آموزش ترجمه سایت و صفحات وب در کروم ، فایرفاکس و اچ

4 سال پیش

ممکن است زمانی که در اینترنت به دنبال موضوعی هستید به یک سایت به غیر از زبان فارسی مانند انگلیسی ، روسی ، فرانسوی ، هندی ، چینی و.. برخورد کنید که در این حالت مطمئنا شما نیاز به ترجمه آن صفحه وب خواهید داشت.
قطعا این مورد چندین بار برای هر کدام از ما رخ داده است ، در این پست قصد دارم تا روش هایی را برای ترجمه وب سایت ها و صفحات وب در انواع مرورگرها را با هم بررسی کنیم.

گوگل ترنسلیت غول ترجمه دنیا!

یکی از گزینه های اصلی و مهم در ترجمه استفاده از ابزار متجرم گوگل یعنی Google Translate است که هر کسی بدون نیاز به اکانت گوگل یا حتی پرداخت هزینه ای میتواند متون ، تصاویر و وب سایت ها را به انواع زبان های زنده دنیا ترجمه کند.
در واقع محور اصلی آموزش ما استفاده از مترجم قدرتمند گوگل ترنسلیت در این پست است.

چگونگی ترجمه صفحه وب با استفاده از Google Translate

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که هیچ ابزار مترجمی در دنیا کامل و بی عیب و نقض نیست ، هیچکدام از آنها نتیجه 100 درصدی با ترجمه گویا و صحیح را ارائه نخواهند داد حتی گوگل ترنسلیت گوگل.
با این حال ما از بهترین ابزار ترجمه دنیا یعنی google translate استفاده خواهیم کرد.
من یک وب سایت به زبان انگلیسی را در اختیار دارم که میخواهم آنرا به فارسی ترجمه کنم ، آدرس صفحه سایت را از طریق مرورگر کپی میکنم.

به آدرس translate.google.com مراجعه کنید.
در صورتی که گوگل شما به زبان فارسی باشد در صفحه باز شده از کادر سمت راست آدرس کپی شده را past کنید.

پس از این کار در سمت چپ همان لینک به رنگ آبی نوشته خواهد شد ، هم اکنون باید زبان اصلی سایت را مشخص کرده و زبانی هم که قصد ترجمه به آن را دارید را هم مشخص کنید.
در سمتی که آدرس را Past کردید زبان انگلیسی را انتخاب کنید (اگر شما زبان سایت مورد نظر را نمیدانید میتوانید گزینه "شناسایی زبان" را انتخاب کنید).

در سمت چپ که آدرس لینک آبی رنگ وجود دارد زبانی که میخواهید به آن ترجمه شود را انتخاب کنید که ما باید "فارسی" را انتخاب کنیم.

برای شروع ترجمه بر روی لینک آبی کلیک کنید ، خواهید دید که یک صفحه جدید باز خواهد شد که در بالای آن یک نوار ابزار ترجمه وجود دارد.

هم اکنون متون انگلیسی را به صورت فارسی خواهید دید.
در نوار ابزار بالای صفحه شما میتوانید کارهای مختلف دیگری از قبیل تغییر زبان ترجمه یا مشاهده زبان اصلی سایت و.. را انجام دهید.


چگونه در مرورگر کروم یک صفحه وب را ترجمه کنم؟

همه مرورگها از قابلیت بومی و داخلی برای تغییر زبان پشتیبانی نمیکنند ، اما باید گفت که کروم ساده ترین مرورگر برای ترجمه است (به لطف گوگل کروم).
برای این کار کافی است بر روی قسمتی از صفحه راست کلیک کنید و بر روی گزینه  " فارسی Translate to " کلیک کنید.

اگر شما گزینه Translate to English را مشاهده میکنید بر روی آن کلیک کنید.

سپس با توجه به یک دیالوگ باز شده در بالای صفحه بر روی Options کلیک کنید.

سپس گزینه Change languages را انتخاب کنید.

از قسمت Page language باید زبان اصلی سایت مشخص شود و در قسمت Translate language باید زبانی که قصد تبدیل به آن را انتخاب کنید ، از لیست زبان Persian را انتخاب کنید و بر روی دکمه Translate کلیک کنید.

خواهید دید که به راحتی سایت به فارسی ترجمه خواهد شد.

همچنین از این پس میتوانید با راست کلیک و انتخاب گزینه " فارسی Translate to " سایت ها را به زبان اصیل فارسی ترجمه کنید.


چگونگه در مرورگر فایرفاکس صفحه وب را ترجمه کنم؟

متاسفانه فایرفاکس گزینه ای برای ترجمه خودکار سایت ها و متون در اختیار ندارد ، اما میتوانید توسط افزونه های مترجم در فایرفاکس برای اینکار استفاده کنید.

چگونگه در مرورگر "اچ" (Edge) صفحه وب را ترجمه کنم؟

چگونگه در مرورگر "اچ" (Edge) صفحه وب را ترجمه کنم؟

همانند فایرفاکس مرورگر Edge دارای گزینه داخلی برای ترجمه خودکار نیست ، ولی شما میتوانید افزونه Translate را از فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) دریافت و به مرورگر خود اضافه کنید.

در آخر برای من و سایر کاربران جالب خواهد بود که بدانیم شما چگونه یک صفحه وب سایت را ترجمه میکنید ، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.   

0
کــارمـا :
35
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fatemehnabi