ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

چرا در ماشین لباسشویی باز نمیشود؟

2 سال پیش - خواندن 1 دقیقه

باز نشدن در ماشین لباسشویی از جمله مشکلاتی می باشد که به ممکن است به دلایل مختلف با آن مواجه شوید. بدون شک این شرایط اصلا خوب نیست و باید بدنبال راهکاری برای باز شدن آن بدون خرابی های بیشتر باشیم. در ادامه این مطلب چند ترفند برای باز کردن درب ماشین لباسشویی را آموزش خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که تعمیرات ماشین لباسشویی نیاز به تخصص و تجربه دارد، در غیر این صورت خرابی های بیشتر را به همراه خواهد داشت.

باز نشدن در لباسشویی به دلیل خرابی میکروسوئیچ

میکروسوئیچ یکی از اصلی ترین تجهیزات در ماشین های لباسشویی می باشد که وظیفه اصلی آن قفل کردن درب دستگاه پس از شروع برنامه شستشو است. پس از اتمام برنامه و زمان بندی شستشو مجدد امکان باز شدن درب وجود دارد. در صورت خرابی این قطعه باز و بسته شدن درب لباسشویی با اختلال مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • با استفاده از ضامن دستی که درون توزیع کننده شوینده یا زیر قفل در قرار گرفته است، درب را باز کنید.
  • در برخی از مدل ها لازم است پنل جلویی لباسشویی باز شود تا به بتوانید به قفل دسترسی پیدا کنید.
  • قفل و میکروسوئیچ های موجود در آن را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

باز نشدن درب ماشین لباسشویی به دلیل خرابی دستگیره

از دیگر قطعاتی که می تواند خرابی آنها به باز نشدن درب لباسشویی منتهی شود، دستگیره یا قلاب است. این قلاب ها پلاستیکی می باشند و باید دقت داشته باشید که ضربه و فشار زیاد به درب لباسشویی می تواند منجر به شکست و ترک در آن شود.

  • با پیچ گوشتی قلاب را از روی درب لباسشویی باز کنید
  • اگر قلاب دچار شکستگی با کج شدن شده بود آن را تعویض کنید.

نکته بسیار مهم اینکه، حتما قبل از تعمیر لباسشویی به دلیل باز نشدن درب آن، برق دستگاه را قطع کنید.

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
f.zaeim85