب المان ها می تواند راهی برای جبران کمبود فضا باشد.

 به عنوان مثال، ترکیب طرح آبنما و استخر با هم برای افزایش سطح زیر کشت درختان یا آزاد کردن فضای بیشتر برای افزودن عناصر دیگر می تواند راه حلی منطقی برای حل مشکل کمبود فضا باشد.

نمونه آتشکده باغ ویلا

ایده های متنوع و منحصربه فردی برای طراحی آتشکده وجود دارد. می توان محوطه ی اطراف آتشکده را با آبنما پوشاند تا ترکیبی از آب و آتش به وجود آید.

می توان آتشکده را در زیر سایبان طراحی کرد. این سایبان می تواند به صورت چتر، سقف دائمی، سقف تاشو دستی با اتوماتیک باشد.

آتشکده را می توان به عنوان یک المان پرکاربرد در مناطق دور از ساختمان اصلی به عنوان یک منطقه دنج و آرامش بخش، یا نزدیک به ساختمان و استخر برای دسترسی سریعتر اجرا کرد. زیرا قرارگیری این المان در محوطه سازی باغ به نظر طراح و بالاتر از همه کارفرما بستگی دارد.

از درختان مناسب برای پوشش گیاهی و محوطه سازی اطراف آتشکده می توان به گونه های بید، انجیر هندی، اکالیپتوس و سنجد اشاره کرد. همچنین از درختان و درختچه هایی مانند گل رز، گل همیشه بهار، یاس بنفش، رزماری و شمشاد برای تکمیل پوشش گیاهی این منطقه استفاده کرد.

در کل اجرای اهر کدام از این ایده ها بستگی زیادی به سلیقه و بودجه ی کارفرما دارد. بنابراین طراح حرفه ای فضای سبز باید بتواند با در نظر گرفتن این دو فاکتور طرحی خاص و منحصربه فرد را تهیه کند.

تیم باغ گستر به این موضوع اهمیت ویژه ای می دهد. طراحی فضای سبز باغ و محوطه سازی آن نباید صرفا کپی از کارهای گذشته باشد. باید ترکیب المان ها براساس اندازه، محیط و نگرش کارفرما صورت بگیرد.

روشنایی و نورپردازی آتشکده

نورپردازی یکی از ارکان مهم و تکمیل کننده ی محوطه سازی است. در طراحی و ساخت آتشکده استفاده از ترکیب نورهای خنثی و نورهایی با رنگ تند توصیه می شود. به این صورت که نورهایی با طیف رنگی خنثی مانند سفید و زرد در زیر محوطه نشیمن و قسمت داخلی آتشکده و چراغ های قرمز و نارنجی در کنار آتشکده (محل روشن کردن آتش) می توانند جلوه باغ و ویلا شما را چند برابر کنند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا بیشتر با المان آتشکده در باغ و باغ ویلا آشنا شویم. به طور کلی می توان بیان کرد که طراحی فضای سبز ویلا بدون طرح اصولی و همچنین بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند هزینه های اجرا، متراژ محیط، نظر کارفرما محکوم به شکست است.

منبع: کلیک کنید

0
کــارمـا :
32
طراحی حرفه ای فضای سبز ویلا، حیاط خانه، روف گاردن، باغ ویلا و ...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
baghgostarco