ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

کاربردها و مزایای گوارگام

2 سال پیش - خواندن 3 دقیقه


استفاده و مزایای گوارگام


هشدار

صمغ گوار نوع فیبر استخراج شده از لوبیا گوار (گیاه عمدتا در هند و پاکستان در بر داشت) است. آن را به عنوان یک عنصر در غذاهای خاص استفاده می شود ، و آدامس گوار به صورت مکمل غذایی در دسترس است.


استفاده

در طب جایگزین آدامس گوار اغلب به عنوان ملین استفاده می شود.


علاوه بر این ، آدامس گوار به عنوان یک درمان طبیعی برای شرایط زیر تبلیغ است:


یبوست

دیابت

اسهال

کلسترول بالا

سندرم روده تحریک پذیر

صمغ گوار نیز برای ترویج کاهش وزن و جلوگیری از آترواسکلروز گفته است.


مزایای

اگر چه تحقیقات در مورد اثرات بهداشتی آدامس گوار نسبتا محدود است ، برخی از شواهدی وجود دارد که آدامس گوار ممکن است مزایای خاصی را ارائه دهد. در اینجا نگاهی به برخی از یافته های کلیدی از مطالعات موجود است.

یبوست

بر اساس یک مطالعه از مجله گوارش ترکیه ، آدامس گوار (که معمولا در دسترس از آدامس گوار است) ممکن است به درمان یبوست دوران کودکی کمک کند. برای مطالعه ، کودکان 61 با یبوست به مدت چهار هفته به صورت نیمه هیدرولیز شده گوار یا لاکتولز (ملین) داده شدند.


نتایج مطالعه نشان داد که هر دو درمان به طور مشابه در تسکین یبوست و درد شکم همراه موثر بودند. با این حال, تا حدی هیدرولیز آدامس گوار به نظر می رسد تولید عوارض جانبی کمتر از لاکتولز.


سندرم روده تحریک پذیر

یک مطالعه منتشر شده در بیماری های گوارشی و علوم نشان می دهد که صمغ گوار ممکن است مفید باشد در درمان سندرم روده تحریک پذیر. برای مطالعه ، بیماران 86 مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هر روز به مدت سه ماه پنج یا 10 گرم آدامس گوار هیدرولیز شده را مصرف کردند. در پایان دوره درمان ، هر دو گروه بهبود قابل توجهی در علائم دستگاه گوارش و کیفیت زندگی را نشان دادند.


دیابت

تحقیقات اولیه نشان می دهد که آدامس گوار ممکن است کمک به محافظت در برابر دیابت. در یک مطالعه منتشر شده در مجله فارماکوگنوزی مثلا دانشمندان نشان داد که صمغ گوار بود و موثرتر از ضد دیابت, داروی گلی بن کلامید در کاهش کلسترول و سطح قند خون در موش صحرایی دیابتی.


این مطالعه همچنین مشخص کرد که آدامس گوار به کاهش وزن بدن و مصرف غذا کمک می کند. با این حال ، خیلی زود است که بگوییم آیا آدامس گوار ممکن است تاثیر مشابهی بر سلامت انسان داشته باشد.

برای خرید گوارگام به لینک زیر بروید:

https://bismoot.com/

هشدارها

اگر چه آدامس گوار به طور کلی امن برای اکثر مردم در نظر گرفته است ، آن ممکن است باعث عوارض جانبی مختلف (از جمله مدفوع شل گاز و اسهال). هنگامی که در دوزهای بالا گرفته شده ، آدامس گوار مری یا روده مانع ممکن است.


از آنجا که برخی از نگرانی که آدامس گوار ممکن است سطح قند خون را تغییر دهد ، مردم مصرف دارو دیابت باید به دنبال توصیه های پزشکی قبل از استفاده از آدامس گوار.


این مهم است که به خاطر داشته باشید که مکمل برای ایمنی آزمایش نشده و مکمل های غذایی عمدتا غیر قابل تنظیم هستند. در برخی موارد ، این محصول ممکن است دوز که از مقدار مشخص شده برای هر گیاه متفاوت ارائه. در موارد دیگر ، محصول ممکن است با مواد دیگر مانند فلزات آلوده شود. همچنین ایمنی مکمل ها در زنان باردار ، مادران پرستاری ، کودکان و کسانی که دارای شرایط پزشکی هستند و یا مصرف داروها مشخص نشده است. 


از کجا آن را پیدا کنید

به طور گسترده ای در دسترس برای خرید آنلاین ، آدامس گوار نیز در بسیاری از فروشگاه های غذاهای طبیعی و فروشگاه های متخصص در مکمل های غذایی یافت می شود.


استفاده از آن برای سلامتی

اگر چه وجود دارد برخی از شواهد که صمغ گوار ممکن است کمک به با مشکلات بهداشتی خاص (مانند یبوست و سندرم روده تحریک پذیر) این مهم است به مشورت خود را از ارائه دهنده مراقبت های اولیه قبل از استفاده از صمغ گوار در درمان هر مشکل بهداشتی است. خود درمان یک بیماری مزمن با آدامس گوار و اجتناب یا به تاخیر انداختن مراقبت های استاندارد ممکن است عواقب جدی داشته باشد.

منبع:

https://www.verywellfit.com/guar-gum-health-benefits-89460

0
کــارمـا :
50
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
himeni321