ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

Clips چیست و چگونه کار میکند؟ چگونه به کمک Clips در اینستاگرام دابسمش بگیریم؟

4 سال پیش

در زمان نوشتن این مقاله، اینستاگرام در حال کار بر روی قابلیت جدیدی به نام Clips است که به نظر میرسد پس از کپی کردن ایده استوری که در اسنپ چت بود اینبار قصد دارد تا ایده دابسمش تیک توک را کپی برداری کند.

اینستاگرام تمامی رقبا خود و برنامه های مختلف را آنالیز میکند تا در صورتی که قابلیتی جدید که کاربر پسند بود را در برنامه اینستاگرام سریعا قرار دهد دقیقا مانند کپی برداری قابلیت برنامه های اسنپ چت و تیک توک.
اخیرا یک رغیب سرسخت برای اینستاگرام به نام تیک توک ظاهر شده است که با قابلیت ویدئوهای کوتاه مدت (دابسمش) توانسته میلیون ها کاربر فعال را جذب خود کند.

دابسمش در اینستاگرام

قابلیت Clips که در اینستاگرام قرار گرفته است دقیقا از تیک توک ایده برداری شده است به این صورت که کاربران میتوانند ویدئویی که موزیکی در حال پخش دارد را ضبط کنند ، کاربران قارد هستند یک موزیک را قبل از ضبط انتخاب کنند و تا زمانی که انگشت خود را بر روی دکمه ضبط نگه داشته اند موزیک را پخش کنند (دقیقا مانند ویدئوهای دابسمش که همه ما به آن آشنایی داریم).

با امکاناتی اضافه تر مانند تغییر سرعت ، تایمر و... که اینستاگرام هماند آن کپی برداری کرده است.

قابلیت Clips در اینستاگرام

همانطرو که گفته شد این برای اولین بار نیست که اینستاگرام برای از دست ندادن کاربران خود قابلیت جدید سایر برنامه ها را کپی میکند، نه تنها اینستاگرام بلکه واتساپ که زیر مجموعه فیسبوک است از استوری اسنپ چت ، یوتیوب ، AR و... و برخی دیگر از برنماه ها کپی بردرای کرده اند.

شاید برای شما سوال باشد که اینستاگرام با بازدید ماهانه 1 میلیارد نفر چرا باید از سایر برنامه ها مانند تیک توک که نوظهور است کپی برداری کند؟

پاسخ این است که مهم نیست اینستاگرام چقدر بزرگ است زیرا در صورتی اینستاگرام میتواند روند موفقیت خود ادامه دهد که گوش بزنگ ویژگی های جدید رقبا باشد.

تیک توک یکی از این رقبا است ، تیک توک پس از گذشت اندک زمانی بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد که بیشتر این کاربران از اینستاگرام به تیک توک مهاجرت کرده اند.

دابسمش تیک توک در اینستاگرام

همانطور که مدیران اینستاگرام میگویند تیک توک یک ستاره نو ظهور است که در سال 2017 توسط فناوری چینی ByteDance توسعه داده شده است. طبق تحلیل ها و گزارش ها ، بیشتر کاربران تیک توک نوجوانان هستند ، نحوه محبوبیت تیک توک بیشتر بخاطر به اشتراک گذاری ویدئوها با فیلترها و جلو های ویژه جذاب است.

سرانجام همه منتشر هستند که بیبنند آیا اینستاگرام میتواند جلوی روند رو به رشد تیک توک را بگیرد یا خیر؟


چگونگی ایجاد Clips (ایجاد دابسمش در اینستاگرام)

همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید برای این کار باید در تب Home بر روی دوریبن (از بالا سمت چپ) ضربه بزنید.

چگونگی ایجاد Clips (ایجاد دابسمش در اینستاگرام)

سپس به قسمت CAMERA بروید و از پایین با حرکت انگشت خود به Clips بروید.

چگونگی ایجاد Clips (ایجاد دابسمش در اینستاگرام)

پس از انتخاب موزیک، ثانیه شمار برای گرفتن ویدئو دابسمش شمرده خواهد شد.

چگونگی ایجاد Clips (ایجاد دابسمش در اینستاگرام)


در زمان نگارش این مقاله Clips به طور رسمی در اینستاگرام رونمایی نشده است ، بنابر این لازم است که همیشه اینستاگرام شما بروز باشد تا با فعال شدن Clips از آن استفاده کنید.

0
کــارمـا :
30
دانشجوی نرم افزار هستم و هرچه دل تنگم میخواهد مینویسم...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
mahdi