۲ نکته بسیار مهم برای خرید آنلاین امن (برای مبتدی ها)

1 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

تا چند سال پیش، افراد به دنبال خرید هدیه برای تعطیلات، با تمام سختی ها و سردی هوا، به فروشگاهها می رفتند و فروشنده ها بی صبرانه منتظر باز شدن فروشگاه ها در جمعه سیاه (یک روز بعد از روز شکرگذاری) بودند. کودکانی که با تماشای فروشگاه های اسباب بازی والدین خود را همراهی می کردند به امید خرید اسباب بازی که دوست دارند. و این زمان های خاص و کوتاه برای خرید باعث می شد که بازارها به شدت شلوغ شود و خرید کردن در این شلوغی بسیار عذاب آور!

کمک به اواخر دهه 1960 میلادی وقتی دانشمندان رایانه در وزارت دفاع ایالات متحده ARPANET - سلف اینترنت را ایجاد کردند. ما در آن زمان آن را نمی دانستیم ، اما خرید تعطیلات دیگر هرگز یکسان نخواهد بود. دیگر مجبور نبودیم به فروشگاه برویم! در عوض ، شرکت ها فروشگاه های مجازی را بصورت آنلاین افتتاح کردند. مصرف کنندگان می توانند روز یا شب خریدهای خود را انجام دهند ، با احترام لباس پوشیده یا کاملاً برهنه. بهترین سایت های خرید از خارج از کشور لیست شده اند تا خرید آنلاین امنی داشته باشید.

مانند اکثر تغییرات پارادایم ، ظهور خرید آنلاین تغییراتی در وضع موجود ایجاد کرد. در فروشگاه ها ، برای اطمینان از امنیت آن ، فقط باید از نگهبان کیف پول خود محافظت کند. خیلی آنلاین نیست در هنگام بازگشت کالای موجود در فروشگاه ها ، می توان به عنوان کمک خود به کمک فصلی موقت ، از نظر تصاعدی آسانتر شد. باز هم ، این خیلی آنلاین نیست.

در این راستا ، سایت هنر فردی بهترین سایت ها را برای خرید های مطمئن لیست کرده است مثلا سایت خرید لباس مردانه که در کنار آن پنج نکته ساده برای خرید آنلاین نیز ارائه داده است. ما از صفحه بعد شروع می کنیم.

۱ایمن باشید

هنگام خرید آنلاین ، پلاستیک روش ارجح پرداخت است. با این حال ، باید به یاد داشته باشید که شماره کارت اعتباری شما ایستا است. این تغییر نمی کند مگر اینکه یک حساب را ببندید و مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً به دست بیاورید ، اگر به دست اشتباه بیفتد ، می توان به خطر افتاد.

برخی اقدامات برای خریداران آنلاین می توانند برای به حداقل رساندن خطر خود انجام دهند. مهمترین و مهمتر از همه این اطمینان است که تمام خرید آنلاین فقط در سایت های امن انجام می شود. برای اطمینان از صفحه ای که در آن امن هستید ، به دنبال یک نماد قفل قفل کوچک باشید که معمولاً در گوشه بالا سمت راست نوار URL مرورگر خود یافت می شود. همچنین می توانید با جستجوی "S" در آدرس URL بگویید که آیا سایت امن است یا خیر. در حالی که سایت ها و صفحات غیر امن با http: // شروع می شوند ، سایت های امن با https: // شروع می شوند.

در حال حاضر برخی از مرورگرهای وب دارای ویندوزهای گواهی بزرگتری هستند که خواندن آن آسانتر است و به کاربران امکان می دهد اطلاعات سایت را با دقت بیشتری بررسی کنند. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید با استفاده از صفحه وب Secure Circuit City ، خریدهای آنلاین خود را بررسی کنید اما نام سایت در گواهی صفحه مطابقت ندارد ، پاکسازی نمی شود - و Circuit City City را هشدار دهید.

هرگز شماره حساب خود یا اطلاعات شخصی دیگری را از طریق نامه الکترونیکی ارسال نکنید ، که امن نیست [منبع: FTC]. به همین دلیل ، شما هرگز نباید به یک وب سایت دسترسی پیدا کنید تا از طریق لینک ایمیل [منبع: گزارش های مصرف کننده] خرید کنید.

۲اعتبار یا بدهی؟

خرید آنلاین با پلاستیک ساده ترین است ، اما برخی از پلاستیک بهتر از سایرین است. توصیه می شود فقط برای خرید آنلاین از کارتهای اعتباری و نه کارت بدهی استفاده کنید. کارتهای اعتباری نشان دهنده تمدید اعتبار هستند ، در حالی که کارتهای بدهی مستقیماً از حساب بانکی شما می گیرند. هنگامی که اطلاعات بانکی خود را در اختیار دارید ، هکرها می توانند آسیب بیشتری به امور مالی شما نسبت به شماره کارت اعتباری شما وارد کنند.

طبق قانون صورتحساب اعتباری منصفانه ، در صورت استفاده از کارت اعتباری ، از مصرف کنندگان در صورت سرقت هویت یا کلاهبرداری محافظت می شود. این قانون با محدود کردن مسئولیت کلاهبرداری خود به 50 دلار از دارندگان حساب محافظت می کند. پرداخت هزینه های غیرمجاز به کارت اعتباری نیز می تواند در حالت تعلیق قرار گیرد و [منبع: FTC] انجام شود. حتی بهتر ، بیشتر شرکت های کارت اعتباری محافظت بیشتری را ارائه می دهند ، و گاهی اوقات مسئولیت مصرف کننده را برای کلاهبرداری به صفر محدود می کنند. استفاده از کارت بدهی نیز به شما محافظت فدرال می دهد. اگر ظرف دو روز از خرید کارت بدهی کلاهبرداری به بانک خود اطلاع دهید ، مسئولیت شما به 50 دلار محدود می شود. پس از آن به 500 دلار افزایش می یابد [منبع: Bankrate].

دربیشتر شرکت های کارت اعتباری، شماره کارت اعتباری یکبار مصرف را برای خرید آنلاین ارائه می دهند، به این صورت که بعد از یک خرید منقضی شده و دیگر قابل استفاده نیستند و فقط شرکت کارت اعتباری شما می داند که به کدام حساب مربوط می شود.

یک راه دیگر برای سرپرستی خریدهای آنلاین احتمالی، استفاده از تنها یک کارت اعتباری برای خرید آنلاین است. اگر از یک شماره کارت اعتباری در فضای مجازی استفاده کنید، امکان کلاهبرداری به آن یک حساب محدود می شود. اگر اطلاعات حساب شما هک شود، فقط یک کارت اعتباری برای بررسی وجود خواهد داشت.

نکته درباره خرید آنلاین

1-به نماد الکترونیک کسب و کار های اینترنتی(اینماد) توجه کنید.

2- توجه داشته باشید گارانتی تعویض محصول داشته باشند.

3- نظرات خریدارن دیگر را مطالعه کنید و در خرید خود آن ها را در نظر بگیرید.

4- سعی کنید از سایت های معروف و شناخته شده خرید کنید.

5- از فروشنده مهلت تست بخواهید تا در صورت عدم کیفیت محصول آن را پس بدهید

0
کــارمـا :
780
---
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
moarefi