چگونه یک کودک لوس تربیت نکنیم؟

2 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

خصوصیات و برخورد با کودک لوس

❤️با آموزش ارزش مسئولیت پذیری و سخت کوشی به فرزندان خود بیاموزید که مسئولیت پذیر باشند! ❤️

آیا احساس می کنید که متوجه ویژگی های یک کودک لوس شده اید؟ آیا احساس می کنید فرزند نازنین شما به کودکی ناسپاس تبدیل شده است؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک کودک را چگونه خوب تربیت کنید؟


ما در مرکز مشاوره فمیلیکو می دانیم که این می تواند سخت باشد زیرا شما حتی متوجه نمی شوید که علت لوس شده بچه ها چگونه اتفاق می افتد. شما بی احترامی را در صدای فرزند خود می شنوید و متوجه می شوید که باید از انجام کارهایی برای فرزند خود دست بردارید!


وقتی متوجه می‌شوید که فرزندانتان همان رفتارهای لوس‌آمیز کودکان ناسپاس را از خود نشان می‌دهند، می‌دانید که زمان آن فرا رسیده است که به فرزندان خود یاد دهید چگونه دوباره سپاسگزار زحمات شما باشند.


قبل از شروع، ما می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که دلیلی برای احساس گناه وجود ندارد. شما اینجا هستید زیرا آماده اید تا به کودک لوس خود کمک کنید تا به آن کودک مهربان و دوست داشتنی که می دانید در درونش است بازگردد. صادقانه بگوییم، احتمالاً به این دلیل شروع شد که شما فرزندتان را دوست دارید و فکر می‌کردید دارید کمک می‌کنید.

در هر صورت... ما به جایی برمی گردیم که کودک شما را خوشحال و سپاسگزار می کند.

با در نظر گرفتن این مقاله فمیلیکو، از بسیاری از خوانندگانم پرسیدیم که در زمانی که نیاز داشتند به یک کودک لوس کمک کنند تا بیشتر سپاسگزار و بهتر شود، چه کرده اند. می‌دانیم که این می‌تواند برای بسیاری از والدین چالش‌برانگیز باشد، بنابراین امیدواریم که این فقط به شما اعتماد به نفس و دانشی را بدهد که باید بدانید چگونه عادات یک کودک لوس را از بین ببرید!


ما قصد نداریم بچه‌های لوس داشته باشیم - می‌دانید، این فقط روز و سن است که به راحتی به آن کمک می‌کند؟ طبق یک مطالعه اخیر، دکتر برومفیلد گزارش می دهد که:

اکثریت قریب به اتفاق والدین - 94 درصد، طبق یک نظرسنجی اخیر - فرزندان خود را لوس می دانند.

زمانی که فرزند شما لوس رفتار می کند سخت است، زیرا حتی اگر می دانید فرزندتان دوست داشتنی و مهربان است... اما اینطور ظاهر نمی شود. دیگران ممکن است شروع کنند به آن کودک به عنوان یک "کودک لوس" فکر کنند.

آنها ممکن است سعی کنند در مورد چگونگی تعیین محدودیت ها یا نحوه برخورد با عصبانیت ها توصیه هایی ارائه دهند.

ما همیشه با کل مفهوم «کودک را محروم کن» مخالف بوده‌ایم، زیرا نمی‌توانم هیچ فایده‌ای از انضباط بدنی، تنبیه بدنی یا هیچ چیز دیگری در آن طبیعت ببینم.

من یک تحقدق در فمیلیکو انجام دادیم و در میان چیزهای دیگر در مورد اثرات ضرب و شتم مطالعه کردیم، و هیچ مدرکی مبنی بر فواید آن، به خصوص در دراز مدت، وجود ندارد.

ما هم سعی می کنیم فریاد نزنیم. ما همیشه دوست داشتیم فرزندانمان محترم باشند زیرا این کار درستی است. ما می خواهیم آنها مهربان باشند زیرا به دیگران احترام می گذارند.

ما می خواهم آنها سخاوتمند باشند زیرا شادی دیگران را برای آنها به ارمغان می آورد. ما نمی خواهیم آنها از ترس گرفتار شدن توسط والدین یا معلمان خود این کارها را انجام دهند. اگر اینطور بود، نگران این بودیم که وقتی ما نبودیم چگونه رفتار میکنند. وقتی می دانیم که آنها ذاتاً انگیزه دارند، می دانیم که این ارزش ها و باورها را حفظ خواهند کرد.

شما فرزندتان را بهتر می شناسید، پس لطفاً این را به خاطر بسپارید.

اگر کودکی لوس رفتار می کند، به احتمال زیاد والدین این کار را انجام می دهند... نه کودک.

بچه ها نمی توانند خودشان را لوس کنند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که کودک یاد می‌گیرد چه انتظاری داشته باشد. این به ما به عنوان والدین بستگی دارد که به آنها کمک کنیم.

به یاد داشته باشید که در حالی که لوس کردن فرزندتان ممکن است با دادن بیش از حد و بدون قدردانی به او اتفاق بیفتد، همچنین می تواند به این دلیل باشد که کودک شما به دیگران یا چیزها احترام نمی گذارد.

همچنین ممکن است لوس شدن آنها تصادفی رخ دهد…

ما چیزهای زیادی را می بینیم که فکر می کنیم آنها دوست دارند. از آنجایی که ما عاشق دیدن لبخند کودکانمان هستیم، آن را برای آنها میخریم. دفعه بعد که بیرون بودیم همین کار را می کنیم. به زودی، به جای قدردانی، آنها که مورد انتظار است. حتی بدون اینکه بدانیم آنها را به افراد ناسپاس تبدیل می کنیم - این کار را انجام دادیم.

اشکالی ندارد - زیرا امروز روزی است که ما نادیده گرفتن را شروع می کنیم! می توان به کودکان لوس یاد داد که قدردان باشند، بنابراین تبدیل به بزرگسالانی مسئولیت پذیر و محترم می شوند.

علت لوس شدن کودکان

 محبت افراطی | توجه بیش از اندازه به کودکان

شاید به جرات بگوییم نحوه تربیت و رفتار والدین با کودکان، مهم ترین علت لوس شدن بچه هاست. همه‌ی ما می‌دانیم که محبت پدر و مادر به فرزندانشان بی اندازه و بی‌نهایت است، اما این موضوع نباید بر تربیت کودک تاثیر منفی بگذارد. زمانی که شما به خواسته ها و نیازهای فرزندتان بیش از اندازه توجه می‌کنید و یا اصطلاحا همیشه خودتان را به آب و آتش می زنید تا آب در دل کودکتان تکان نخورد، کودک در مسیر لوس شدن قرار می‌گیرد. بنابراین والدین باید در عین محبت و مهربانی به کودکشان، قاطع و استوار باشند. پس فراموش نکنید که انعطاف پذیری بیش از اندازه‌ی نرمال، منجر به شکل گیری افکار شوم در فرزندتان می‌شود.

 کودکی سخت والدین

معمولا یکی دیگر از رایج ترین دلیل لوس شدن بچه ها، گذشته تلخ والدین است. ممکن است پدر و مادر در دوران کودکی خود کمبودهایی را تجربه کرده باشند و یا دوران سختی را پشت سرگذاشته اند. به همین دلیل نمی‌خواهند فرزندشان کمبودی را در زندگی خود احساس کند.

 تک فرزندی یکی دیگر از دلایل لوس شدن کودکان

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که خواهر و یا برادری ندارند و تک فرزند هستند، بیشتر در معرض لوس شدن قرار می‌گیرند. معمولا والدین تمام توجه‌شان را به تنها فرزندشان معطوف می‌کنند و به بهانه تک بودن، تمام خواسته هایشان را عملی می‌کنند. این فرزندان در زندگی خود هیچ رقیبی نداشته و احساس فرمانروایی می‌کنند. بنابراین در مسیر لوس و ننر شدن قرار می‌گیرند.

منبع: https://familico.ir/

0
کــارمـا :
430
کمک کنیم آرامش بیشتری داشته باشیم.................
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
psychologist