ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

پوستر

2 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

پوستر چیست؟

 پوستر یکی از هنرهای تجسمی است که به ان دیوارکوب یا اعلان یا آفیش یا پلاکات یا بوکلت  نیز می گویند . صفحات کاغذی در ابعاد بزرگ هستند که بر روی انها نوشته وطراحی و نقاشی و نظیر انها چاپ می شود .

پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شده‌اند.

پوستر، یک اعلان گرافیکی شامل متن، تصویر و طرح‌های مختلف است که به منظور انتقال اطلاعات به مخاطبان استفاده می‌شود،

ویژگیهای یک پوستر متناسب

برای طراحی و چاپ پوستر از لحاظ گرافیکی به 3 نکته باید توجه کرد:

سرعت انتقال پیام

کیفیت انتقال پیام

در برداشتن فرهنگ و هویت ملی و انسانی پیام

انواع پوستر

پوستر تبلیغاتی

این پوسترها اغلب اطلاعاتی را درباره محصولات و خدمات یک برند را در فرمتی جذاب ارائه می‌دهند و هدفشان، جلب توجه رهگذران و آشنا کردن مخاطبان با محصولات و خدمات و آن برند است تا در نهایت، به فروش بیشتر آن برند منجر شود. این پوسترها چند پارامتر اصلی را شامل می‌شوند:

1- یک تصویر بزرگ و جذاب درباره محصولات و خدمات

2- لوگوی برند

3- شعار برند

4- متن کوتاه موردی درباره مزایای محصولات و خدمات

 5- آدرس سایت، شماره تلفن و اطلاعات تماس با آن برند

پوستر آموزشی و سازنده

برخی از کسب‌وکارها مانند مشاغل مربوط به پزشکی، قبل از تبلیغ مستقیم، به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره لزوم استفاده از یک محصول یا خدمت نیاز دارند و مخاطبان هدف خاصی دارند. پوسترهای آموزشی و سازنده، گزینه بسیار خوبی برای چنین مشاغلی است. این پوسترها، مستقیماً یک برند، محصول یا خدمت را تبلیغ نمی‌کنند و در عوض، آگاهی مردم درباره یک موضوع را گسترش می‌دهند و از برند خود تنها یک نام و لوگو به نمایش می‌گذارند تا آگاهی از برند خود را از طریق ارائه محتوای ارزشمند افزایش دهند.

پوستر نمایشی

پوسترهای نمایشی در واقع همان پوسترهای سینمایی است که برای تبلیغ برنامه‌های تلویزیونی، نمایش‌های تئاتر یا کنسرت‌های موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. المان‌های اصلی این پوسترها شامل

1- تصویر نمایش تلویزیونی و کنسرت یا …

2- نام برنامه

3- جزئیات محل و زمان انتشار برنامه

4- شرایط ثبت نام یا خرید بلیط و … . از این پوسترها می‌توانید به عنوان یک پوستر پیش‌نمایش و تقریباً مبهم برای بیشتر شدن هیجان قبل از انتشار آن برنامه استفاده کنید.

پوستر تبلیغات سیاسی

این نوع پوسترها هم در دسته پوسترهای تبلیغاتی قرار می‌گیرند.

پوستر فشن

پوسترهای فشن دارای یک ساختار بسیار مستقیم هستند. این پوسترها اغلب دارای یک تصویر بسیار بزرگ از محصول مربوط به مُد، یک مدل، نام برند، لوگو و یک شعار یا تگ لاین جذاب است. چنین پوسترهایی اکثراً توسط برندهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد تا محبوبیت برند خود را در بین مردم را افزایش دهند.

پوستر شرکتی

پوسترهای شرکتی، همان‌طور که از نام آن مشخص است، توسط بنیانگذاران شرکت‌های بزرگ برای تبلیغ شرکت خود استفاده می‌شود. هدف شرکت‌ها برای استفاده از چنین پوسترهایی، تبلیغ یک محصول یا خدمت نیست، بلکه برند کل شرکت را تبلیغ می‌کند.

پوستر اطلاع‌رسانی کمپین

این پوسترها در واقع مجموعه‌ای از پوسترها درباره یک موضوع مشخص است که هدف آن، آگاهی‌بخشی است نه اینکه به سادگی تبلیغ کنند

پوستر موضوعی

این پوسترها یک موضوع مشخص را تبلیغ می‌کنند و اغلب، توسط گالری‌های هنر برای معرفی و تبلیغ یک اثر هنری به نمایش گذاشته می‌شوند.

پوستر رویداد

پوسترهای رویداد، شاید جزء اولین مواردی است که کسب‌وکارها برای رویدادهای خود آماده می‌کنند. این پوسترها برای معرفی و تبلیغ رویدادها، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، مسابقات یا هر نوع گردهمایی است که کسب‌وکارها برگزار می‌کنند. کسب‌وکارها از طریق این پوسترها درباره رویداد‌های آینده خود اطلاع‌رسانی می‌کنند و از مردم دعوت می‌کنند تا در رویداد شرکت کنند.

پوستر دیجیتال

نکته قابل توجه درباره پوسترهای دیجیتال این است که می‌توانید از آنها مجدداً استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از پوسترهای دیجیتالی، به رنگ‌بندی پوستر توجه ویژه‌ای داشته باشید.


قیمت پوستر 

قیمت پوستر بسته به کیفیت پوستر و یا اینکه پوستر سه بعدی باشد و یا کیفیت کاغذ استفاده شده در پوستر می تواند در تعیین قیمت پوستر تاثیرگذار باشد.

پوستر در دو نوع آماده و سفارشی در بازار موجود میباشد. طرح های آماده زیادی وجود دارند که میتوانید نسبت به فضا انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید تا پوستر با طرح مد نظر خود را داشته باشید باید از نوع سفارشی آن استفاده کنید. ابتدا باید طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد درخواست دهید تا همان طرح و عکس بر روی پوستر دیواری چاپ شود.

خرید پوستر آنلاین، تلفنی و حضوری

شما به سه صورت آنلاین، تلفنی و حضوری می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

بنر چیست ؟

بنر پرچم یا بیرقی برای رساندن پیام تبلیغاتی است  که حاوی متن و تصویر است  پیام درج شده بر روی بنر می تواند طولانی و در حد چند جمله باشد بر عکس تابلوی تبلیغاتی حروف برجسته که فقط یک یا چند کلمه یا واژه ی کلیدی بر روی آن به نمایش گذاشته می شود . می توانید متون طولانی و تصاویر گرافیکی زیادی را بر روی تابلو بنری به چاپ برسانید . تابلو بنر قابلیت نورپردازی ندارد و اگر تمایل دارید از تابلو بنر جهت معرفی نام برند تجاری در نقطه فروش همچون تابلو مغازه بهره ببرید می بایست جهت نورپردازی آن از پرژکتور در طرفین تابلو استفاده کنید.

تفاوت بنر و پوستر: 

بنر از جنس پلاستیک و پارچه می باشد اما جنس پوستر از کاغذ است که این کاغذ بر روی سطوح مختلف قابل چسباندن است.

برای چاپ بنر از دستگاه چاپ دیجیتال استفاده می شود اما برای چاپ پوستر از کاغذهای رولی بهره می برند.

عرض بنرهای تبلیغاتی از پوستر بیشتر است اما طول پوستر از بنر بیشتر است.

معمولا طراحان گرافیک برای طراحی بنر از دو اندازه‌ی زیر استفاده می‌کنند:

۷۲۸ *۹۰ که مستطیلی بزرگ و افقی است

۴۰۰ *۶۰۰ مستطیلی متوسط و عمودی است

اما اندازه استاندارد و معمول برای پوستر تبلیغاتی به شرح زیر می‌باشد:

420*594 mm که برای طراحی در کاغذ های A2 مناسب است

297*420 mm که برای طراحی در کاغذ های A3 مناسب است

210*297 mm  که برای طراحی در کاغذ های A4 مناسب است

البته معمولا پوستر‌ها به حالت عمودی و بنر‌ها به حالت افقی چاپ می‌شوند

هزینه چاپ پوستر از بنر بالاتر است

بنر ارزان تر و دارای طول عمر بیشتر می باشد

بنرها قابل چاپ در اندازه های دلخواه می باشند

0
کــارمـا :
31
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
16120533584