چگونه عکاس شویم؟ مهم ترین گام های شروع عکاسی حرفه ای

1 سال پیش - خواندن 16 دقیقه

چگونه عکاس شویم؟ قبل از پاسخ به این سوال باید از خود بپرسید که انگیزه شما به عنوان یک عکاس چیست؟ اولین قدم برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای، شناسایی علاقه اصلی خود است. بهترین عکاسان به دنبال موضوعاتی هستند که عمیقاً به آن علاقه دارند. وقتی به چیزی علاقه دارید، آن را عمیقاً می شناسید و می توانید آن عمق دانش را به تصاویر قدرتمند تبدیل کنید. در این مطلب قصد داریم ببینیم که چگونه عکاس شویم و مهم ترین گام های شروع عکاسی حرفه ای چیست. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

مرحله 1: در شروع عکاسی به نور نگاه کنید

اکثر مردم، وقتی سعی می‌کنند در عکاسی عالی باشند، مستقیماً به تنظیمات دوربین خود نگاه می‌کنند. آن‌ها با سر به ویژگی های فنی مانند دیافراگم، سرعت شاتر و حالت های فوکوس خودکار می‌روند. و درست است: آن تنظیمات جای خود را دارند. با این حال، به نظر من، شروع عکاسی با تنظیمات دوربین در واقع شما را گیج می کند، زیرا دوربین فقط ابزاری است که می تواند نور را ضبط کند. در عوض، وقتی برای عکس گرفتن می روید، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید نور است، نه دوربینتان. عادت کنید هر بار که بیرون می روید یک سری سوال از خود بپرسید:

  • چه زمانی از روز است؟
  • نور چقدر قوی است؟
  • هوا آفتابی است یا ابری؟
  • نور از چه جهتی می آید؟
  • منابع نور مصنوعی کجا هستند و چه رنگ هایی از خود می دهند؟

خیلی زود، شما دائماً از نور آگاه خواهید شد. کیفیت و جهت آن را خواهید دانست. این مکان واقعاً خوبی برای حضور است. به هر حال، نور بر نحوه عکاسی و تنظیماتی که استفاده می کنید تأثیر می گذارد. حتی یک تغییر جزئی در جهت منبع نور شما می تواند ظاهر یک تصویر را کاملاً تغییر دهد. اگر ابتدا نور را درک نکنید، نمی توانید یاد بگیرید که چگونه از دوربین خود به درستی استفاده کنید. پس با نور شروع کنید. و تنها در این صورت باید به مرحله بعدی بروید…

مرحله 2: تنظیمات دوربین خود را بیاموزید

چگونه عکاس شویم

هر عکسی که می‌گیرید تحت تاثیر چندین تنظیم دوربین است، از جمله:

  • دیافراگم
  • سرعت شاتر
  • ISO
  • حالت های عکسبرداری
  • حالت های فوکوس خودکار
  • حالت های اندازه گیری
  • حالت های تعادل رنگ سفید

معنی هر یک از این تنظیمات را بیاموزید و یاد بگیرید که چگونه آنها را در دوربین خود تنظیم کنید، این تنظیمات اولین چیزهایی است که در آموزش عکاسی خواهید آموخت. در ابتدا، لازم نیست به معنای واقعی کلمه همه چیز را در مورد هر تنظیمات بدانید، اما باید بدانید که چگونه آن‌ها بر عکس های شما تأثیر می گذارند و کدام تنظیمات به عنوان نقطه شروع به خوبی کار می کنند. به این ترتیب، وقتی فرصتی برای یک عکس عالی می‌بینید، می‌دانید که چگونه ویژگی‌های کلیدی، مانند وضوح، عمق میدان، روشنایی و موارد دیگر را تنظیم کنید. و شات مورد نظرتان را دریافت خواهید کرد.

به نظر می رسد که فقط برای گرفتن یک عکس کار زیادی است، و اینطور است. با این حال، اگر عکاسی را از این طریق شروع کنید، در نهایت تبدیل به طبیعت دوم می شود. درست مثل یادگیری یک شوت بسکتبال یا تاب گلف است. انجام آن به روش صحیح ممکن است در ابتدا غیرطبیعی و عجیب به نظر برسد، اما در نهایت به طور طبیعی و سریع اتفاق می‌افتد و برای رسیدن به نتایج عالی مجهزتر خواهید شد.

یک نکته سریع برای پیشبرد تنظیمات برای شروع عکاسی حرفه‌ای

دوربین خود را از حالت خودکار خارج کنید و با اولویت شاتر، اولویت دیافراگم یا حالت دستی آزمایش کنید. اولویت دیافراگم اغلب محل خوبی برای شروع است زیرا به شما امکان کنترل متغیرهای نوردهی را می دهد و در عین حال به دوربین اجازه می دهد تا برخی از کارهای سنگین را انجام دهد. اما اگر مشتاق درک واقعی نوردهی هستید، می‌توانید فوراً به حالت دستی بروید.

مرحله 3: یاد بگیرید که عکس های خود را با دقت ترکیب بندی کنید

شروع عکاسی با ترکیب بندی

اکنون که با تنظیمات کلیدی دوربین آشنا شدید، وقت آن است که وارد بخش کمی هنری تر تبدیل شدن به یک عکاس عالی شوید: ترکیب بندی. اکثر عکاسان در شروع عکاسی یک عادت بد دارند: آنها به سوژه‌ای نگاه می کنند، چیز جالبی می بینند، به سرعت از آن عکس می گیرند و ادامه می دهند. از سوی دیگر، عکاسان باتجربه اغلب یک صحنه جالب را برای دقایق طولانی بررسی می کنند و تصمیم می گیرند دقیقا چه چیزی را در کادر قرار دهند. تنها پس از آن و هنگامی که آن‌ها بهترین ترکیب بندی را تعیین کردند، عکس می گیرند.

اکنون، ترکیب بندی می تواند مشکل باشد، به خصوص در هنگام شروع عکاسی حرفه‌ای. و نیازی به یادگیری همه آن‌ها نیست؛ در عوض، کمک های ترکیبی مانند قانون یک سوم، قانون شانس، تقارن، خطوط پیشرو و غیره را یاد بگیرید.سپس در مواجهه با یک شات جالب، نفس بکشید. به متغیرهای ترکیبی مختلف فکر کنید. کجا باید بایستی؟ سوژه اصلی خود را کجا باید قرار دهید؟ آیا باید عناصر دیگری را برای ترکیب پیچیده تر اضافه کنید؟ همیشه به یاد داشته باشید که تفاوت بین یک عکس فوری و یک اثر هنری در فکر است. در واقع، تفاوت بین یک تصویر مناسب و یک تصویر عالی می تواند به سادگی حرکت یک قدم به سمت چپ باشد.

پس از گرفتن عکس، آن را در ال سی دی دوربین خود مرور کنید و آن را در رایانه منزل نیز مرور کنید. به ترکیب فکر کنید. تو چی دوست داری؟ چه کاری می توانستید بهتر انجام دهید؟ با گذشت زمان، مهارت های آهنگسازی شما شکوفا می شود و ترکیب های جالبی را در همه جا خواهید دید.

مرحله 4: استفاده از رنگ را یاد بگیرید

رنگ یا کمبود رنگ، عنصر بسیار مهمی در آموزش عکاسی مقدماتی است. اگر بتوانید یاد بگیرید که از آن به نفع خود استفاده کنید، عکس های شما فوراً بالا می روند. اما چگونه "بینایی" رنگی خود را توسعه می دهید؟ با نگاه کردن به چرخ رنگ شروع کنید. نحوه کار رنگ ها با هم را مطالعه کنید. کدام رنگ ها با هم زیبا به نظر می رسند؟ وقتی آنها را با هم ترکیب می کنید، چه تأثیری می گیرید؟ همچنین رنگ های مختلف چه چیزی را نشان می دهند؟ کدام رنگ ها به بیننده احساس آرامش می کنند و کدام رنگ ها او را بیشتر تحریک می کنند؟

سپس، وقتی بیرون رفتید، به اطراف نگاه کنید. هنگام عبور از کنار آنها به رنگ های مختلف توجه کنید. به این فکر کنید که آنها چگونه با هم کار می کنند (یا نمی توانند کار کنند). همچنین سعی کنید ببینید نور چگونه رنگ ها را تغییر می دهد. نور می تواند خنک باشد، می تواند گرم باشد، و حتی می تواند سبز باشد. یاد بگیرید که این رنگ ها را شناسایی کنید و یاد بگیرید که چگونه روی صحنه تأثیر می گذارند. همچنین، می توانید توانایی خود را در استفاده از رنگ با ویرایش بهبود بخشید. با دمای رنگ بازی کنید تا ببینید آیا تصاویر گرمتر یا سردتر را دوست دارید. عکس های خود را از حالت اشباع خارج کنید سپس کمی اشباع اضافه کنید تا ببینید چه احساسی دارید. و کنتراست را تنظیم کنید، سپس از خود بپرسید که چگونه روی رنگ ها تأثیر می گذارد.

مرحله 5: یاد بگیرید که تصاویر خود را ویرایش کنید

ممکن است نخواهید این را بشنوید، اما اگر در مورد تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای و خوب جدی هستید، باید در طول مسیر تبدیل به یک ویرایشگر عالی شوید. ویرایش برای توسعه دید شما بسیار مهم است و بهترین عکاسان مهارت های عکس و مهارت های ویرایشی خود را برای ایجاد نتایج نهایی خیره کننده ترکیب می کنند. پیشنهاد می‌کنم مشترک Lightroom Classic شوید، زیرا استاندارد صنعتی است و برای بسیاری از عکاسان خوب کار می‌کند. اما می‌توانید Luminar، Capture One و ON1 Photo RAW را نیز بررسی کنید، که همگی ابزارهای زیادی را برای تیراندازی جدید ارائه می‌دهند.

توجه داشته باشید که ویرایش عکس‌های شما شامل آزمایش‌های زیادی است، مخصوصاً در ابتدا، بنابراین دائماً تمرین کنید و اگر همه چیز مطابق میل شما پیش نمی‌رود، ناراحت نشوید. به سادگی آنچه می توانید انجام دهید تا از اشتباهات خود درس بگیرید! برای یک چالش سرگرم‌کننده، سعی کنید ظاهر عکس‌های مورد علاقه‌تان را بازسازی کنید تا احساس کنید که ویرایش چگونه انجام شده است.

در نهایت، در مورد سازماندهی آرشیو خود کوشا باشید. صرف زمان کمی برای هر بار آپلود تصاویر باعث صرفه جویی در وقت شما در آینده می شود. تصاویر خوب خود را ستاره دار کنید (Lightroom به یک تا پنج ستاره اجازه می دهد) بنابراین به راحتی پیدا می شوند و مجموعه هایی را بر اساس ایده هایی که در طول زمان ایجاد می کنید ایجاد کنید. مشاهده کار خود به صورت سازماندهی شده به شما کمک می کند تا مهارت های خود را بسیار سریعتر از بایگانی نامرتب بهبود بخشید!

مرحله 6: عکس های خود را چاپ کنید

این روزها، علاقه‌مندان به ندرت عکس‌های خود را چاپ می‌کنند - اما این یک اشتباه است، و دلیل آن این است: این یک چیز است که ببینید تصاویر شما در یک مانیتور چگونه به نظر می رسند. و دیدن آنها در فرم نهایی و چاپی آنها کاملاً متفاوت است. یک چاپ به شما امکان می دهد ببینید نور، رنگ و تنظیمات دوربین شما چگونه بر تصویر نهایی تأثیر می گذارد. این به شما چیزهای زیادی در مورد نحوه تیراندازی یاد می دهد، کلمات من را علامت گذاری کنید. من توصیه می کنم کاغذهای چاپ مختلف را امتحان کنید و چاپ های خود را در نورهای مختلف مشاهده کنید. با این حال، من توصیه نمی کنم که چاپ را خودتان انجام دهید. یک چاپگر محلی یا یک شرکت آنلاین معتبر پیدا کنید و برای خود چاپ کنید.

اگر بعد از مدتی تصمیم گرفتید که عاشق چاپ هستید و می‌خواهید همیشه این کار را انجام دهید، ممکن است به خرید چاپگر خودتان فکر کنید – اما به عنوان یک مبتدی، فقط مسیر ساده‌تر را بروید و عکس‌های خود را برای چاپ بفرستید. همچنین، سعی کنید یک تخته چوب پنبه ای عکاسی ایجاد کنید. من یک برد 36 در 48 اینچ در کنار ایستگاه کاری خود دارم و به آن قسم می خورم. آن را با پرینت های 5×7 و 4×6 پر کنید و مدام آن را عوض کنید. ببینید که چگونه تصاویر به یکدیگر مربوط می شوند، کدام تصاویر ماندگار هستند، و علاقه خود را به آنها از دست می دهید. از این به عنوان زمین بازی برای چاپ خود استفاده کنید!

مرحله 7: به طور مداوم عکس بگیرید

وقتی تا اینجا پیش رفتید، در جای خوبی هستید. می‌دانید که چه کار می‌کنید، چاپ‌هایتان زیبا به نظر می‌رسند و عکس‌هایتان به خوبی ترکیب شده‌اند. شما حتی ممکن است یک عکاس شایسته باشید. اما چگونه می توان عکاس بهتری شد؟ چگونه می توانید عالی شوید؟ قدم بعدی این است که بفهمید چگونه عکس های منحصر به فرد و جالب بگیرید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که تلاش بیشتری را صرف فکر کردن به آنچه در عکاسی با شما طنین انداز می شود و آنچه که تصاویر را در ذهن شما برجسته می کند، صرف کنید. و این با عکاسی مداوم شروع می شود.

بنابراین بسیاری از مردم دوربین های خود را فقط در سفرها یا تعطیلات بیرون می آورند. آنها به مکان هایی خاص برای عکاسی می روند، مانند رشته کوه ها، باغ وحش ها، باغ ها، سافاری ها، شهرهای زیبا یا شهرهایی با معماری عالی. و در حالی که انجام این کار عالی است، خود را فراتر از آن فشار دهید. هر زمان که می توانید، حتی در طول زندگی روزمره خود، عکس بگیرید. اگر نمی توانید دوربین اصلی خود را با خود ببرید، از گوشی هوشمند استفاده کنید.

بهترین عکاسان می توانند عکس های عالی را در معمولی ترین مکان ها ثبت کنند. این را تمرین کن به مکان تصادفی بروید - یا حتی به مکانی بروید که فکر می کنید برای عکاسی وحشتناک است - و نحوه گرفتن یک عکس جالب را بیابید. این به شما در پیشرفت بسیار کمک می کند. شما می‌توانید تنظیمات نور و دوربین را مانند یک حرفه‌ای درک کنید، اما اگر در موقعیت‌های مختلف به‌طور ثابت عکاسی نمی‌کنید، پس خودتان را به عنوان یک عکاس کوتاه می‌آورید.

مرحله 8: کارهای عکاسان دیگر را مشاهده کنید

چگونه عکاس شویم

در  هشتمین گام برای شروع عکاسی، شما باید فعالانه تلاش کنید تا صدا و سبک خود را توسعه دهید و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار؟ به کار دیگران نگاه کنید. به گالری ها بروید، کتاب های عکاسی بخرید و تصاویر عکاسان بزرگ را مطالعه کنید. اینترنت مکان آسانی برای مشاهده عکاسی است، اما گم شدن آن نیز آسان است. گالری‌ها و کتاب‌ها به دلایلی مدیریت می‌شوند. تصاویر را مطالعه کنید، به نحوه انجام آنها فکر کنید و زمینه پشت آنها را کشف کنید. گاهی اوقات تصاویر به شما ضربه می خورند، صرف نظر از اینکه زمینه آن را بدانید یا ندانید، اما گاهی اوقات یادگیری در مورد عکاس و تاریخچه پشت تصویر می تواند مهم باشد. حداقل، لایه دیگری به قدردانی شما اضافه می کند.

از سبک های مختلف عکاسانی که دوست دارید تقلید کنید. سپس عناصر مورد علاقه خود را از بین عکاسان مختلف انتخاب و انتخاب کنید و آنها را ادغام کنید تا سبک خود را ایجاد کنید. چند چاپ بخرید یک خانه متوسط دیوارهای زیادی دارد، برای بسیاری از هنرمندان کافی است! بله، در مورد دیدن یک تصویر و سپس رفتن و فهمیدن اینکه چگونه آن را برای خود ایجاد کنید، چیز رضایت بخشی وجود دارد. اما واقعاً قدردانی از کار دیگران مهم است. تعداد زیادی عکس را بررسی کنید، و شروع به توسعه الهام خود خواهید کرد.

در نهایت، یکی از راه های مورد علاقه من برای به دست آوردن الهام، خواندن در مورد چیزهای غیر مرتبط با عکاسی است. در مورد آنچه تیراندازی می کنید بیاموزید. شعر بخوانید، رویدادهای جاری را بخوانید، هر چیزی بخوانید. این در مورد رشد صدای شما در خارج از عکاسی است که به تقویت صدای شما در عکاسی کمک می کند.

مرحله 9: خود را در یک موضوع یا منطقه غوطه ور کنید

آیا می دانستید که برخی از عکاسان به معنای واقعی کلمه 40 سال را صرف عکاسی در همان منطقه کرده اند؟ نیازی نیست آنقدر دور بروید، اما انتخاب یک سوژه یا منطقه و سپس دویدن با آن، می تواند به طور قابل توجهی رشد شما را افزایش دهد. به عنوان مثال، شما ممکن است عکس بگیرید:

  • محله اطراف شما
  • حیاط خلوت شما
  • درختان
  • دریاچه های نزدیک
  • گل ها

در واقع، شما می توانید هر چیزی را انتخاب کنید، به شرطی که نسبتاً خاص باشد. به عنوان مثال، به جای عکاسی از «خیابان های نیویورک»، می توانید «خیابان های سوهو» یا حتی «پل های منهتن» را انتخاب کنید. سپس در زمان‌های مختلف و در نور متفاوت به همان مکان یا سوژه برگردید و به عکاسی از آن ادامه دهید. این برای رشد شما بسیار مهم است، زیرا به شما امکان می دهد منطقه یا موضوعی را مانند پشت دست خود یاد بگیرید. تصاویر شما عمق بیشتری به خود می گیرند و شما شروع به تشخیص آنچه واقعاً در مورد یک عکس دارید را خواهید فهمید.

مرحله 10: گروه کوچکی را پیدا کنید که بتوانید کار خود را با آنها به اشتراک بگذارید

اینترنت مکانی شگفت‌انگیز برای اشتراک‌گذاری کار شما استT اما همچنین بسیار غیرشخصی است. همه در روز هزاران تصویر از صدها نفر را می بینند. در حالی که قطعاً امکان توسعه از طریق بازخورد اینترنتی وجود دارد، دریافت نقد مناسب از تصاویر شما می تواند دشوار باشد.بنابراین چند نفر را پیدا کنید و گروهی را گرد هم بیاورید که هر چند وقت یکبار به تصاویر فیزیکی نگاه می کنند. شما در نهایت می خواهید برای خود عکس بگیرید، اما دیدن اینکه دیگران چگونه با تصاویر شما ارتباط دارند برای رشد شما مهم است.

 هرچه بیشتر به کار و سبک شما عادت کنند، نظرات و افکار آنها مفیدتر خواهد بود.توجه داشته باشید که گروه نقد شما نیازی ندارد پر از عکاس باشد. آنها می توانند دوستان، خلاق و حتی افراد مهمی باشند. یک انتقاد خوب و سخت از طرف شریک زندگی تان می تواند بسیار ارزشمند باشد – و اگرچه گاهی شنیدن آن دشوار است، اما در دراز مدت مفید خواهد بود.

مرحله 11: ویرایشی از تصاویر مشابه را کنار هم قرار دهید

یکی از زیباترین جنبه های لایت روم این است که به شما امکان می دهد مجموعه ای از تصاویر را خارج از ساختار فایل معمولی خود ایجاد کنید. (برنامه های دیگر نیز به شما این امکان را می دهند - و حداقل می توانید با تنظیم ساختار فایل دسکتاپ خود، تصاویر را گروه بندی کنید.) شروع به گروه بندی و توالی تصاویری که به یکدیگر مربوط می شوند. آنها را به یک پروژه تبدیل کنید. همه تصاویر در این مقاله به یکدیگر مربوط می شوند - اما آنها در طول زمان گرفته شده اند، نه یکباره. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در حالی که می‌توانید از همان ابتدا به پروژه‌ها فکر کنید، اغلب پروژه‌ها و ایده‌ها به طور طبیعی در طول فرآیند عکس‌برداری روزانه به وجود می‌آیند. بنابراین کار خود را مرور کنید، به دنبال الگوها باشید و پروژه های مختلف را شروع کنید. پس از مدتی، تعداد انگشت شماری از پروژه ها را به طور همزمان خواهید داشت، و حتی ممکن است در نهایت با تعداد انگشت شماری پروژه تکمیل شده به کار خود اضافه کنید!

مرحله 12: سبک عکاسی خود را توسعه دهید

کالسکه با کیف خرید چگونه یک عکاس خوب شویم. توسعه صدای خود آخرین مرحله برای تبدیل شدن به یک عکاس خوب، عالی یا حتی شگفت‌انگیز است – اما اگر 11 مرحله قبلی را دنبال کنید، صدای شما به طور طبیعی می‌آید. البته می توانید به صدای خود فکر کنید و در حین پیشرفت می توانید به آن توجه کنید. ولی مجبورش نکن بگذارید به مرور زمان برسد. و اگر احساس می‌کنید در عکاسی به این نقطه رسیده‌اید و صدایتان هنوز رشد نکرده است، نترسید. در عوض، چند مورد از این مراحل، به خصوص مرحله 7 (به طور مداوم عکاسی کنید)، مرحله 8 (کار عکاسان دیگر را مشاهده کنید) و مرحله 9 (خود را در یک سوژه یا منطقه غوطه ور کنید) دوباره مرور کنید. در نهایت صدای خود را توسعه خواهید داد. و شما یک عکاس بزرگ خواهید شد.

چگونه یک عکاس خوب شویم: کلمات پایانی

شما می‌توانید به سرعت یاد بگیرید که از دوربین خود استفاده کنید، اما نمی‌توانید یک شبه یک عکاس عالی شوید. وقت خود را صرف کنید، سعی کنید هر روز کمی پیشرفت کنید و در طول چند سال پیشرفت های بزرگی خواهید داشت.

منبع: digital-photography-school.com

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
marza.aliniya