مکان های تفریحی اصفهان کجا هستند؟

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

وقتی نام اصفهان به گوشتان می خورد، قطعا یاد مکان های تاریخی و چهل ستون خواهید افتاد، اما شاید از خود بپرسید که به غیر از اماکن تاریخی، مکان های تفریحی اصفهان کجا هستند؟ همانطور که میدانید، اصفهان شهری است که از تماشای جاذبه های تاریخی و پل‌هایش و راه رفتن در کوچه‌هایش سیر نخواهید شد و وقتی زاینده رود پرآب باشد سفری دلچسب تر در انتظارتان خواهد بود. شهر اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است که علاوه بر اماکن تاریخی زیبا، مکان های تفریحی بسیاری را در خود جای داده و لحظاتی فراموش نشدنی برای افراد رقم می زند. در ادامه چند مکان تفریحی فراموش نشدنی در اصفهان را به شما معرفی خواهیم نمود، اگر شما هم مکان تفریحی خاصی میشناسید در کامنت ها معرفی کنید.

اسکیپ روم های اصفهان

یکی از انتخاب های عالی و پر از هیجان برای تجربه لحظات خاطره انگیز در شهر اصفهان، اسکیپ روم های این شهر هستند که برای شما لحظاتی پر از ماجراجویی و هیجان به ارمغان می آورند. اتاق فرارهای اصفهان با فراهم آوردن ترس و هیجان در کنار هم، شما را طوری به چالش می کشند که هرگز فراموش نخواهید نمود. از جمله اتاق فرارهای محبوب این شهر می توان به اسکیپ روم دات آی آر اشاره نمود، که دارای چندین بازی مهیج می باشد. همچنین اتاق فرار اسکیپ ویژن که به تازگی در اصفهان راه اندازی شده است با استقبال بی نظیری رو به رو شده و بسیار محبوب می باشد.

پارک جنگلی ناژوان

در این پارک جنگلی می توانید فعالیت‌هایی مثل قایقرانی و رفتینگ را انجام دهید و در کافی‌شاپی که در این منطقه وجود دارد، خستگی‌تان را رفع نمایید. پارک جنگلی ناژوان محلی برای تفریح کردن در کنار خانواده است که می‌توانید به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و… بگذرانید. این پارک یکی از میراث‌های طبیعی است که به یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی اصفهان برای بومیان و گردشگران تبدیل شده است. تله سیژ ناژوان (که یکی از معروف ترین تله کابین های ایران است) نیز یکی از تفریحات فراموش نشدنی در این پارک جنگلی زیبا می باشد و توصیه می شود که حداقل یکبار آن را امتحان نمایید.

شهر رویاها

شهر رویاهای اصفهان یکی از مجتمع های مدرن تفریحی و گردشگری این شهر بوده و می توان در آن تفریحاتی مانند سینمای چهاربعدی، گردش فضایی، شهر دایناسورها و بازی های آبی را تجربه کرد. شهر بازی این مجموعه یکی از بزرگترین شهر بازی های خاورمیانه می باشد که باعث دگرگون شدن حال شما می‌شود و می‌توانید برای گذران اوقات فراغت و تجربه آدرنالین، به شهربازی این مجموعه مراجعه نمایید. تنوع بازی های این شهربازی آن قدر زیاد است که از گذران وقت در این شهربازی خسته نخواهید شد و می‌توانید سراسر لذت را برای کودکان تان فراهم کنید و از امن ترین وسایل تفریحی لذت ببرید. همچنین در شهر رویاها می توانید در حدود ۷ دقیقه و به کمک واقعیت مجازی به فضا سفر کنید و در جایی دور از سیاره خود بچرخید تا شگفتی های فضا را بهتر درک کنید یا به اقیانوس بروید و دنیای زیر آب را ببینید.  

آکواریوم اصفهان

یکی دیگر از مکان های دیدنی اصفهان که به تازگی تاسیس شده است، آکواریوم آن می باشد و در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. تونل آکواریومی اصفهان به شما کمک می‌کند تا یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه نمایید و برای اولین بار حیوانات جدید و خاصی را ببینید. برای رسیدن به تونل آکواریومی باید ۷ متر به زیر زمین بروید تا محفظه های غول پیکر آکواریوم را که در آن ها بیش از ۶۵۰۰ گونه وجود دارد، را ببینید. ۳۳ آکواریوم وجود دارد که طول آن ها بین ۵ تا ۱۰ متر متغیر است و موجودات زنده درون آن ها، شرایط زندگی خاص خودشان را دارند. گونه‌های نادر موجودات آبزی مثل اسب دریایی، عقرب ماهی، ماهی خاویار، خرچنگ آبی و کمانگیر در این آکواریوم ها موجود هستند.

تله کابین صفه

در پارک کوهستانی صفه دو خط تله کابین وجود دارد که خط اول آن دارای ۵۰ کابین ۴ نفره بوده و از روی بزرگراه صفه تا بالای گردنه باد بالا می رود. این تله کابین یکی از جادبه های تفریحی اصفهان است که با استفاده از آن و حضور بر روی ارتفاعات پردنه باد بالا می توان چشم انداز زیبایی از شهر اصفهان به ویژه قلعه شاهدژ که یکی از مکان های تاریخی اطراف اصفهان است را نظاره نمود. خط دوم تله کابین صفه از روی ارتفاعات بادبالا به سمت قله شاه دژ حرکت کرده و فاصله کمتری از خط یک را سپری می کند. در ایستگاه تله کابین صفه امکانات رفاهی نظیر رستوران، کافی شاپ، شهربازی و مرکز بولینگ وجود داشته و می توان در سفر به تله کابین صفه از آنها نیز بهره برد.

1
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
nazaninkhanlou