چرا استخراج بیت کوین نظر همه را جلب می‌کند؟

2 سال پیش - خواندن 7 دقیقه

چرا استخراج بیت کوین نظر همه را جلب می‌کند؟

به طور حتم کاربرانی که به دنبال آموزش استخراج بیت کوین هستند، از ارزش بالای بیت کوین خبر دارند. بیت کوین، گران‌ترین و با ارزش‌ترین رمز ارز جهان است. این ارز زمانی که ارزش بسیار کمی داشت، توسط تعداد معدودی از افراد استفاده یا استخراج می‌شد. امروزه استخراج بیت کوین به یک صنعت بزرگ میلیارد دلاری تبدیل شده است.

به طور کل دو راه برای دستیابی به بیت کوین وجود دارد. اولین راه، خرید بیت کوین از کسانی است که این رمز ارز را خریداری یا استخراج کرده‌اند. راه دوم نیز مربوط به این مطلب بوده و از راه استخراج به دست می‌آید. در راه خرید و فروش بیت کوین، شما می‌توانید مقدار بیت کوین مورد نظر خود را از طریق صرافی‌های معتبر جهان یا از فردی مطمئن خریداری کنید.


در استخراج بیت کوین از چه طریقی پاداش گرفته می‌شود؟

دستگاه‌های استخراج کننده بیت کوین یا ماینرها، به‌ازای انجام پردازش‌های سنگین، پاداشی به عنوان بیت کوین دریافت می‌کنند. انجام تراکنش‌ها توسط این دستگاه‌ها انجام می‌گیرد و همان‌طور که گفته شد، دستگاه‌های استخراج کننده برای تایید و اعتبارسنجی این تراکنش‌ها وارد عمل می‌شوند. شبکه بلاک چین بیت کوین نیز به گونه‌ای ساخته شده تا هر دستگاه پس از انجام یک فرایند، برای زمان و هزینه‌ای که صرف حل مسائل کرده، پاداشی دریافت کند.

راه دیگر دریافت پاداش، از طریق استخراج بلوک بیت کوین است. در این فرایند نیز کامپیوتر یا ماینر، اقدام به حل مسائل بسیار پیچیده و سخت ریاضی، برای استخراج یک بلوک خواهد کرد. نتیجه حل این مسائل، استخراج یک بلوک از شبکه بلاک چین بیت کوین خواهد بود که به ماینر آن، مقداری بیت کوین تعلق می‌گیرد. در نظر داشته باشید که پاداش دریافت شده از طریق استخراج بلوک‌ها، در گذر زمان نصف می‌شوند. نصف شدن این پاداش در بازه‌های زمانی خاص انجام می‌پذیرد.

عمل استخراج یا ماینینگ بیت کوین امروزه توسط تعداد بیشماری از دستگاه‌ها و افراد انجام می‌شود. برای این که بتوانید پاداش انجام هر فرایند را دریافت کنید، باید اولین کسی باشید که مسئله را حل کرده است. به همین خاطر، رقابت شدید و پرسرعتی سر حل مسائل و دریافت پاداش بلوک‌ها وجود دارد.


برای استخراج بیت کوین به چه چیزی نیاز است؟

حال وارد مرحله جدید و عملی فرایند آموزش استخراج بیت کوین شده‌ایم. برای ماینینگ بیت کوین، همان‌طور که گفته شد نیاز به دستگاه‌ها و قطعات خاصی است که بتوانند مسائل ریاضی سخت را حل کنند. برای انجام این فرایند علاوه بر دستگاه‌های ماینینگ، از تجهیزات دیگری نیز باید استفاده کنید که در ادامه به معرفی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم.


دستگاه استخراج بیت کوین

شاید در سال‌های ابتدایی بیت کوین، امکان استخراج این ارز توسط کامیپوترهای خانگی وجود داشت، اما امروزه استخراج بیت کوین توسط کامپیوترهای شخصی، یک رویا است. به دلیل رقابت شدید بر سر حل مسائل بسیار پیچیده و سخت، به دستگاه‌های خاصی نیاز خواهید داشت.

پس از کامیپوتر شخصی و استفاده از توان محاسباتی پردازنده مرکزی یا CPU، عده زیادی رو به استفاده از GPU آوردند که قابل ذکر است که این دستگاه نیز برای استخراج بیت کوین مناسب نیست. نیاز برای دستگاهی که بتواند توان پردازشی بسیار زیادی برای حل مسائل ریاضی مربوط به این فرایند را داشته باشد، باعث شد تا سخت افزار اختصاصی جدیدی به نام ASIC تولید شود. ASIC مخفف عبارت Application Specific Integrated Circuit به معنای مدار مجتمع با کاربرد خاص است. ایسیک صرفا برای استخراج بیت کوین تولید شده و برای مصارف دیگر کاربردی ندارد.

ایسیک‌ها توان پردازشی و هش ریت بالایی دارند و در عین حال، مقدار انرژی کمی نیز مصرف می‌کنند. این عامل است که باعث شده از ASIC بیشتر از دیگر دستگاه‌ها برای استخراج بیت کوین استفاده شود. امروزه استفاده از CPU و GPU به دلیل هش ریت پایین و مصرف برق بسیار زیاد، صرفه اقتصادی ندارد.


آیا امکان استخراج بیت کوین با لپ تاپ یا سیستم شخصی وجود دارد؟

به دلیل سختی بیش از حد شبکه بلاک چین بیت کوین، در حال حاضر لپ تاپ‌ها و سیستم‌های شخصی توانایی رقابت با دستگاه‌های خاص را ندارد و نمی‌توانند مسائل پیچیده را به سرعت حل کنند. پس به طور ساده‌تر می‌توان گفت امکان استخراج بیت کوین با این دستگاه‌ها وجود ندارد. از طرف دیگر به دلیل عدم صرفه اقتصادی، در این آموزش استخراج بیت کوین، این روش‌ها را توصیه نمی‌کنیم.


اینترنت و نکات مربوط به آن

چنان‌چه گفته شد، بیت کوین یک ارز دیجیتال و رمز ارز است که بر پایه بلاک چین برنامه نویسی شده است. برای دسترسی و استخراج این ارز، به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت. در نظر داشته باشید که در استخراج بیت کوین، پهنای باند مصرفی یک معیار مهم نیست. به این دلیل که برای استخراج حجم زیادی از اینترنت مصرف نمی‌شود.

مهم‌ترین عاملی که باید در انتخاب نوع اینترنت در نظر بگیرید، کیفیت و پایداری بالای اینترنت است. به دلیل حساسیت بالای استخراج بیت کوین، در صورت قطعی اینترنت ممکن است که دچار زیان زیادی شوید. البته در صورتی که مزرعه استخراج بزرگی داشته باشید، پنهای باند و حجم مصرفی برای استخراج بیت کوین نیز مهم خواهد بود.


انشعاب برق و تجهیزات برقی

به طور حتم مهم‌ترین مسئله‌ای که پس از دستگاه استخراج، در یک مزرعه ماینینگ بیت کوین در نظر گرفته می‌شود، مسئله برق و تجهیزات برقی است. به همین‌خاطر قصد داریم تا در این آموزش استخراج بیت کوین، اهمیت این موضوع را بازگو کنیم. انشعاب برق قوی به دو دلیل مهم است.

دستگاه‌های استخراج بیت کوین در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته کار می‌کنند و مشغول استخراج هستند. این دستگاه‌ها به دلیل انجام پردازش‌های سنگینف به انرژی زیادی نیاز دارند و منبع برق قدرتمندی نیاز دارند. از طرف دیگر، این دستگاه‌ها به دلایل گفته شد، به سرعت گرم می‌شوند. هر چند درون اکثر دستگاه‌های استخراج بیت کوین، یک فن داخلی برای خنک کردن دستگاه قرار گرفته شده، اما بهتر است در مزرعه استخراج خود از فن و سیستم‌های خنک کننده دیگری نیز استفاده کنید.

در صورتی که از چند دستگاه استخراج استفاده کنید، نیاز به برق و انرژی زیادی ندارید، اما در صورت استفاده از تعداد زیادی ماینر بیت کوین، مصرف برق شما زیاد خواهد بود. به دلیل تفاوت مصرف برق هر دستگاه، بهتر است قبل از انتخاب دستگاه‌های استخراج میزان برق مصرفی هر دستگاه را بررسی کنید.

پس نکته‌ای که در این بخش باید در نظر داشته باشید، تهیه یک دستگاه استخراج مناسب با در نظر گرفتن میزان برق مصرفی و میزان کارکرد آن است. در صورتی که از تعداد زیادی دستگاه استخراج استفاده کنید، چاره‌ای جز تهیه دستگاه‌های تهویه مناسب نخواهید داشت.


استخر استخراج چیست و چه موقع از آن استفاد کنیم؟

استخر استخراج محلی است که تعداد زیادی از افراد قدرت دستگاه‌های استخراج خود را با یکدیگر ادقام می‌کنند تا زودتر به نتیجه برسند. به دلیل افزایش تعداد افراد علاقه‌مند به کار استخراج بیت کوین، سختی استخراج بیت کوین نیز بیش از پیش افزایش یافته است.

همین امر باعث شده تا سازمان‌های بزرگی اقدام به تاسیس استخر استخراج کنند. امروزه بهترین راه برای دسترسی به سود بیشتر، با تعداد دستگاه کم، پیوستن به استخرهای استخراج است. در سال‌های اخیر، تنها افرادی که بیش از 50 هزار دستگاه استخراج دارند، به صورت انفرادی اقدام به استخراج می‌کنند.

اگر شما نیز جزو این افراد هستید، استخراج انفرادی برای شما سودآور خواهد بود، در غیر این‌صورت، بهتر است به یک استخر استخراج معتبر بپیوندید. فرایند پیوستن به این مراکز نیز بسیار ساده است، اولین قدم یافتن یک استخر استخراج معتبر است و در مرحله بعدی باید با دریافت تنظیمات و اطلاعات از این سایت‌ها، دستگاه‌های خود را تنظیم کنید.

در مرحله بعدی نیز آدرس کیف پول خود را در اختیار این مراکز قرار می‌دهید تا سهم خود را از استخراج بلوک‌های بیت کوین دریافت کرده و به سودآوری برسید.


آیا استخراج بیت کوین برای شما مناسب است؟

به دلیل افزایش تعداد استخراج کنندگان بیت کوین و سودآوری مناسب این کار، استخراج بیت کوین به یک صنعت شناخته‌شده تبدیل گردیده است. در این آموزش استخراج بیت کوین سعی کردیم تا از ابتدای این عمل تا آخرین نقطه، شما را همراهی کنیم. تمامی نکات گفته شده باید به طور دقیق در طی این فرایند رعایت شوند و باید به فکر دیگر نکات قانونی و اقتصادی این پروسه نیز باشید.

به طور مثال قانونی بودن استخراج بیت کوین در ایران، عاملی است که هر لحظه می‌تواند دچار تغییر و تحول شود و سرمایه‌گذاری شما زیر سوال رود. به دلیل قیمت بالای دستگاه‌ها و نیاز به سرمایه زیاد، خواهش‌مندیم قبل از ورود به این صنعت، تحقیقات کافی را به عمل آورید. انتخاب نوع دستگاه استخراج بیت کوین، تهیه سیستم خنک‌سازی و پیوستن به استخر استخراج تنها قطراتی از دریای تاثیرگذار در استخراج بیت کوین است.

0
کــارمـا :
36
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
gawepe4774