چگونگی روشن کردن گوشی اندروید در صورت خراب بودن دکمه پاور

4 سال پیش

در دید خیلی از کاربران گوشی های انردویدی یکی از مقاومترین گوشی های موجود در بازار هستند اما در مقابل خرابی و مشکلات فیزیکی نمیتوانند مصون باشند و احتمال خراب شدن دکمه های گوشی به وفور وجود دارد زیرا با گذشت ماه ها و سالها به مرور زمان این دکمه ها خراب خواهند شد.
در صورت خرابی ممکن است با دکمه های افزایش و کاهش صدا کنار بیایید اما با خرابی دکمه پاور نمیتوانید زیرا یکی از مهمترین دکمه های گوشی است.
در این مقاله راه حل هایی را بیان خواهیم کرد تا در صورتی که با مشکل کار نکردن دکمه پاور گوشی مواجه شدید بتوانید از روش های جایگزین استفاده کنید.


1) شارژ کردن گوشی

این روش به احتمال زیاد برای همه گوشی ها کارایی نداشته باشد ، اما یک راه حل نسبتا ساده است ، در ابتدا سعی کنید که این کار را انجام دهید.

شارژ کردن گوشی

اگر تلفن همراه شما هنوز روشن است و باتری به اندازه کافی وجود دارد یا وصل کردن آن به شارژر صفحه گوشی شما روشن خواهد شد. با این کار میتوانید با گوشی کار کنید و برخی از اقدامات زیر را برای دور زدن دکمه پاور انجام دهید.
در برخی از گوشی ها در صورت خاموش بودن گوشی و اتصال آن به شارژ ممکن است گوشی روشن شود.


2) کمک گرفتن از لانچرها

به لطفا لانچرهای کاربردی میتوانید ویژگی های اضافی را برای کنترل گوشی خود به گوشی اندرود اضافه کنید.
در این روش نیاز است که گوشی شما روشن شود ، و پس از روشن شدن دکمه پاور را دور بزنید.
به عنوان مثال لانچر Evie Launcher به شما این امکان را میدهد صفحه نمایش خود را با تنظیم حرکات شخصی مانند دوبار ضربه زدن روی صفحه نمایش یا کشیدن صفحه به بالا یا پایین قفل و باز کنید. برای اینکار باید به تنظیمات Evie Launcher رفته و وارد Gestures شوید. سپس روش مورد نظر خود را انتخاب کنید و در مرحله بعدی Screen lock اینبار انتخاب شود.

برنامه Evie Launcher

در مرحله بعدی Screen lock method را انتخاب کنید. همچنین میتوانید قفل فوری یا قفل زماندار را انتخاب کنید.

 Screen lock method

در صورت لزوم ، برای تایید انتخاب خود بر روی Active ضربه بزنید.


3) از Android Debug Bridge (ADB) استفاده کنید

Android Debug Bridge ابزاری است که به شما کمک میکند تا از رایانه شخصی خود اقدام به انجام کارهای مختلفی در گوشی اندروید خود کنید ، اگر نمیتوانید از دکمه خاموش و روشن شدن استفاده کنید میتوانید به کمک رایانه این کار انجام دهید.
پس از تنظیم ADB در رایانه شخصی خود و فعال کردن USB debugging در گوشی خود (مراحل این کار به صورت لاتین در اینجا توضیح داده شده است) قادر خواهید بود برای این کار از دستوراتی استفاده کنید.
با فرض اینکه گوشی شما خاموش است ، آن را به رایانه شخصی خود متصل کنید و بلافاصله با نگه داشتن دکمه ولوم پایین خود ، تا زمانی که صفحه نمایش بوت ظاهر شود آن را نگه دارید.

از Android Debug Bridge (ADB) استفاده کنید

پس از اتمام اینکار ، یک خط فرمان یا ترمینال باز کرده و adb devices را تایپ کرده تا شناسایی گوشی انجام گیرد.
سپس fastboot continue را تایپ کرده تا گوشی شما با حالت عادی روشن شود.

پس از اینکار ، میتاونید از گوشی خود به طور عادی استفاده کنید ، برای راه اندازی مجدد گوشی میتوانید از برخی از دستورات ADB مانند adb reboot استفاده کنید.


4) از دکمه های جایگزین استفاده کنید

اگر دکمه پاور کار نمیکند ممکن است شما بتوانید از یک دکمه فیزیکی دیگر جایگزین آن استفاده کنید ، نکته منفی این است که فقط در صورت روشن بودن گوشی میتوان این روش را اجرایی کرد.
برنامه هایی مانند Button Mapper به شما این امکان را میدهد دکمه ها فیزیکی دیگری مانند ولوم یا Bixby (در برخی از گوشی های سامسونگ وجود دارد) را جایگزین کنید.
Button Mapper را باز کنید و دستورالعمل های برنامه را دنبال کنید و مجوزهای لازم را هم تایید کنید. پس از اتمام کار لیستی از دکمه های موجود را مشاهده خواهید کرد.

از دکمه های جایگزین استفاده کنید

بر روی یک گزینه مانند Volume Buttons ضربه بزنید و در فهرست بعدی بر روی Customize ضربه بزنید. زیر Single tap شما میتوانید Turn screen off را انتخاب کنید تا بتوانید صفحه نمایش گوشی را خاموش کنید.
در زیر Long Press گزینه Power dialog را انتخاب کنید تا به منوی پاور دسترسی پیدا کنید.

دکمه پاور لازم نیست!!!

شما میتوانید از برنامه های مختلفی مانند Gravity Screen یا Button Mapper برای ورود به حالت آماده به کار گوشی استفاده کنید یا آنرا قفل کنید.
اگر گوشی شما خاموش است استفاده از روش ADB بهترین روش برای روشن کردن گوشی تلفن همراه است.

0
کــارمـا :
32
....
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
momodj