درمان زگیل تناسلی با لیزر؛ در مردان و زنان بدون بازگشت

1 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

زگیل تناسلی ، واژن و مقعدی یکی از شایع ترین بیماری های عفونی پوستی است که امروزه در میان افراد زیادی دیده می شود. عامل اصلی ایجاد بیماری نوعی ویروس DNA دار به نام HPV یا پاپیلومای انسانی است.  درمان زگیل تناسلی با لیزر، کرایو، روشهای دارویی یا دیگر روش های بع طور کل با هدف از بین بردن زائده ها صورت می گیرد.

درمان زگیل تناسلی اهمیت بسیاری دارد که افراد باید سریعا برای آن اقدام کنند. همچنین در ادامه بهترین روشهای درمان برای از بین بردن این زائده ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

این بیماری در اثر تماس مستقیم پوست با پوست و از راه برقراری رابطه ی جنسی میان افراد منتقل می شود. به همین دلیل زگیل واژن و تناسلی و زگیل مقعد در دسته ی بیماری های آمیزشی (STD) قرار می گیرند.

این بیماری با شکل زائده هایی سفت و گوشتی در اندازه های مختلف در اطراف ناحیه ی تناسلی، مقعد، واژن و دهان (در صورت داشتن رابطه ی جنسی دهانی) ایجاد می شود. برخی از تیپ های خطرناک این ویروس می توانند باعث ایجاد برخی سرطان ها گردند.

میزان شیوع این بیماری در بین زنان و مردان به یک اندازه است و امکان بروز آن در کودکان هم وجود دارد. با توجه به درجه ی بالای مسری بودن این عفونت و با توجه به عادات جنسی جوانان در جوامع امروزی که نشان می دهد سن آغاز فعالیت های جنسی به شدت پایین آمده است می توان حدس زد که در حال حاضر افراد زیادی در سر تا سر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

اما بیماری که به این اندازه شایع است چه راه درمان قطعی و موثری برای آن در دنیای پزشکی تعریف شده است ؟

آیا زگیل تناسلی، مقعدی و واژن درمان می شود و درمان قطعی دارد؟

مهم ترین سوالی که برای بسیاری از بیماران و افراد مبتلا به این بیماری پیش می آید و شاید مهم ترین دغدغه ی فکری آنها باشد این مورد است که آیا زگیل هایی که در ناحیه ی تناسلی، واژن و مقعد ایجاد شده، درمان قطعی دارد؟

پاسخ مثبت است. بله این بیماری قابل درمان است و به طور قطعی می توان آن را درمان کرد، به شرط آنکه روش درمانی شما متناسب با نوع و میزان پیشرفت بیماری انتخاب شده باشد.

از آنجایی که این عفونت به شدت مسری است، ویروس عامل این بیماری با اولین تماس جنسی با فرد آلوده بلافاصله وارد بدن فرد می گردد و از این لحظه شخص ناقل ویروس این بیماری محسوب می شود.

پس از این مرحله دو اتفاق برای شخص رخ خواهد داد:

  • شخص ناقل ویروس است ولی هیچ یک از علائم و نشانه های بیماری بروز نکرده است.
  • شخص ناقل ویروس است و علائم و نشانه های بیماری بروز نموده و روی ناحیه ی تناسلی یا مقعد قابل مشاهده هستند.

چنین شخصی در هر دو حالت فوق می تواند بیماری را به شریک جنسی خود منتقل کند. از طرفی خود فرد می تواند در معرض ابتلا به انواع سرطان ها مانند سرطان دستگاه تناسلی، واژن و مقعد قرار بگیرد، پس آغاز درمان سریع و صحیح این بیماری بسیار با اهمیت است.

به طور کلی امروزه روش های زیر برای درمان بیماری زگیل واژن، تناسلی و مقعدی وجود دارد:

  • لیزردرمانی
  • کرایوتراپی
  • سوزاندن
  • عمل جراحی
  • دارودرمانی
  • درمان خانگی

میزان اثربخشی این روش ها با یکدیگر متفاوت است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد:

لیزر بهترین روش درمان زگیل تناسلی، واژن و مقعد

درمان زگیل تناسلی با لیزر

لیزر درمانی در دنیای امروز به عنوان موثرترین و ایمن ترین روش درمانی در دنیای پزشکی شناخته می شود که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله زگیل های تناسلی کاربرد دارد.

روش لیزر درمانی زگیل تناسلی ، مقعدی و واژن با توجه به میزان بالای موفقیت درمان و رضایت بالای بیماران و پزشکان، بهترین و قطعی ترین روش درمان این عارضه شناخته می شود. به این منظور لیزر زگیل تناسلی یکی از بهترین روش های درمان این عارضه می باشد.

درمان زگیل تناسلی با لیزر توسط گاز CO2 انجام می گیرد که طی این فرایند زائده ها به آرامی تبخیر شده و از بین می روند.

در روش لیزر درمانی، اشعه های لیزر این ویژگی را دارند که به عمق بافت های آسیب دیده نفوذ کنند و بدین ترتیب زائده های ایجاد شده و ویروس عامل ایجاد آن ریشه کن می گردند. در روش درمان زگیل تناسلی با لیزر تهاجم کامل تر و نفوذ بیشتری نسبت به سایر روش های درمانی دارد و از این رو امکان بازگشت و عود مجدد بیماری بسیار کم و ناچیز است.

بر اساس شواهد و آمارهای موجود میزان اثربخشی و موفقیت روش لیزر درمانی زگیل های تناسلی 2 برابر بیشتر از روش های درمانی دیگر مانند کرایوتراپی می باشد. پاکسازی کامل و از بین بردن زگیل واژن و تناسلی و زگیل مقعد در روش لیزر درمانی فقط به 1 جلسه ی درمانی نیاز دارد و پس از آن بدون وجود کوچکترین احتمال از بازگشت مجدد بیماری، بیمار می تواند فعالیت های زندگی روزمره ی خود را آغاز نماید.

https://cliniczarei.com/warts/warts-treatment/

0
کــارمـا :
43
کلینیک زارعی | درمان بیماریهای نشیمنگاهی با لیزر (شقاق، فیستول، کیست مویی، زگیل تناسلی و بواسیر)
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
cliniczarei