چگونه اینترنت اشیا می تواند زنجیره تامین بلبرینگ را بهینه کند؟

11 ماه پیش - خواندن 3 دقیقه

در سال 2020، به دلیل اختلالات ناشی از پاندمی کرونا مسائل مربوط به مدیریت سهام برای تولید کنندگان بریتانیا نزدیک به 66 میلیارد پوند هزینه در برداشت. در نتیجه، تلاش برای بهبود کارایی، کاهش ضایعات و بهبود عملیات زنجیره تامین، چیزی است که تامین ‌کنندگان به خوبی می‌ دانند.

در این مطلب که به اهتمام دیجی برینگ گردآوری شده است، توضیح می‌دهد که چگونه اینترنت اشیا (IoT) می‌ تواند زنجیره تامین بلبرینگ را قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر فعال کند.

هدف IoT در مدیریت زنجیره تامین

رشد فراوان داده ‌ها، ظهور فناوری‌ های انقلابی و پیشرفت ‌ها در سیستم‌ های IT پتانسیل واقعی برای ارائه کارایی بهبود یافته برای تامین ‌کنندگان به همراه دارد. هوش مصنوعی (AI)، بلاک چین و دوقلوهای دیجیتال برای اوتوماسیون فرآیندها و به دست آوردن بینش عمیق تر و مرتبط تر مورد استفاده قرار می گیرند.

هدف IoT در مدیریت زنجیره تامین، بهبود دید و چابکی از طریق اتصال بیشتر است. با این حال طبق آمار رویترز، در طول اوج پاندمی، 41% از خریداران تدارکات داده‌ های تامین ‌کننده ‌شان را ناکافی و 26% آن‌ها را عمدتا یا کاملا ناکافی می ‌دانند. یک سال بعد، 72% از سازندگان تدارکات نگران این هستند که اطلاعات تامین کننده آنها هنوز به سطح لازم ارتقا نیافته است. بنابراین چگونه اینترنت اشیا می تواند به تامین کنندگان بلبرینگ در یافتن راه حل کمک کند؟

انعطاف پذیری و ارتباطات زنجیره تامین

دستگاه‌ های اینترنت اشیا می ‌توانند در کل زنجیره تامین بلبرینگ را در زمان واقعی مشاهده کنند. این امر خطر احتمالی مرتبط با داشتن یک زنجیره تامین جهانی را کاهش می دهد. سفر یک بلبرینگ می‌تواند چندین منطقه جغرافیایی را در بر گیرد و ممکن است برای پیمودن مسافت ‌های زیاد به کالاها نیاز باشد. یک بلبرینگ Koyo برای رسیدن به دست خریداران در اروپا یا آمریکا باید مسافت طولانی را طی کند. دستگاه های اینترنت اشیا نه تنها برای ردیابی و احراز هویت کالاها، بلکه برای نظارت بر شرایط ذخیره سازی محصولات به منظور ارتقای مدیریت کیفیت در سراسر زنجیره تامین، روشی موثر هستند.

به عنوان مثال، حمل و نقل دارای حسگر می ‌تواند از دستگاه‌ های حسگر برای شناسایی مکان حمل و نقل فعلی و متغیرهای محیطی مانند دما، قرار گرفتن در معرض نور و رطوبت استفاده کند، سپس این متغیرها را بصورت بی ‌سیم به فرستنده ارسال کند. مهمتر از همه، می توان تنظیمات لازم را برای اطمینان از کیفیت محصول یا تنظیم سفر بعدی انجام داد.

به اشتراک گذاری اطلاعات به طور موثر بین ذینفعان مختلف در یک زنجیره تامین کلید تضمین کارایی و کاهش ریسک است. به لطف اینترنت اشیا، فرآیند ارتباط بین تامین کنندگان و خریداران می تواند در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ساده شود. دسترسی به داده ‌ها به مدیران فروش اجازه می‌دهد تا زمانی که خریداران بالقوه یا موجود پرس و جو می ‌کنند، برآوردهای دقیق عرضه و زمان ‌بندی را ارائه دهند.

تعمیر و نگهداری و پشتیبانی پس از فروش

بهینه سازی زنجیره تامین بلبرینگ تنها به فروش ختم نمی شود. برعکس، مدیریت زنجیره تامین بلبرینگ به خدمات پس از فروش نیز گسترش می یابد. به طور کلی، پس از فروش بلبرینگ، به خریداران دستور داده می ‌شود که در صورت مواجهه با مشکلات، بازخورد سریعی را به تامین ‌کنندگان ارائه دهند.

در گذشته، خریداران بلبرینگ ممکن است برای یافتن پاسخ سوالات خود به بخش‌ های خدمات مشتری و مراکز تماس بگیرند، اما با اتصال اینترنت اشیا می ‌توان ایرادات و خرابی ها را به طور اوتوماتیک به تامین کننده بلبرینگ اطلاع داد تا اقدامات اصلاحی لازم، انجام شوند. قبل از انجام اقدامات تعمیر و نگهداری مناسب، می توان یک ارزیابی جامع از بلبرینگ انجام داد که می تواند در هزینه ها در منابع و نیروی کار صرفه جویی کند.

زنجیره ‌های تامین بلبرینگ در چندین ماه گذشته با چالش‌ های بی‌سابقه ‌ای مواجه شده ‌اند. خوشبختانه، فناوری های جدیدی در حال ظهور هستند که می توانند راه حل هایی ارائه دهند. اینترنت اشیا می ‌تواند دید بیشتری را در سراسر زنجیره تامین شما فراهم کند، و امکان نظارت بر وضعیت بلبرینگ را در حین حمل و نقل و افزایش توانایی تامین ‌کننده برای ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی پس از فروش فراهم کند.

0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
14204437556