میلگرد آجدار تعیین قیمت روز و مزایای استفاده در ساخت و ساز

10 ماه پیش - خواندن 5 دقیقه

از مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد که تاثیر فراوانی در ساختمان‌سازی و سایر صنایع این چنینی دارد باید به میلگرد اشاره داشت. میلگردها با توجه به کاربرد، ظاهر و مشخصات فنی‌شان، انواعی دارند و مدل آجدار آن در این سال‌ها با استقبال زیادی از سوی ساختمان‌سازان مواجه شده است. میلگرد آجدار وظایفی را در یک ساختمان ایفا می‌کند که از آن‌ها باید افزایش مقاومت کششی بتن را نام برد. البته وظایف دیگری هم هستند که طبق آن‌ها، افراد برای خرید میلگرد آجدار اقدام می‌کنند.

حال به خاطر استقبال خوب مشتریان از میلگرد آجدار، در این مقاله به این نوع از مصالح ساختمانی اشاره داریم و مزایای بهره بردن و قیمت میلگرد آجدار را نام می‌بریم. بی شک مزایا و کاربردهای فراوانی در استفاده از میلگرد آجدار به چشم می‌خورد که دانستن آن‌ها پیش از خرید اهمیت دارد.

انواع میلگردها

به طور کلی میلگردها را می‌توان در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار داد. در یکی از آن‌ها، میلگردها در گروه‌های A1 تا A4 قرار داده می‌شود و هر یک کاربردهای خود را دارد. البته باید بدانید نوع یک آن از سری میلگردهای آجدار نیست و صرفا به صورت ساده طراحی می‌شوند. این در حالی است که میلگردهای نوع دو تا چهار را می‌توان به صورت آجدار هم در بازار پیدا کرد. اصلی‌ترین کاری که میلگرد آجدار برای یک سازه انجام می‌دهد، تقویت بتن است. بتن‌ها برای مقاوم‌سازی بیشتر ساختمان به کار می‌روند و خودشان هم نیاز به تقویت دارند.

تصویر 1- آلت: مروری بر انواع و قیمت میلگرد آجدار

حال شاید این سوال در ذهنتان باشد که اصلا چرا باید میلگرد به صورت آجدار در بیاید؟ بتن‌ها در گذر زمان دچار ضعف می‌شوند و کارایی گذشته خود را از دست می‌دهند. این جا است که به کار بردن مصالحی مانند میلگرد آجدار به کمک انسان‌ها در امر ساختمان‌سازی می‌آید. آج‌های موجود در این میلگردها، چسبندگی بیشتری را برای بتن‌ها به وجود می‌آورد و موجب اتصال هر چه بهتر بتن و میلگرد می‌شود. بنابراین آج‌ها باعث می‌شوند بتن از فضای میلگرد خارج نشود و این اتصال همواره حفظ گردد.

خصوصیات میلگرد آجدار

هر کدام از میلگردهای آجدار در گریدهای گوناگون، مزایا و خصوصیات خود را دارند و در بخش‌های متنوعی از ساختمان باید سر وقت آن‌ها رفت. پس در این بخش از مطلب باید هر یک از میلگردهای آجدار را بررسی کرده و خصوصیاتشان را معرفی کنیم تا بدانید باید از کدام مورد استفاده کنید.

میلگرد آجدار A2

میلگرد آجدار نوع A2 به عنوان میلگردی نیمه سخت در بازار شناخته می‌شود که در ساخت آن از کربن زیادی استفاده نمی‌شود. همین باعث می‌شود انعطاف آن چنان بالایی را در این میلگرد شاهد نباشیم؛ درست برخلاف برخی از میلگردها که انعطاف خوبی در آن‌ها مشاهده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای این میلگرد باید به ساخت خاموت اشاره کرد که تنش گسیختگی خوبی نیز در آن یافت می‌شود.

تصویر 2- آلت: کاربردها و قیمت میلگرد آجدار

میلگرد آجدار A3

به اعتقاد کارشناسان، این مدل از میلگرد شباهت‌های فراوانی به گرید A2 دارد و در نهایت به حالت نیمه سخت در می‌آید. البته در مجموع مقاومت بیشتری به نسبت نوع A2 برای این میلگرد در نظر گرفته می‌شود تا از آن در کارهای پرفشارتر استفاده شود. به علاوه‌، کاربرد آن هم تا حدی با مدل قبلی تفاوت دارد و انعطاف بیشتری را می‌توان برای آن شاهد بود.

میلگرد آجدار A4

سخت‌ترین میلگرد آجدار از گرید A4 می‌آید که مقاومت بالاتری هم در کاربردهای مختلف آن مشاهده می‌شود. ویژگی‌های فنی و ظاهری این میلگرد در مقایسه با دو نوع قبلی تفاوت‌های بیشتری دارد. دلیل آن هم استفاده از مواد تشکیل دهنده‌ای است که در ساختشان به کار می‌رود. قیمت میلگرد آجدار A4 از دو نوع قبلی بالاتر بوده و دلایل آن هم واضح است. از میلگرد A4 تنها در مصارف ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود.

کاربردهای اصلی میلگرد آجدار

هر یک از میلگردهای آجدار فوق در مصارفی به کار می‌روند و وظایفی را اجرا می‌کنند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • میلگرد آجدار نیروی برشی در ساختمان را افزایش می‌دهد.
  • ریختن بتن‌ها در کف ساختمان‌ها با استفاده از میلگرد آجدار بسیار ساده است.
  • علاوه بر کف، بتن‌ریزی دیوارها نیز با میلگرد آجدار انجام می‌شود.
  • با این مدل از میلگرد می‌توان به تقویت فونداسیون و بیشتر کردن مقاومت بتن پرداخت.
  • ساخت خاموت، سنجاقی، زیگزاگ، رکابی و عصابی با این میلگرد صورت می‌گیرد.

کارخانه‌های سازنده میلگرد آجدار

با توجه به این همه ویژگی و کاربردی که در میلگرد آجدار دیده می‌شود، طبیعی است برندهای مختلفی نسبت به ساخت و عرضه آن اقدام و از این طریق به موفقیت‌های خود اضافه کنند. از مهم‌ترین کارخانه‌هایی که ساخت میلگرد آجدار را به صورت روزانه انجام می‌دهند، باید ذوب آهن اصفهان، سیادن ابهر، بافق یزد و فولاد خراسان را نام برد. مشتریان این کارخانه‌ها برای خرید میلگرد آجدار بسیار زیاد است و البته آن‌ها سوا از این مصالح ساختمانی، انواع دیگری از میلگردها را هم در دسترس قرار می‌دهند.

تصویر 3- آلت: کارخانه‌های سازنده میلگرد آجدار

قیمت روز میلگرد آجدار

این که چطور متوجه قیمت میلگرد آجدار و انواع دیگر میلگردها برای استفاده در ساختمان‌ها شوید، اهمیت فراوانی دارد. منابع زیادی در اینترنت به وجود آمده‌اند که قیمت میلگرد آجدار را اعلام می‌کنند که شاید برخی از آن‌ها چندان مطمئن نباشند. پس باید از منبعی استفاده کنید که قیمت‌ها را درست درج می‌کند و به روز است.

آهن کیتا در این حوزه، یکی از بهترین سایت‌ها و شرکت‌ها است که قیمت میلگرد آجدار در انواع مختلف و از برندهای گوناگون را در اختیارتان قرار می‌دهد. تنها کافی است به این سایت مراجعه کنید تا با مقالات آموزشی، لیست قیمت‌های مصالح ساختمانی، نمودار نوسانات قیمت میلگرد آجدار در روزها و ماه‌های اخیر و اطلاعات بیشتر مواجه شوید.

اگر هنوز به صورت قطعی نمی‌دانید باید از کدام میلگرد آجدار استفاده کنید، هرگز نگران نباشید. تیم آهن کیتا مشاوره‌های رایگانی را به صورت تلفنی یا حضوری به شما ارائه می‌دهد تا بهترین میلگرد ممکن برای ساختمان خود را پیدا کنید. بعد از آن امکان سفارش از طریق شماره تلفن‌های موجود در این سایت یا مراجعه به شرکت آهن کیتا برایتان وجود دارد.

0
کــارمـا :
790
---
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
moarefi