هزینه اتاق عمل بینی و تجهیزات

1 سال پیش - خواندن 2 دقیقه

اکثر عمل های بینی تحت بیهوشی انجام می شود و نیاز به متخصص بیهوشی دارد. در این شرایط بیمار پس از قرار گرفتن بر روی تخت اتاق عمل با دستگاه های مخصوص یا تزریق ماده بی حسی به کما می رود. اگر فرآیند بیهوشی به درستی انجام نشود، احتمال مرگ افزایش می یابد. توجه داشته باشید که حفظ سلامت بیماران و انجام جراحی بدون درد در اولویت تیم بیهوشی خواهد بود. به همین دلیل بخشی از هزینه جراحی بینی به متخصصین بیهوشی اختصاص می یابد.

هزینه اتاق عمل و تجهیزات

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه عمل بینی، هزینه اتاق عمل و تجهیزات است. جراحی بینی باید در یک مرکز جراحی یا بیمارستان معتبر و دارای مجوز انجام شود. در غیر این صورت احتمال به خطر انداختن سلامتی فرد افزایش می یابد. هزینه اتاق عمل و تجهیزات شامل کلیه داروها و استهلاک استفاده از وسایل پزشکی است که برخی از آنها یکبار مصرف هستند. هر چه کلینیک مربوطه مجهزتر باشد، هزینه نهایی بالاتر خواهد بود. از طرفی بخشی از هزینه های عمل به جیب کادر درمان در اتاق عمل و دستیاران جراح می رود.

هزینه جراحی بینی با توجه به نوع عمل

در برخی موارد ساختار بینی بر نحوه جراحی تاثیر می گذارد. به طوری که اگر بینی شما استخوان یا غضروف ضعیفی داشته باشد یا قبلاً دچار شکستگی شده باشد، پزشک را با چالش های جدیدی روبرو خواهد کرد. بنابراین بهتر است قبل از انجام عمل بینی با انواع جراحی بینی آشنا شوید.

عمل بینی هایی که غضروف ضعیفی دارند

بینی هایی که غضروف های ضعیفی دارند معمولا به بینی های گوشتی معروف هستند. این نوع بینی ها دارای پوست ضخیم و بال های پهن هستند که برخی از آنها دارای غضروف اضافی در نوک بینی هستند. این موضوع فرآیند جراحی را بسیار حساس‌تر کرده و جراح را به چالش می‌کشد. از آنجایی که در این روش غضروف های اضافی نوک بینی باید برداشته شوند، احتمال بازگشت بینی به شکل قبلی وجود دارد. بنابراین جراح باید چنین بینی هایی را با حساسیت بسیار بالایی عمل کند که این امر باعث افزایش دستمزد وی می شود.

جراحی بینی استخوانی

با توجه به اینکه بینی های استخوانی دارای غضروف و استخوان جامد هستند، نیازی به پیوند تیغه یا عمل های اضافی روی بینی نیست. پزشک فقط با چکش زدن و ساییدن سطح بالایی بینی قوز را برمی دارد. معمولاً هزینه جراحی بینی استخوانی نسبت به جراحی بینی گوشتی ارزانتر است. اما این موضوع همچنان به نظر نهایی پزشک بستگی دارد زیرا در برخی موارد ممکن است اقدامات بیشتری برای اصلاح فرم بینی لازم باشد.

0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
lifezelda