نکاتی برای داشتن ناخن های محکم و سالم

1 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

همه ما آرزوی ناخن‌های بلند را داریم، اما اگر ناخن‌های شما به اندازه کافی قوی نباشند که طول آن‌ها را حفظ کند، سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. بدون استحکام، آنها می ترکند، پاره می شوند و می شکنند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه ناخن های خود را قوی تر کنید. در اینجا، ما به این می پردازیم که چه چیزی ناخن ها را قوی می کند و چه کارهایی می توانید برای تقویت ناخن های دست انجام دهید تا به طول و ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید.

1. روغن کوتیکول

اگر می‌خواهید بدانید چگونه ناخن‌ها را قوی‌تر کنید، به روغن کوتیکول فکر کنید. یک بطری کوچک که شبیه لاک ناخن است، قدرت زیادی دارد. روغن‌های کوتیکول اغلب بر اساس مواد طبیعی ساخته می‌شوند و به سادگی باید یک یا دو بار در روز بر روی ناخن مالیده شوند. این به هیدراته شدن بستر ناخن کمک می کند و ناخن های شما را قوی و انعطاف پذیر نگه می دارد.

2. اسیدهای چرب امگا

اگر به دنبال قوی‌تر کردن ناخن‌ها هستید، باید به آنچه در بدن خود می‌گذارید و همچنین آنچه را که روی آن می‌گذارید نگاه کنید. امگا 3 یک تقویت کننده طبیعی ناخن است زیرا به مراقبت از سلول های بستر ناخن کمک می کند. جذب مواد مغذی را تشویق می کند و تضمین می کند که ناخن ها قوی تر، سالم تر و سخت تر می شوند. "استفاده از امگا 3 برای مو، پوست و ناخن های سالم" به تمام مزایای این اسید شگفت انگیز و اینکه چگونه می تواند به ناخن های شما کمک کند، می پردازد.

3. بیوتین خود را افزایش دهید

اگر به دنبال بهترین راه برای تقویت ناخن هستید، پس باید به مواد مغذی موجود در بدن خود توجه کنید. بیوتین یک ویتامین B ضروری است که به ضخامت و سختی ناخن کمک می کند. شما می توانید سطح بیوتین خود را از طریق مکمل هایی مانند کپسول بیوتین وگی سولگار یا از طریق مصرف گوشت اندام، تخم مرغ، ماهی، گوشت، دانه ها، آجیل و برخی سبزیجات افزایش دهید.

4. از دستان خود محافظت کنید

آیا متوجه شده اید که هر چه بیشتر در خانه انجام دهید، ناخن هایتان بیشتر می شکند؟ این به این دلیل است که آب داغ، مواد شیمیایی و فعالیت شدید می تواند به شدت به ناخن ها آسیب برساند. اگر به دنبال تقویت ناخن ها هستید، باید از آنها در برابر این موارد محافظت کنید. در حالی که خوب است که پاهای خود را بالا بگذارید و به خدمتکار اجازه دهید کارها را انجام دهد، به احتمال زیاد نیاز به سرمایه گذاری روی یک جفت دستکش لاستیکی خوب است.

5. محصولات مراقبت از ناخن خود را تغییر دهید

ما فکر می کنیم وقتی کمی مانیکور در خانه انجام می دهیم به خوبی از ناخن های خود مراقبت می کنیم، اما گاهی اوقات، انجام این کار اشتباه می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. سوهان ناخن خشن می‌تواند باعث شکافتن یا پارگی ناخن‌های شما شود، بنابراین تعویض ناخن‌ها با سوهان نرم‌تر کمک می‌کند تا ظاهر خوبی داشته باشند. پاک کردن لاک ناخن با لاک پاک کن بدون استون نیز به محافظت از ناخن های شما کمک می کند. این به این دلیل است که سطوح بالای استون می تواند ناخن را خشک کند و آن را ضعیف تر کند. ضعیف شدن ناخن ها یکی از مشکلات پس از کاشت ناخن به شمار می‌آید که باید به آن واقف باشید و به مراکز معتبر جهت کاشت مراجعه نمایید.

6. پروتئین خود را افزایش کنید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی ناخن های شما را قوی می کند؟ این در واقع به دلیل پروتئینی به نام کراتین است که در پوست و موی شما نیز وجود دارد. این کراتین سلول های ناخن های شما را در زیر پوست قبل از رشد در فضای باز تشکیل می دهد. اگر به دنبال تقویت ناخن های ضعیف هستید، افزایش سطح پروتئین کراتین می تواند کمک کننده باشد. غذاهایی مانند تخم مرغ، پیاز، ماهی قزل آلا و تخمه آفتابگردان همگی برای افزایش تولید کراتین به طور طبیعی عالی هستند.

7. مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن

هیدراتاسیون برای سلامت ناخن ها، چه در داخل و چه در خارج از بدن، کلیدی است و ما در مرکز کاشت ناخن تیته بیوتی همیشه بر آن تاکید داریم. مرطوب کردن پوست اطراف ناخن ها به حمایت از ناخن کمک می کند و مواد مغذی زیادی را ارائه می دهد. نوشیدن آب فراوان نیز کمک خواهد کرد زیرا این امر به ناخن های شما اجازه می دهد رطوبت را حفظ کرده و از خشک شدن و شکننده شدن آنها جلوگیری کند.

آیا می خواهید بدانید چگونه ناخن های قوی داشته باشید؟ کلید سلامتی است! سالم نگه داشتن بدن و مراقبت از سلامت ناخن ها به بهبود انعطاف پذیری آنها کمک می کند، شکستگی ها را کاهش می دهد و آنها را به اندازه کافی قوی و زیبا می کند تا بتوانید آنها را با شکوه تمام نشان دهید.

سخن آخر

اگر نگران این هستید که ناخن‌هایتان بیش از حد شکننده، برآمده، تغییر رنگ یا پوسته پوسته شده باشد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به دنبال مشاوره پزشکی باشید تا بررسی کنید که آیا مشکلات زمینه‌ای سلامتی وجود دارد که ممکن است در این امر نقش داشته باشد یا خیر.


0
کــارمـا :
36
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
marza.aliniya