معرفی مخزن های دستگاه تصفیه آب Ro اسمز معکوس

4 ماه پیش - خواندن 2 دقیقه


در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس  مخزن هایی قرار دارد که دارای کاربرد خاصی میباشند و برای ذخیره آب تصفیه شده مورد استفاده قرار میگیرد شاید با خود بگویید که میتوان آب تصفیه شده را به صورت مستقیم مورد استفاده قرار داد و این مخزن ها کاربرد خاصی ندارند و میتوان آن ها را حذف نمود ولی این مورد تنها با هزینه های بیشتر و سنگین قابل انجام میباشد لطفا تا پایان با کاربرد مخزن های دستگاه تصفیه آب RO اسمز معکوس با ما همراه باشید.

برای شروع ابتدا باید کاربرد دقیق مخازن را مورد تحلیل قرار دهیم و بگوییم چرا نمیتوان این مخازن را حذف نمود.

کاربرد مخزن دستگاه تصفیه آب RO :

پیش ازهر چه باید روش کار دستگاه‌ تصفیه آب به روش اسمز معکوس و  فیلتری به نام ممبران در مرحله چهارم آن را بدانیم. این فیلتر ممبران دارای بافتی است که فقط اجازه عبور به ذرات کوچکتر از ۰٫۰۰۰۱ میکرون را می‌دهد. برای این عبور باید به وسیله موتور پمپ فشاری در حدود ۱۲۵ تا ۱۳۰ PSI ایجاد شود. با تمام این اقدامات در نهایت آب تصفیه شده به صورت جریانی بسیار ضعیف و کم از ممبران خارج می‌گردد. حال تصور کنید این آب را میخواهید مستقیم مصرف کنید و یک کتری یا سماور را با آن پر کنید طبیعتاً باید هر سری چند ده دقیقه صبر کنید تا آب مورد نظر به دست آید پس در نتیجه در حالت عادی امکان حذف این مخزن ها نیست

ولی آیا میتوان این مخطن های دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس را حذف کرد ؟ بله میتوان با پمپ و موتور تا حدی امکان جریان آب را از فیلتر بیتر نمود تا مقدار آب بدست آمده در حد استفاده آنی باشد.

اما برای مصارف مختلف میتواند این امر صدق نکند چرا که مثلا برای مصارف مربوط به کشاورزی نیاز به مقدار آب بیشتری دارد و نمیتوان با چنین شرایطی بدون مخزن جمع آوری آب مورد نیاز را تامین کرد.

نتیجه میگیریم که مخزن های دستگاه های RO دارای وظیفه جمع آوری آب های تصفیه شده میباشد که به سختی و کندی تولید میشوند و لذا حذف آن ها بدون هزینه سنگین ممکن نیست اما در شرایطی هم میتوان با ارتقا دستگاه مقدار تصفییه را افزایش داد.

در این مطلب کوتاه با مخازن و کاررد آن آشنا شدیم ...

در صورت تمایل میتوانید دستگاه تصفیه آب صنعتی را نیز برای مطالعه بیشتر مشاهده نمایید.

 

0
کــارمـا :
34
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
aryasaf.social