پماد خارش مقعدی هیدروکورتیزون

1 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

عکس پماد هیدروکورتیزون

خارش مقعد یا خارش آنی یک بیماری پوستی است که ناحیه رکتوم شما را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است در شب یا بعد از اجابت مزاج بدتر شود. دلایل آن عبارتند از بهداشت ضعیف مقعد، آلرژی، برخی غذاها و نوشیدنی ها و سایر شرایط بهداشتی. روش های درمان خارش شامل کرم ها، پمادها، داروها و برخی روش های خانگی است. از این رو پماد هیدروکورتیزون می تواند برای از بین بردن خارش رکتوم موثر باشد.

My.clevelandclinic.org بیان می کند:
Approximately 1% to 5% of the population has anal itching. Men and people assigned male at birth are about four times more likely to have an itchy anus.
تقریباً 1 تا 5 درصد از مردم خارش مقعد دارند. مردان و افرادی که در بدو تولد مرد هستند، حدود چهار برابر بیشتر در معرض خارش مقعد هستند.

نحوه استفاده از پماد هیدروکورتیزون چگونه است؟

دارو پماد هیدروکورتیزون فقط برای استعمال خارجی است. دقت کنید که به هیچ عنوان به دهان شما برخورد نکند. قبل و بعد از استفاده دست های خود را بشویید. اگر موضع مورد نظر دستان شماست، قبل از استفاده فقط کافیست دست های خود را بشویید. روی پوست سالم یا در مناطق وسیعی از پوست استفاده نکنید و فقط روی قسمت مشخص بمالید. این دارو را وارد چشم خود نکنید. اگر این کار را کردید، آن را با مقدار زیادی آب خنک بشویید. پماد هیدروکورتیزون را طبق دستورالعمل روی برچسب روزانه در زمان مشخص استفاده کنید. از آن بیشتر از زمانی که پزشک توصیه کرده استفاده نکنید. مصرف دارو را تا زمان تمام شدن تیوپ پماد ادامه دهید مگر اینکه پزشک دستور به توقف استفاده بدهد.

یک لایه نازک را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به آرامی مالش دهید. پوست تحت درمان را پانسمان نکنید و به آن قسمت فشار وارد نکرده یا ضربه نزنید.

در مورد استفاده از این دارو در کودکان با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. در حالی که ممکن است برای کودکان زیر 2 سال برای شرایط انتخابی تجویز شود، اقدامات احتیاطی اعمال می شود.

توجه داشته باشید که این دارو فقط برای شما است و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

اگر یک دوز را فراموش کردم چکار کنم؟

اگر یک نوبت را فراموش کردید، در اسرع وقت از آن استفاده کنید. اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، فقط از همان دوز استفاده کنید و توجه کنید که از دوزهای دوبل یا اضافی به صورت خودسرانه استفاده نکنید.

تداخل دارویی

به طور کلی می توان گفت که تا به حال تداخل دارویی خاصی با پماد تریامسینولون اِن اِن گزارش نشده است. ولی از هیچ محصول پوستی دیگری در ناحیه آسیب دیده بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید.

فهرستی از تمام داروها، گیاهان دارویی، داروهای بدون نسخه یا مکمل های غذایی که استفاده می کنید هنگام مراجعه به دکتر، به همراه داشته باشید. همچنین اگر سیگار می‌کشید، مشروبات الکلی می‌نوشید یا از مواد غیرقانونی استفاده می‌کنید، پزشک را در جریان بگذارید. بعضی آیتم ها ممکن است با داروی شما تداخل داشته باشند.

قیمت کرم هیدروکورتیزون

به طور کلی پماد هیدروکورتیزون در داروخانه در تیوپ های 15 گرمی موجود است. در حدود میانگین قیمت این کرم در داروخانه های سراسر کشور 17 هزار تومان است.

عوارض جانبی و اثرات پماد هیدروکورتیزون برای مقعد

سوزش، تحریک، خشکی یا قرمزی در محل استفاده ممکن است رخ دهد. آکنه، رشد غیرعادی مو، برجستگی های قرمز کوچک روی پوست (فولیکولیت)، نازک شدن یا تغییر رنگ پوست، یا ترک های پوستی نیز ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به یک پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

اگر پزشک به شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، به یاد داشته باشید که پزشک در نظر گرفته است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

اگر ناحیه تحت درمان شروع به خونریزی کرد، به خصوص اگر از این محصول برای خارش مقعدی استفاده می کنید، فوراً با پزشک تماس بگیرید.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به دارو هیدروکورتیزون نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش/تورم (مخصوصاً در صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

شرایط نگهداری این کرم چگونه است؟

قطعا دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود. همچنین اطلاع داشته باشید که:

  • شرایط مناسب برای نگهداری کرم هیدروکورتیزون در دمای اتاق بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد (59 تا 86 درجه فارنهایت) می باشد. 
  • مراقب باشید که یخ نزند. 
  • پس از اتمام تاریخ انقضا، از شر هرگونه داروی استفاده نشده خلاص شوید.
0
کــارمـا :
31
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hpvdarman