چرا روی تولید محتوا سرمایه گذاری کنیم؟

1 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

همه ما می دانیم که طراحی سایت راهی برای معرفی کسب و کارمان به مشتری های بیشتر بوده و به ما کمک می کند تا بتوانیم از رقبای خود پیشی بگیریم. اما طراحی سایت به تنهایی کافی نیست؛ یک وب سایت در ابتدا به صورت خام و بدون هیچ دیتایی در اختیار شما قرار می گیرد. زمانی این سایت رتبه خواهد گرفت که بتواند نیاز کاربر را برطرف کرده و مطالب مفیدی داشته باشد.

در این زمان است که اهمیت تولید محتوا مشخص می شود. اما در ادامه می خواهیم با جزئیات بیشتری در مورد تولید محتوا و عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوا صحبت کنیم.

چرا تولید محتوا کنیم؟

یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبان وب سایت ها این است که پس از طراحی سایت آن را به حال خود رها می کنند. آنها انتظار دارند در یک مدت زمان بسیار کوتاه و بدون هیچ تلاشی، سایتشان در نتایج گوگل دیده شود. اما یک وب سایت بدون محتوا نمی تواند هیچ رتبه ای در گوگل داشته باشد. چرا که معیار رتبه بندی گوگل، کیفیت مطالب و محتواهایی است که در سایت گذاشته می شود.

به عبارتی گوگل برای هر سایتی یک بودجه خزش مشخصی را در نظر می گیرد؛ حال اگر به سایت شما مراجعه کند و هیچ محتوایی را در آن نبیند، آن را ترک خواهد کرد. در نتیجه بودجه خزش شما هدر می رود. اگر این روند بارها تکرار شود، گوگل سایت شما را یک سایت ثابت شناخته و دیگر زمانی را برای بررسی آن در نظر نمی گیرد.

شما به کمک تولید محتوا، ربات های گوگل را وادار می کنید تا سایت شما را بررسی کنند.

زمانی که یک کاربر موضوعی را جستجو می کند، گوگل تمامی وب سایت های مرتبط و فعال در آن حوزه را بررسی می کند. اگر محتوای مربوط به آن موضوع از کیفیت کافی برخوردار باشد و بتواند نیاز کاربر را پاسخ بدهد، به آنها نشان داده می شود.

از طرفی به کمک تولید محتوا می توانید در کلمات کلیدی گوناگونی رتبه گرفته و بازدید کننده های بیشتری را جذب کنید.

 

اما چطور تولید محتوا کنیم؟

همانطور که گفتیم لازمه موفقیت یک سایت و رسیدن به یک رتبه مناسب، تولید محتوای اصولی برای سایت است. اما چطور تولید محتوا کنیم؟

در اولین گام برای تولید محتوا، باید نیاز کاربر و کسب و کارتان را شناسایی کنید. اینکه شما در چه حوزه فعالیت میکنید و می خواهید در چه زمینه ای رتب بگیرید.

در گام دوم باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان را با توجه به مرحله قبل، مشخص کنید. 

پس از آن باید مشخص کنید که هر کلمه برای چه صفحه ای مناسب است؛ به عنوان مثال باید برای محتوای وبلاگی استفاده شده یا برای صفحات محصول.

پس از آن باید منابع مناسبی را برای تولید محتوا پیدا کرده و کار خود را شروع کنید. در نهایت از تصاویر، ویدیو، لینک سازی داخلی و خارجی و … درست استفاده کنید.

تعرفه تولید محتوا چطور مشخص می شود؟

بسیاری از صاحبان وب سایت ها توانایی و مهارت کافی برای تولید محتوا را ندارند؛ به همین دلیل بهتر است از یک کارشناس تولید محتوا در سایت کمک بگیرند. کارشناس تولید محتوا با توجه به مهارت و دانشی که دارد، می تواند بهترین محتوا را برای سایت شما تولید کند.

تعرفه تولید محتوا برای سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ تولید محتوا یک سایت تنها به بخش وبلاگ محدود نمی شود. بلکه محصولات، صفحات اصلی از جمله تماس با ما، درباره ما و … نیز نیاز به محتوا دارند. 

از این رو تعرفه تولید محتوا در ابتدا با توجه به نوع محتوا مشخص می شود؛ هر چه یک محتوا تخصصی تر باشد، هزینه نوشتن آن بیشتر خواهد بود.

از طرفی اصولا هزینه تولید محتوا را به صورت کلمه ای حساب می کنند؛ پس هر چه تعداد کلمات یک محتوا بیشتر باشد، هزینه تولید آن نیز بیشتر خواهد بود.

بهترین سایت های تولید محتوا کدامند؟

از بهترین سایت های تولید محتوا در ایران می توان به وب سایت های زیر اشاره کرد:

 

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
pouyacms