کرایو زگیل تناسلی یا فریز کردن (ویدئو، هزینه و عوارض)

6 ماه پیش - خواندن 1 دقیقه
کرایو زگیل تناسلی

کرایوتراپی زگیل تناسلی یک روش رایج برای از بین بردن زائده‌های زگیل است که با انجماد و ذوب سلول‌های هدف، زائده‌ها را از بین می‌برد. اگر زائده‌های زگیل تناسلی در مردان و زنان بعد از مدتی خود به خود یا بعد از مصرف دارو از بین نرفت، کرایو زگیل تناسلی یک گزینه مناسب برای درمان قطعی این عارضه است. البته روش کرایو برای درمان زگیل‌های سایر نواحی بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله از کلینیک پایتخت به بررسی جامع روش کرایو یا فریز زگیل‌ تناسلی، نحوه انجام، مراقبت‌‌ها، عوارض و هزینه این روش خواهیم پرداخت:

کرایو زگیل تناسلی یا فریز کردن چیست؟

کرایو زگیل تناسلی یک روش درمان سرپایی است که معمولا با استفاده از بی حسی موضعی و در مطب یا کلینیک انجام می‌شود. پزشک متخصص (پوست، جراح عمومی، دکتر زنان یا اورولوژ) با اسپری کردن نیتروژن مایع با دمای تقریبی 180- درجه سانتیگراد روی زگیل‌ها، این زائده‌ها را از بین می‌برد.

اختلاف زیاد دمای نیتروژن مایع با دمای بدن، باعث ذوب شدن آن بر روی پوست، تخریب سلول‌های زگیل تناسلی و از بین رفتن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل این روش را با نام انجماد یا فریز کردن زگیل تناسلی هم می‌شناسند.

مراحل انجام کرایوتراپی و فیلم فریز زگیل

در ادامه نحوه انجام کرایو را مرحله به مرحله شرح می‌دهیم:


با توجه به اندازه و تعداد زائده‌های زگیل تناسلی، ممکن است برای حذف کامل زائده‌ها نیاز به انجام بیش از یک جلسه کرایوتراپی (کرایوسرجری) باشد. 

میزان اثربخشی و طول درمان کرایو

میزان موفقیت در روش کرایو زگیل تناسلی تقریبا 80 تا 90 درصد گزارش شده، اما تکمیل جلسات درمان و همچنین مراقبت‌های بعد از کرایوتراپی تاثیر زیادی در نتیجه دارد. البته اگر به دنبال درمان قطعی زگیل تناسلی هستید، روش لیزر بهترین گزینه است.



0
کــارمـا :
34
کلینیک پایتخت مرکز درمان با لیزر بیماری‌های بواسیر، شقاق، فیستول، کیست مویی و زگیل تناسلی درمان کلینیک | https://darman.clinic/
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
ghazalpanah