ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

نحوه نصب یخچال ساید چگونه است؟

1 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

نصب یخچال ساید بای ساید به دلیل تفاوت هایی که از نظر ساختاری با یخچال های معمولی دارد، کمی پیچیده بوده و لازم است استانداردها در آن رعایت شوند. البته در دفترچه راهنمای نصب ساید بای ساید ال جی، سنوا، سامسونگ و غیره مراحل کار شرح داده شده است. با توجه به اینکه ممکن است کمی تفاوت در ساختار هر یک از مدل های ساید در برندهای مختلف وجود داشته باشد، لذا بهترین کار این است که بر اساس دفترچه راهنمای آن پیش بروید. در ادامه مراحل کلی نحوه نصب یخچال ساید الکترواستیل، دوو، ال جی و سامسونگ و بوش و غیره را شرح خواهیم داد.

باز کردن بسته بندی؛ اولین گام نصب یخچال ساید

اولین گام در نصب یخچال ساید بای ساید، باز کردن بسته بندی آن می باشد. بسته بندی این یخچال ها از بالا باز میشود و به همین دلیل بهتر است بیرون از منزل روکش آن را جدا کنید. چون کوتاه بودن سقف باعث میشود نتوانید براحتی روکش ساید را باز کنید.

انتقال ساید به محل مناسب؛ دومین گام نصب یخچال ساید بای ساید

یکی از مهم ترین کارهایی که برای نصب یخچال های ساید باید انجام دهید، انتقال آن به محل مناسب است. با توجه به اینکه یخچال های ساید از دو بخش تشکیل شده و وزن بسیار سنگینی دارند، به همین دلیل حمل و نقل آنها نیاز به تخصص و مهارت دارد. با رعایت استانداردها و اصول مهم جا به جایی ساید، آن را به محل مورد نظر منتقل کنید.

توجه داشته باشید که محلی را برای قرار گرفتن ساید انتخاب کنید که دستگاه از دیوار پشتی حداقل 10 سانتی متر فاصله داشته باشد. این فاصله باعث میشود هوا به خوبی در پشت یخچال جریان داشته باشد و به موتور و کمپرسور فشار وارد نشود و از تعمیرات ساید در منزل بی نیاز خواهید شد. علاوه براین، یخچال ساید باید در فاصله زیادی از اجاق گاز و سماور و پکیج سیستم گرمایشی و آبگرمکن قرار گیرد. در غیر این صورت گرمای آن منجر به گرم شدن هوای درون دستگاه شده و موتور برای مدت زیادی باید روشن و مشغول به کار باشد.

نمته بسیار مهم بعدی، ایجاد فاصله ایده آل میان یخچال ساید بای ساید و پنجره می باشد. پنجره هایی که نور خورشید را مستقیم روی یخچال می تابانند باعث گرم شدن هوای درون دستگاه خواهند شد. به همین دلیل بهتر است جهت قرارگیری ساید به گونه ای تنظیم شود که نور خورشیثد به صورت مستقیم روی آن تابیده نشود.

تراز کردن ساید؛ سومین گام نصب یخچال ساید

تراز نبودن یخچال ساید روی زمین مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می کند و به مرور نیز باعث کاهش عملکرد و عمر دستگاه میشود. در قسمت جلویی یخچال های ساید دو پایه برای تراز کردن دستگاه در نظر گرفته شده است که با باز و بسته کردن پیچ آن می توان ارتفاع را تنظیم کرد.

نصب شیر آب؛ چهارمین گام نصب ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید دارای سیستم آبسردکن و یخساز هستند و این آب از طریق شیر آب منزل تامین میشود. از شیر آب سرد نزدیک بخ یخچال یک شلنگ به درون دستگاه متصل کنید. محل نصب شلنگ روی دفترچه راهنمای یخچال مشخص شده است. آب این شلنگ وارد فیلتر شده و پس از تصفیه به آبسردکن و یخساز منتقل خواهد شد.

در آخرین مرحله لازم است دستگاه را به محافظ برق متصل نموده و سپس دو شاخه آن را به پریز وصل کنید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که حداقل 5 ساعت باید زمان استراحت به ساید اختصاص دهید تا پس از جا به جایی گاز درون لوله ها و کمپرسور و روغن آن و سایر قطعات در حالت تعادل قرار گیرند.

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
f.zaeim85