ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

همزن صنعتی

2 سال پیش - خواندن 2 دقیقه

همزن برقی صنعتی

گفته شد که وظیفه همزنها، مخلوط کردن مواد مختلف در حجم های بزرگ صنعتی و همگن سازی مایعات و جامعات مختلف است.


این دستگاه ها در صنایع مختلفی مانند صنایع لبنی، تولید مواد غذایی، ساخت مواد آرایشی، کارخانه های رنگ سازی، صنایع شیمیایی، کارخانه های یخ سازی و… کاربرد دارند. 

همچنین در پروژه های بزرگ ساخت و ساز نیز برای مخلوط کردن مصالح ساختمانی از همزن برقی صنعتی استفاده می شود.


 همزنهای صنعتی را به طور کلی می توان به چهار دسته تقسیم کرد:


• دسته اول به منظور مخلوط کردن و میکس کردن همزمان دو ماده مختلف طراحی شده است و نمی تواند ذرات درشت را آسیاب کند.

• دسته دوم در کنار مخلوط کردن مواد باهم، وظیفه آسیاب کردن و خرد کردن ذرات درشت را هم به عهده دارد.

• دسته سوم یا همزن صنعتی بزرگ برای تولید ماده اصلی، مواد از قبل آسیاب شده را باهم مخلوط می کند.

• دسته چهارم همزن های دو قلو هستند که برای میکس کردن مواد با غلظت بالا کاربرد دارند و مواد خمیری شکل را با سرعت بالایی با هم مخلوط می کنند.

ساخت همزنهای صنعتی

این همزن از اجزا و قسمت های مختلفی مانند بدنه و مخزن، میله و موتور تشکیل شده است که هر کدام از این اجزا وظایف خاص خود را دارند.

اما دو جزء در دستگاه های همزن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؛ این دو جزء شامل موتور هم زن صنعتی و میله همزنهای صنعتی است.


میله این همزن برقی در جنس ها و سایزهای مختلفی وجود دارد؛ در بعضی از صنایع جنس میله همزن های صنعتی اهمیت زیادی دارد و از هر جنسی نمی توان برای ساخت میله هم زن استفاده کرد.


برای مثال هنگام ساخت هم زن برای صنایع غذایی، باید دقت کرد که جنس میله همزن، باید حتما از فولاد ضد زنگ باشد تا با مواد غذایی وارد فعل و انفعالات شیمیایی نشود.


جزء مهم دیگر در این همزن صنعتی، موتور همزن است؛ همزن های مختلف از نظر قدرت موتور با یکدیگر تفاوت دارند.


قدرت موتور همزن های صنعتی می تواند از ۷۰۰ تا ۱۶۰۰ وات باشد و مواد را با سرعت های مختلفی مخلوط کند؛ برای انتخاب قدرت موتور همزن باید نوع ماده ای که قرار است میکس شود، در نظر گرفته شود.

خرید همزنهای صنعتی

هنگام خرید همزن صنعتی باید به نکاتی مانند ظرفیت استاندارد همزن، قدرت موتور و سرعت چرخش آن، جنس بدنه و میله همزن و نحوه طراحی و ساخت دستگاه توجه کنید.


اگر کیفیت همزن های صنعتی خریداری شده مناسب نباشد، باعث هدر رفتن منابع مالی و مواد اولیه شما می شود.


البته هنگام خرید این همزن  ابتدا به خوبی با نحوه کار با این دستگاه آشنا شوید برای مثال لازم است بدانید که از موادی با چه غلظتی استفاده کنید تا فرایند مخلوط کردن مواد با مشکل مواجه نشود و طول عمر دستگاه شما کاهش نیابد.


برای تهیه دستگاه های همزن صنعتی با کیفیت و اطلاع از نحوه عملکرد آنها، می توانید به مجموعه آریا پلاست آرنیکا مراجعه کنید.


شرکت آریا پلاست آرنیکا در زمینه ساخت انواع میکسرهای صنعتی، سابقه طولانی مدت و درخشانی دارد و بهترین مواد اولیه و برترین متدهای روز دنیا را برای تولید دستگاه های خود به کار می گیرد.

0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
ariaplastarnika