جلوگیری و توقف نمایش ناگهانی تبلیغات مزاحم در اندروید

4 سال پیش

بر روی صفحه گوشی من دائما تبلیغات و پیام های مختلف بی ربط و گاها نامناسب ظاهر میشود ، چطور میتونم از شر این تبلیغات و پیام ها خلاص شوم؟
این سوالی است که کاربران زیادی آن را میپرسند ، این کاربران با مشکل تبلیغات ناگهانی و مزاحم زیاد سر و کار دارند. در واقع باید بگوییم این تبلیغات در اکثر مواقع توسط برخی از برنامه که به صورت مخفیانه فعالیت میکنند نمایش داده میشوند.
معمولا این برنامه ها توسط خودتان نصب شده است ولی نمیدانید که کدام برنامه است که این تبلیغات را نمایش میدهد.
در برخی از موارد دیگر این تبلیغات از طریق مرورگر به شما نمایش داده میشود که شما مجوز نمایش نوتیفیکیشن را به آن سایت داده اید.
در ادامه مقاله راه کارهای ساده ای را برای شناسایی اینگونه برنامه ها به شما معرفی خواهیم کرد.

قبلا در مقاله ای دیگر چگونگی حذف تبلیغات اینترنتی و پاپ آپ های مزاحم در اندروید را آموزش داده ایم که میتوانید از این مقاله هم استفاده کنید.


شناسایی و حذف تبلیغات و پیام های تصادفی در گوشی

توسط گوگل پلی

همانطور که گفتیم از دلایل اصلی نمایش تبلیغات ، برخی از برنامه های نصب شده در گوشی است. یکی از راه های شناسایی برنامه ها استفاده از Google Play است .
زمانی که تبلیغ بر روی گوشی شما ظاهر میشود بدون این که برنامه ای باز کنید و کار اضافه ای انجام دهید مستقیم به سراغ برنامه Google Play یا همان Play Store بروید و آن را باز کنید.

Google Play

بر روی منو سه خطی از بالا سمت چپ ضربه بزنید.

بر روی منو سه خطی از بالا سمت چپ ضربه بزنید.

بر روی My apps & games ضربه بزنید.

My apps & games

به تب Installed بروید.
در اینجا میتوانید برنامه های نصب شده در گوشی را مشاهده کنید ، لیست برنامه ها بر اساس حروف الفبا مرتب شده است ، برای اینکه به آخرین برنامه های استفاده شده برسیم بر روی Alphabetical ضربه بزنید و Last Used را انتخاب کنید.

Last Used

هم اکنون آخرین برنامه هایی که اجرا شده اند را مشاهده میکنید ، آخرین برنامه مشکوک که توسعه دهنده معتبری ندارد را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.
در صفحه باز شده Uninstall را انتخاب کنید و برنامه را حذف کنید.

اگر دکمه Uninstall وجود ندارد یا غیرفعال است به این معنی است که یک برنامه از پیش نصب شده است و شما مجوز حذف آن را ندارید ، اگر میخواهید اینگونه برنامه ها را حذف کنید این مقاله را بخوانید.

به کمک اعلانات

اگر شما تبلیغ را در ناحیه اعلانات گوشی مشاهده میکنید در نسخه های بالا اندروید میتوانید متوجه شوید که از چه برنامه ای این اعلان ها نمایش داده میشوند.

بر روی اعلان انگشت خود را نگه دارید ، هم اکنون میتوانید برنامه ای که اعلان را نمایش داده است را مشاهده کنید ، بلافاصله برنامه را حذف کنید.
اگر نمیخواهید برنامه را حذف کنید و فقط اعلان را نمایش دهید گزینه Allow notifications را غیرفعال کنید. 

توسط این روش میتوانید اعلاناتی که از طریق مرورگر (مثلا chrome) نمایش داده میشوند را غیر فعال کنید.

0
کــارمـا :
35
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fatemehnabi