ابزار بررسی قطعی ، اختلال ، پایداری برنامه و سایت ها

4 سال پیش

امروزه اینترنت در انواع پلتفرمهای مختلف مانند رایانه ، گوشی و سایر تجهیزات الکترونیکی جزء اصلی حساب میشود ، مخصوصا اینکه انوع برنامه های دسکتاپ ، وب سایت و اپلیکیشن های موبایل در فعالیت های روزمره ما نقش مهمی دارند.
اغلب این برنامه ها از اینترنت بهره میبرند زیرا باید با سرورهای خود در ارتباط باشند. قطع شدن سرور این برنامه ها هر از چند گاهی رخ میدهد که کاربران را با مشکلات بسیاری روبرو میکند.

قطعی سرور برنامه و سایت

از این رو باید ابزاری برای بررسی مداوم سرورها باشد تا در صورت خرابی ، قطعی و ... کاربران از آن مطلع شوند.

متاسفانه بسیاری از کاربران در هنگامی که برنامه آنها مانند (اینستاگرام ، تلگرام و...) با مشکل روبرو میشود سریعا اقدام به حذف ، بروزرسانی و... میکنند که در واقع لقمه را دور دهان خود میچرخانند ، در اولین قدم هر عیب یابی باید بررسی شود که سرورهای برنامه یا وب سایت قطع (دان) نشده باشد.


چگونگی بررسی قطعی ، اختلال و پایداری سرور برنامه ها و سایت ها

تیم فنی اُمیگو دات آی آر اخیرا یک ابزار تشخیص بررسی سرور انواع برنامه ها و سایت ها را راه اندازی کرده است. برای ورود به صفحه این ابزار به آدرس omigo.ir/status وارد شوید.

در حال حاضر که در حال تهیه این پست هستیم تعداد 30 برنامه و سایت زیر ذره بین این ابزار قرار گرفته اند.

فقط کافی است که بر روی یک گزینه کلیک کنید.

در صفحه بعدی شما میتوانید وضعیت سرور را مشاهده کنید که شامل سه حالت است :

قطعی سرور (رنگ قرمز)

در این حالت سرورها به طور کلی دارای مشکل هستند ، باید صبر کنید تا اختلالات برطرف شود و وضعیت به حالت زرد یا سبز تغییر پیدا کند.

قطعی سرور (رنگ قرمز)

قطعی موقت سرور (رنگ زرد) 

این حالت زمانی نمایش داده میشود که سرورها قطعی موقت دارند ، کاربر در این حالت میتواند فعالیت کند و هم نکند ، زیرا در برخی از نقاط دنیا سرور به درستی کار میکند و در برخی دیگر خیر.

قطعی موقت سرور (رنگ زرد)

پایدار بودن سرور (رنگ سبز)

در این حالت وضعیت پایدار بودن و عدم وجود مشکل در سرور گزارش میشود ، اگر وضعیت سرور در این حالت است و برنامه یا سایت مشکل دارد به دنبال راه حلی دیگر که مربوط به سرور نیست بگردید.

پایدار بودن سرور (رنگ سبز)

مشاهده مطالب مرتبط و راهنمای حل مشکلات

وب سایت omigo.ir به طور کلی در حال تلاش برای حل مشکلات رایانه ای و تلفن همراه کاربران است و مقالات و مطالب زیادی برای حل این مشکلات توسط کاربران منتشر شده است.
یکی از امکانات دیگر ابزار این است که با ورود به صفحه بررسی سرور و کلیک بر روی "برای مشاهده پست های مرتبط کلیک کنید" میتوانید مطالبی که مرتبط با آن برنامه یا سایت است را مشاهده کنید.

مشاهده مطالب مرتبط و راهنمای حل مشکلات

به طور مثال در صفحه بررسی سرور اینستاگرام با کلیک بر روی لینک میتوانید مطالب حل مشکلات و... از اینستاگرام که در سایت منتشر شده است را مشاهده کنید.

مشاهده مطالب مرتبط و راهنمای حل مشکلات


در آخر پست ، چنانچه برنامه یا سایتی را برای بررسی به آن نیاز دارید که در لیست ابزار موجود نیست از طریق نظرات همین سایت به اطلاع ما برسانید تا در صورت امکان آن را اضافه کنیم. با تشکر/رضا معینی
0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza