ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

همه چیز درباره لپ تاپ های اپل

2 سال پیش - خواندن 8 دقیقه

بررسی و معرفی کمپانی اپل

لپ تاپ استوک اپل همواره طرفداران خاص خود را داشته و دارد  در ایران نیز لپ تاپ استوک اپل طرفدار  زیادی دارد. از همین رو اموز به بررسی و معرفی شرکت اپل میپردازیم.

اپل Apple یکی از پرآوزه ترین شرکت های دنیای تکنولوژی شناخته می شود . این سیب گاز خورده به کمک دو هم کلاسی  استیو جابز  و  استیو وازنیاک  در سال 1970  آغاز به کار کرد .تمزکز و خلاقیت در کنار سادگی کاربری و طراحی کاربر پسند  سیاست اصلی شرکت اپل از نخستین روز تائسیس تا حال حاضر این شرکت  را به یکی از تأثیرگذارترین شرکت  های دنیای امروز تبدیل کرده است.علاوه بر تولید محصولات با کیفیت و حرفه ای نگاه دقیق اپلی ها به مباحث پشتیبانی مشتری و خدمات پس از فروش یکی از دلایل عمده محبوبیت این شرکت محسوب می شود. بدون شک استیو جابز تاثیر زیادی در زندگی مدرن بشر امروز داشته است. از زمانی که با فناوری آشنا شدیم تا زمانی که با آن تعامل پیدا کردیم، جابز توانست با موفقیت، آینده را به سمت چشم‌انداز مورد نظر خود هدایت کند.

تاریخچه اپل


با نگاهی به سیر تکامل محصولات اپل Apple از گذشته تا امروز در میابیم که از زمان تولید اولین کامپیوتر شخصی ساخته شده این کمپانی یعنی Apple I تا به امروز، اپل استراتژی های مختلفی را برای تبلیغ محصولاتش به کار گرفته است. در این میان بعضی از تبلیغات رسانه ای اپل شاید برای بسیاری جالب باشد؛ چرا که اپل علاوه بر نوآوری در طراحی محصولات، در سیستم تبلیغاتی آنها نیز روش های خاصی را به کار می برد.در 1984 اپل اولین گام  پر قدرت خود  را در دنیای کامپیوتر های شخصی گذاشت  و با تولید مکینتاش جلوه تازه ای  به دنیای کامپیوتر بخشید. اپل همیشه سعی داشت با القای نام خود به عنوان سازنده کامپیوتر های بهتر نقش پر رنگ تری در  بازار ایفا کند. در کتاب تجربه اپل دلایلی که برای موفقیت اپل ذکر شد به خوبی نشان دهنده این موضوع است که مهندسان  و طراحان اپل محصولاتی را می سازند که خودشان دوست دارند داشته باشند . علاوه بر سادگی و زیبایی تاکید بر مشتری مداری و راهنمایی بیشتر مشتری باعث شد اپل در سراسر دنیا فروشگاه هایی را راه اندازی کند تا تجربه ایی متفاوت و عالی را بر مشتریانش به ارمغان بیاورد  به علاوه اپل همواره نقش پیشرو را نسبت به سایر رقبای خود دارد به گونه ایی که محصولی که تولید می کند حدالقل طی دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.اپل Apple را می توان نوآورترین شرکت در تمام تاریخ دانست. اپل Apple  هیچ گاه از خلق و نوآوری باز نمی ایستد.

  اپل ۱، اپل ۲ و اپل ۳   هر کدام نوآوری های خارق العاده ای بودند که در زمان خود، خوش درخشیدند . امزوه نیز بعد از گذشته سال ها اپل همچان با تولیدات بی نظیر خود سعی در تلفیق تکنولوژی ، زیبایی و خلاقیت در کنار سادگی دارد.در سال ۱۹۸۳ اپل همچنین رایانه‌ای به نام لیزا را با قیمت ۹۹۹۵ دلار معرفی کرد. این محصول در واقع اولین رایانه‌ی تجاری با ماوس و رابط‌کاربری گرافیکی بود؛ اما به دلیل قیمت بسیار بالا، سرعت کم و عدم سازگاری با محصولات دیگر، نتوانست به موفقیت برسد.به مدت سه دهه، عمده‌ی فعالیت این شرکت تولید رایانه‌های شخصی بود. در این بین، محصولاتی از جمله رایانه‌ی اپل ۲، مکینتاش و پاور مک تولید شد. در آن زمان فروش این دستگاه‌ها چندان مطلوب نبود و تا دهه‌ی ۹۰ میلادی، سهم بازار اپل در فروش رایانه‌های شخصی بسیار کم بود. با وجود اینکه استیوجابز یکی از مؤسسان اپل بود، اما در فاصله‌ی بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۶ از این شرکت اخراج شد. وی در مدتی که در اپل مشغول نبود، شرکت دیگری به نام نکستNeXT را بنا نهاد که این شرکت نهایتا توسط اپل خریداری شد. پس از این اتفاق، جابز بار دیگر به‌عنوان مدیرعامل اپل انتخاب شد.

محصولات اپل

مک‌بوک‌های اپل، شامل سه مدل اصلی هستند؛ مک‌بوک Macbook ، مک‌بوک ایر Macbook Air و مک‌بوک پرو Macbook Pro. تفاوت این مدلها در اندازه، وزن، کارآیی و قدرت آن‌هاست. قطعا قیمت نیز در بین مدل‌های با قدرت و کارایی مختلف، متغیر خواهد بود. تمامی لپ تاپ های اپل  Apple Laptops از صفحه نمایش بسیار خوبی بهره می گرفته اند .لپ تاپ های اپل برای افرادی که به دنبال عملکرد خوب و طول عمر باتری در یک دستگاه سبک وزن با قیمت مناسب هستند، مناسب است. کاربران حرفه‌ای و کسانی که عکس و فیلم ویرایش می‌کنند باید مک بوک پرو 13 و 15 اینچی را در نظر بگیرند چرا که صفحه نمایش رتینا بسیار با کیفیت است و پردازندهٔ بسیار قوی‌تری دارد اما سنگین وزن‌تر است. اما حرفه‌ای‌هایی که به دنبال لپ تاپ  Laptops  مناسب برای کار هستند باید پرو 15 اینچی را در نظر بگیرند.

زیبا و بی‌نقص، اولین صفاتی هستند که در نخستین مواجهه با مک‌بوک‌ پروی جدید به ذهن متبادر می‌شوند. کوپرتینونشین‌ها با نسل چهارم مک‌بوک‌ پرو بار دیگر حد آرمانی دقت در مهندسی را به رخ رقبای خود کشیدند. تنها یک بار لمس لبه‌های این لپ‌تاپ کافی است تا تطابق میلی‌متری نیمه‌ی پایین و بالای آن به وجدتان آورد؛ با وجود آنکه این دو نیمه، قطعاتی مجزا هستند؛ اما هنگامی که مک‌بوک پرو در حالت بسته قرار دارد، همانند قطعه‌ای یکپارچه از آلومینیوم به‌نظر می‌رسد. اپل نسل چهارم مک‌بوک پرو را علاوه‌ بر رنگ نقره‌ای، در رنگ خاکستری نیز عرضه می‌کند؛ رنگی که زیبایی لپ‌تاپ را دوچندان می‌کند.اپل نسل چهارم مک‌بوک پرو را در سال ۲۰۱۶ با تغییراتی مانند بدنه و حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر، تاچ‌پد بسیار وسیع‌ و جایگزینی کلیدهای ردیف Function با نوار OLED باریکی موسوم به تا‌چ‌بار رونمایی کرد، سپس تنها پس از گذشت هفت ماه،  از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی مک‌بوک پرو با پردازنده‌های نسل هفتمی Kaby Lake اینتل، حافظه‌های SSD سریع‌تر و واحد پردازش گرافیک بهبودیافته پرده برداشت.مک‌بوک پرو Macbook Pro های جدید باریک‌ترین و سبک‌ترین نسل از این لپ‌تاپ محسوب می‌شود و در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه خواهد شد. ابعاد ترک‌پد فورس تاچ مک‌بوک‌ پرو جدید، نسبتبه قبل دو برابر شده و نسل دوم از مکانیزم کیبورد butterfly سبب نازک شدن این لپ‌تاپ شده است.  

  اضافه شدن تاچ بار در نسل جدید مک بوک ویژگی ای جدیدی است که راحتی کاربر را در هنگام استفاده از نرم افزار های مختلف فراهم می کند .تاچ بار به صورت هوشمند ارائه دهنده دکمه های لمسی است که با ورود به هر نرم افزار مانند شبکه های اجتماعی و یا نرم افزار ویرایشگر تصویر دچار تغییرات می شود. تغییرات به صورتی است که کلید های میانبر برای هر نرم افزار ارائه می گردد که برای مثال می توان به ایموجی های شبکه های اجتماعی و میانبر های نرم افزار های ویرایشگر نصویر اشاره نمود.

ساخت تاچ بار Touch bar باعث شد تا طراحان و افرادی که در زمینه تولید محتوای گرافیکی فعالیت می کنند، راحت تر کار های خود را انجام دهند و به همین دلیل اقشار مختلفی که می توانند بیشتر از این تکنولوژی استفاده کنند، اقدام به استفاده از این کالا می نمایند. تاچ بار همچنین در مصارف روزمره دارای کاربرد های بسیاری است و می تواند در حین چت کردن و کار با نرم افزار های اجتماعی بسیار به کار مصرف کنندگان این دسته از مک بوک ها بیاید.اپل سعی کرده تا امکانات مخصوصی را برای برخی از اپلیکیشن های اختصاصی خود در نظر بگیرد. به همین منظور زمانی که وارد اپلیکیشن Photos می‌شوید، کلیدهایی با دستورات مختلف بر روی تاچ بار ظاهر می‌شوند که می‌توانند سرعت شما در ویرایش عکس را به شکل قابل توجهی افزایش دهند.  

اپل برای نخستین بار فناوری True Tone را به‌دنیای مک آورد، این فناوری براساس دمای رنگ نور محیطی کاربر، تراز سفیدی نمایشگر را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد تا به‌ادعای شرکت سازنده، تجربه‌ی بصری طبیعی‌تری برای شخص به ارمغان آید.در انتها باید گفت استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا و کیفیت کم نظیر صفحه نمایش و باتری در کنار سخت افزار قدرتمند و طراحی بی نظیر همه و همه در لپ تاپ های اپل خلاصه شده اند برای بررسی قیمت خرید و مشخصات فنی نسخه های مختلف لپ تاپ های اپل نظیر مک بوک Macbook  ، مک بوک پرو Macbook Pro   و مک بوک ایر Macbook Air  و همچنین سایر محصولات اپل با فروشگاه  سبزسنتر همراه باشید و یا برای مقایسه قیمت و انتخابی دقیق تر از لیست قیمت لپ تاپ اپل Apple Laptops کمک بگیرید.

در این مقاله سعی برآن شد تا با ارایه اطلاعات جامع از شرکت اپل و لپ تاپ های استوک اپل شما رو هرچه بیشتر با این محصولات آشنا کنیم. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و خرید ملپ تاپ های استوک اپل به وبسایت آبیدر استوک مراجعه فرمایید. آبیدر استوک مفتخر است که لپ تاپ های استوک با کیفیت و با گرید بالا با مهلت تست 7 روزه به مشتریان که خدماتی در شان مردم ایران برای ملت ایران فراهم می آورد.

0
کــارمـا :
31
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
saryaskhazani2