منظور از زوج درمانی چیست؟

2 سال پیش - خواندن 5 دقیقه


مشاوره ازدواج که زوج درمانی نیز نامیده می شود، نوعی روان درمانی است. مشاوره ازدواج به زوج‌ها در هر نوع کمک می‌کند تا تعارضات را بشناسند و حل کنند و روابط خود را بهبود بخشند. از طریق مشاوره ازدواج، می توانید تصمیمات متفکرانه ای در مورد بازسازی و تقویت رابطه خود یا رفتن به راه های جداگانه بگیرید.

مشاوره ازدواج اغلب توسط درمانگران دارای مجوز معروف به درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس هستند - و بسیاری از انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانی (AAMFT) گواهینامه دریافت می کنند.

مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است. مشاوره ازدواج معمولاً شامل هر دو طرف می شود، اما گاهی اوقات یکی از زوجین ترجیح می دهد به تنهایی با یک درمانگر کار کند. برنامه درمانی خاص بستگی به شرایط دارد.

چرا این کار انجام شده است

مشاوره ازدواج می تواند به زوج ها در تمام انواع روابط صمیمانه کمک کند - صرف نظر از گرایش جنسی یا وضعیت ازدواج.

برخی از زوج ها برای تقویت شراکت و درک بهتر یکدیگر به دنبال مشاوره ازدواج هستند. مشاوره ازدواج فمیلیکو همچنین می تواند به زوج هایی که قصد ازدواج دارند کمک کند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوج ها کمک کند تا به درک عمیق تری از یکدیگر دست یابند و اختلافات قبل از ازدواج را برطرف کنند.

در موارد دیگر، زوجین به دنبال مشاوره ازدواج برای بهبود روابط آشفته هستند. شما می توانید از مشاوره ازدواج فمیلیکو برای کمک به بسیاری از مسائل خاص استفاده کنید، از جمله:

مشکلات ارتباطی

مشکلات جنسی

تعارضات در مورد تربیت فرزند یا خانواده های مختلط

سوء مصرف مواد

خشم

خیانت

مشاوره ازدواج همچنین ممکن است در موارد آزار خانگی مفید باشد. اگر خشونت به حدی افزایش یافته است که شما می ترسید، مشاوره به تنهایی کافی نیست. برای پشتیبانی اضطراری با مرکز بحران فمیلیکو تماس بگیرید.

طرز مشاوره آویژه

تنها آمادگی لازم برای مشاوره ازدواج، یافتن یک درمانگر است. می توانید از پزشک مراقبت های اولیه خود بخواهید که به یک درمانگر ارجاع دهد. عزیزان، دوستان، بیمه‌گر سلامت شما، برنامه کمک به کارمندان، روحانیون، یا آژانس‌های سلامت ممکن است توصیه‌هایی ارائه دهند. قبل از تصمیم گیری در مورد یکی، مصاحبه با چندین درمانگر می تواند مفید باشد.

قبل از برنامه ریزی جلسات با یک درمانگر خاص، در نظر بگیرید که آیا درمانگر برای شما و همسرتان مناسب است یا خیر. ممکن است در مورد موارد زیر سوال بپرسید:

تحصیلات و تجربه. سوابق تحصیلی و آموزشی شما چیست؟ آیا از ایالت مجوز دارید؟  تایید شده اید؟ تجربه شما در مورد نوع موضوع ما چیست؟

دفتر شما کجاست؟ ساعات اداری شما چیست؟ آیا در مواقع اضطراری در دسترس هستید؟

طرح درمان انتظار داشته باشیم چند جلسه داشته باشیم؟ مدت زمان هر جلسه چقدر است؟

کارمزد و بیمه. برای هر جلسه چقدر هزینه میگیرید؟ آیا خدمات شما تحت پوشش طرح بیمه درمانی ما قرار می گیرد؟

آنچه می توانید انتظار داشته باشید

مشاوره ازدواج معمولاً زوج ها یا شرکا را برای جلسات درمانی مشترک گرد هم می آورد. با کار با یک درمانگر، مهارت هایی را برای استحکام بخشیدن به رابطه خود یاد خواهید گرفت، مانند:

ارتباط باز

حل مسئله

چگونه اختلافات را منطقی بحث کنیم

با مشخص کردن و درک بهتر منابع درگیری های خود، در مورد بخش های خوب و بد رابطه خود صحبت خواهید کرد. با هم یاد خواهید گرفت که چگونه مشکلات را بدون سرزنش شناسایی کنید و در عوض بررسی کنید که چگونه می توان اوضاع را بهبود بخشید.

در هنگام زوج درمانی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ممکن است صحبت کردن در مورد مشکلات خود با مشاور سخت باشد. جلسات ممکن است در سکوت بگذرد زیرا شما و شریک زندگیتان به خاطر اشتباهات درک شده عصبانی هستید - یا ممکن است در طول جلسات فریاد بزنید یا بحث کنید. هر دو اوکی هستند. درمانگر شما می تواند به عنوان یک داور عمل کند و به شما کمک کند تا با احساسات ناشی از آن کنار بیایید.
  • خودت میتونی بری اگر همسرتان از شرکت در جلسات مشاوره ازدواج امتناع کرد، همچنان می توانید در آن شرکت کنید. اصلاح یک رابطه از این طریق چالش برانگیزتر است، اما می توانید با یادگیری بیشتر در مورد واکنش ها و رفتار خود سود ببرید.
  • درمان زوج درمانی اغلب کوتاه مدت است. برخی از افراد تنها به چند جلسه مشاوره ازدواج نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر برای چندین ماه به آن نیاز دارند. برنامه درمانی خاص به وضعیت شما بستگی دارد. گاهی اوقات، مشاوره ازدواج به زوج ها کمک می کند تا دریابند که اختلافات آنها واقعاً آشتی ناپذیر است و بهترین کار پایان دادن به رابطه است. سپس جلسات می توانند بر مهارت های پایان دادن به رابطه با شرایط خوب تمرکز کنند.
  • ممکن است تکلیف داشته باشید. مشاور شما ممکن است تمرین‌های ارتباطی را در خانه پیشنهاد کند تا به شما کمک کند آنچه را که در طول جلسه یاد گرفته‌اید تمرین کنید. به عنوان مثال، هر روز چند دقیقه رو در رو با شریک زندگی خود در مورد چیزهای غیر استرس زا صحبت کنید - بدون هیچ وقفه ای از تلویزیون، تلفن یا کودکان.
  • ممکن است شما یا شریک زندگیتان به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشید. اگر یکی از شما با بیماری روانی، سوء مصرف مواد یا مسائل دیگر کنار می آید، درمانگر شما ممکن است با سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همکاری کند تا درمان کامل تری ارائه دهد.

تصمیم گیری برای رفتن به زوج درمانی می تواند سخت باشد. با این حال، اگر یک رابطه مشکل دارید، جستجوی کمک مؤثرتر از نادیده گرفتن مشکلات یا امیدواری به بهبود آنها به تنهایی است. گاهی اوقات برداشتن اولین قدم با اعتراف به اینکه رابطه نیاز به کمک دارد سخت ترین بخش است. بیشتر افراد این تجربه را بصیرتی و توانمند می دانند.

منبع:

مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/marriage-counseling/about/pac-20385249

0
کــارمـا :
430
کمک کنیم آرامش بیشتری داشته باشیم.................
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
psychologist