هزینه تولید انواع محتوا چقدر است؟

یکی از معیارهای اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها، کیفیت محتوایی است که در سایت منتشر می کنند. در واقع هدف گوگل رفع نیاز کاربران و پاسخ به سوالات آنان است. حال اگر محتوایی بتواند مطابق با این هدف نوشته شود، قطعا رتبه خوبی نیز خواهد گرفت. در ادامه این مطلب می خواهیم انواع محتوا را به شما معرفی کنیم و در نهایت هزینه تولید محتوا را نیز به صورت کامل برایتان شرح دهیم.
انواع محتوا
تولید محتوا برای سایت
یکی از انواع محتوا، تولید محتوا برای سایت است. محتوای سایت خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود که در ادامه هر کدام را خواهیم گفت :
تولید محتوا برای وبلاگ

وبلاگ هر سایت یکی از اصلی ترین و مهم ترین صفحاتی است که در جذب کاربر تاثیر مستقیم دارد. هر چه این صفحه پربارتر باشد، قطعا توجه گوگل به آن نیز بیشتر است.
تولید محتوا برای وبلاگ نیز می تواند به چند صورت انجام شود:
تولید محتوا به روش بازنویسی
در این روش از تولید محتوا، بهترین منابع در همان حوزه شناسایی شده و در نهایت با الگوبرداری از آنها یک محتوای کاملتر و جامع تر نوشته می شود. هزینه این سبک از تولید محتوا در هر شرکتی متفاوت می باشد. اما در سال 1401 از کلمه ای 45 تومان شروع خواهد شد.
تولید محتوا ترجمه ای
در این روش از یک منبع انگلیسی، محتوا را بازنویسی می کنند. از آنجاییکه در این روش یک متن باید ترجمه شود، هزینه تولید محتوا کمی بیشتر خواهد بود. هزینه این نوع از تولید محتوا به زبان منبع و میزان تخصصی بودن محتوا بستگی دارد.
- تولید محتوا برای محصول

تولید محتوا برای محصول اصولا برای سایت های فروشگاهی می باشد. منظور از محتوای محصول همان توضیحاتی است که مشخصات و ویژگی های یک محصول را بیان می کند. حداقل تعداد واژه مناسب برای این سبک از محتوا، 200 کلمه می باشد.
هزینه تولید محتوا برای محصول از سایر محتواها بیشتر است. در سال 1401 این هزینه از کلمه ای 70 تومان شروع می شود؛ حداکثر قیمت تولید محتوا برای محصول به میزان تخصصی بودن آن محصول بستگی دارد.
2. تولید محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی علاوه بر سایت در شبکه های اجتماعی نیز منتشر خواهد شد. بسیاری از افراد توانایی ساخت ویدیو را نداشته و به همین منظور از شرکت های مختلف کمک میگیرند. ویدیو ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند. اصولا هزینه ویدیو های انیمیشنی یا موشن گرافیک ها بیشتر از سایر ویدیوها خواهد بود.
هزینه تولید محتوای ویدیویی با توجه به مدت زمان آن محاسبه می شود. یکی از بهترین شرکت هایی که محتوای ویدیویی تولید می کنند می توان به شرکت پارماتیک اشاره کرد.
3. تولید محتوای اینستاگرام
منظور از تولید محتوای اینستاگرام، کپشن نویسی و درست کردن پست های مختلف است. هزینه کپشن نویسی با توجه به تعداد کلمات آن و تخصصی بودن یا نبودن موضوع حساب می شود. اما هزینه ساخت هر پست با توجه به میزان گرافیک هر پست و تعداد اسلاید های آن بستگی دارد.
4. تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی متنی است که به واسطه آن محصولات و خدمات شما در سایت های دیگر معرفی می شود. بنابراین می توان گفت رپورتاژ آگهی نوعی محتوای تبلیغاتی است، با این تفاوت که باید به نحوی نوشته شود که حس تبلیغ در مخاطب ایجاد نکند.
از آنجایی که این نوع محتوا اهمیت زیادی دارد، هزینه تولید آن بیشتر نیز خواهد بود.
چرا تولید محتوا را برون سپاری کنیم؟
این سوال بسیاری از افرادی است که قصد تولید محتوا برای سایت یا شبکه اجتماعی خود دارند. همانطور که گفتیم تولید محتوا به شما می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کرده و در گوگل رتبه بگیرید. در نتیجه باید در آن تخصص و مهارت کافی داشته باشید. یک کارشناس تولید محتوا به خوبی می داند که چطور کلمات کلیدی را در محتوا به کار برده و به بهترین شکل آن را بنویسد. به این نکته توجه کنید که هزینه تولید محتوا یک سرمایه گذاری برای آینده است.
پیش از ثبت سفارش تولید محتوا، مشاوره بگیریم؟
پاسخ این سوال به میزان تجربه و تسلط شما در حوزه کاریتان بستگی دارد. اگر به خوبی کار و هدفتان را می شناسید و می دانید که در چه کلماتی باید رتبه بگیرید، نیاز به مشاوره ندارید. اما اگر تازه کار هستید، پیش از ثبت سفارش در مورد نحوه انتخاب کلمات کلیدی، موضوع محتوا، تعداد کلمات لازم برای آن و … مشاوره بگیرید.
تولید هر محتوا چقدر زمان می برد؟
مدت زمان لازم برای تولید هر محتوا به نوع محتوا، تعداد کلمات آن، تخصصی بودن محتوا و … بستگی دارد. اما اصولا شرکت های تولید محتوا حداکثر در دو روز کاری محتوا را به شما تحویل خواهند داد.


مشاهده نظرات بیشتر...