پوشه امن سامسونگ (Secure Folders) چیست؟ آموزش نصب و استفاده از Secure Folders

4 سال پیش

پوشه امن سامسونگ راه کاری عالی برای نگهداری ایمن از اطلاعات شما است. این پوشه امن یک فضای رمزگذاری شده است که میتوانید انواع فایل های مختلف مانند ویدئو ، اسناد ، تصاویر و برنامه ها را در آن ذخیره و نگهداری کنید تا هیچ کسی به غیر از شما به آنها دسترسی نداشته باشد.

پوشه امن ساموسنگ بخشی از Samsung Knox است و در بسیاری از مدل گوشی های این شرکت مانند نوت 9 و S10 از قبل نصب شده است.
اما اگر شما از یک گوشی غیر سامسونگ استفاده میکنید نگران نباشید زیرا میتوانید با نصب این برنامه بر روی هر گوشی اندروید از آن استفاده کنید.

Secure Folder دانلود


چگونگی استفاده پوشه امن سامسونگ

اگر حساب کاربری سامسونگ خود را ایجاد یا تنظیم نکرده اید اکنون زمان خوبی است زیرا برای استفاده از این برنامه باید حساب کاربری سامسونگ داشته باشید.
برای شروع استفاده از پوشه امن ، باید از حساب کاربری سامسونگ خود استفاده کنید. روند ثبت نام و تنظیم پیچیده نیست بنابر این جای نگرانی نیست.
پس از تنظیم حساب کاربری سامسونگ ، وقت آن فرا رسیده است که کار با پوشه امن خود را شروع کنید.
در گوشی های ساموسنگ که از پوشه امن پشتیبانی میکنند انگشت خود را از بالا به سمت پایین کشده تا نوار اعلانات باز شود سپس بر روی علامت چرخ دنده ضربه بزنید تا وارد Settings شوید.
Lock screen and security را انتخاب کنید و به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Secure Folder برسید، بر روی این گزینه ضربه بزنید.

 گزینه Secure Folder

یک الگو یا پترن جدید برای محافظت از پوشه وارد کنید ، سایر دستورالعمال های گفته شده را طی کنید (شما به غیر از پترن میتوانید از سایر روش های رمزگذاری مانند اثر انگشت و... استفاده کنید).
پس از ورود به پوشه امن ، بر روی گزینه Add Files در بالای صفحه ضربه بزنید.
به عنوان مثال میخواهیم یک تصویر را در پوشه امن قرار دهیم. نوع فایل ورودی را تصویری انتخاب انتخاب کرده و تصویر مورد نظر خودر ا انتخاب کنید تا سوالی از شما پرسیده شود که آیا مایل به کپی یا انتقال فایل هستید ، اگر کپی انتخاب شود یک نسخه از همان فایل اصلی در گوشه امن قرار میگرید و اگر انتقال یا move انتخاب شود فایل اصلی از مکان فعلی خود به پوشه امن منتقل خواهد شد.
پس از انجام این مراحل از بالا بر روی Done ضربه بزنید.

چگونگی استفاده پوشه امن سامسونگ

چگونگی تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی پوشه امن سامسونگ

همیشه پشتیبان گیری یکی از مهمترین اقداماتی بوده که باید انجام داده میشده مخصوصا اینکه ما در پوشه امن سامسونگ فایل های مهم خود را نگهداری میکنیم.
در Secure Folder به مسیر settings > Backup and restore > Back up Secure Folder data رفته و فایلی را برای پشتیبان گیری یا بازیابی انتخاب کنید.

چگونگی تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی پوشه امن سامسونگ

همچنین میتوانید نسخه های پشتیبان گرفته شده از قبل را حذف کنید برای همین به مسیر Settings > Backup and restore > Delete Secure Folder back up data بروید. آنچه را میخواهید حذف کنید انتخاب کرده و بر روی Delete ضربه بزنید.

چگونگی حذف / سفارشی کردن آیکون برنامه

برای اینکه ایمنی را بالاتر ببرید شما میتوانید آیکون برنامه را حذف یا سفارش سازی کنید تا سایر کاربران متوجه پوشه امن نشوند.
در برنامه به تنظیمات رفته و گزینه Show Secure Folder را انتخاب کنید سپس سایر مراحل را انجام دهید تا آیکون برنامه حذف شود.
همچنین میتوانید آیکون برنامه را شخصی سازی کنید بر روی آیکون منو از بالای صفحه خود ضربه بزنید و گزینه Custom icon را انتخاب کنید. شما قادر هستید تا نام و آیکون را تغییر دهید.

نتیجه گیری

هرچه اطلاعات شما مهمتر باشد باید از روش های قویتر امنیت استفاده کنید ، پوشه امن ساموسنگ راه کاری عالی برای محافظت از اطلاعات مهم شما است.

0
کــارمـا :
35
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fatemehnabi