ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

چگونگی به اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده (Live Location) در تلگرام

4 سال پیش

تلگرام به دلایل مختلفی یکی از محبوبترین پیامرسان های دنیا است. در اکتبر سال 2017 اشتراک گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده Live Location در تلگرام قرار داده شد تقریبا 10 روز قبل از آنکه واتساپ آنرا منتشر کند.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در تلگرام

امکان به اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واقع به این گونه عمل میکند که شما میتوانید موقعیت مکانی خود را به صورت ثابت یا زنده به دوست خود نمایش دهید.
موقعیت مکانی زنده در تلگرام تقریبا شبیه به قابلیت "Share Location" در گوگل مپ است که به کاربران امکان میدهد مکان خود را به صورت زنده با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

موقعیت مکانی تلگرام

Live Location تلگرام به شما کمک میکند تا دوستان و نزدیکان شما بتوانند شما را ردیابی کنند ، امکان محدود کردن ردیابی به صورت زمانی هم امکان پذیر است.

همانطور که گفتیم ارسال موقعیت مکانی زنده در واتساپ نیز قابل انجام است ، قبلا در مقاله ای تحت عنوان "آموزش کامل ارسال موقعیت مکانی (لوکیشن) در واتساپ" به آن پرداخته ایم.


اشتراک گذاری موقعیت مکانی

قبل از اینکه با هم موقعیت مکانی زنده تلگرام را بررسی کنیم اطمینان حاصل کنید که از اخرین نسخه تلگرام در گوشی خود استفاده میکنید به این دلیل که Live Location فقط در نسخه 4.4 به بالا در تلگرام موجود است.
اگر از نسخه قدیمی تر تلگرام یعنی کمتر از 4.4 استفاده میکنید و قصد ردیابی دوستان خود را دارید متاسفانه این امکان نیز برای شما وجود نخواهد داشت. برای استفاده از ویژگی هر دو طرف باید نسخه 4.4 به بالا استفاده کنند.

دانلود آخرین نسخه تلگرام از گوگل پلی

1. برنامه تلرگام را باز کنید و وارد چت فردی که میخواهید موقعیت مکانی خود را با آن به اشتراک بگذارید شوید.
2. بر روی آیکون سنجاق ضربه بزنید.

آیکون سنجاق

3. لیستی از گزینه ها را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که باید بر روی Location ضربه بزنید.

بر روی Location ضربه بزنید

4. اگر برای اولین بار است که میخواهید از قابلیت Live Location استفاده کنید ، تلگرام از شما میخواهد که مجوز استفاده از Location/GPS را بدهید. با ضربه زدن بر روی Allow این دسترسی را به برنامه بدهید.

با ضربه زدن بر روی Allow این دسترسی را به برنامه بدهید.

پس از آن ، پنجره به اشتراک گذاری موقعیت مکانی در تگرام باز خواهد شد.

نجره به اشتراک گذاری موقعیت مکانی در تگرام

5. در پنجره باز شده بر روی Send my current location ضربه بزنید. مکان فعلی شما به همراه یک متن برای آن فرد ارسال خواهد شد.

Send my current location

زمانی که دوست شما بر روی نقشه ضربه میزند نقشه ای برای آن باز میشود که مکان فعلی شما را به آن نشان میدهد ، دوست شما میتوانید با ضربه زدن بر روی آیکون Arrow از این نقشه برای هدایت مکانهایی که در آن هستید استفاده کند.

آیکون Arrow از این نقشه برای هدایت مکانهایی که در آن هستید استفاده کند

در نقشه انگشت خود را اگر از پایین به بالا بکشید لیستی از مکانهای مجاور (رستوران ها ، کافه ، هتل ها و...) ظاهر میشود ، که میتوانید آنها را به عنوان مکان فعلی خود معرفی کنید.


اشتراک گذاری موقعیت مکانی در تلگرام به صورت زنده (Live Location)

همانطور که قبلا گفتیم شما در تلگرام میتوانید اجازه دهید تا سایرین بتوانند موقعیت مکانی شما را به صورت Real Time یا همزمان مشاهده کنند.
در اینجا چگونگی فعال کردن این کار را آموزش خواهیم داد :
1. برنامه تلگرام را باز کنید و بر روی نام شخص مورد نظر ضربه بزنید.
پس از آن بر روی آیکون سنجاق ضربه بزنید. Location را از لیست انتخاب کنید تا یک پنجره جدید باز شوید و سپس گزینه Share My Live Location for... را انتخاب کنید.
2. در مرحله بعد از شما خواسته میشود که به چه مدت قصد دارید موقعیت مکانی خود را با دوست خود به اشتراک بگذارید. شما میتوانید مدت زمان 15 دقیقه ، 1 ساعت و 8 ساعت را انتخاب کنید.

چه مدت قصد دارید موقعیت مکانی خود را با دوست خود به اشتراک بگذارید

توجه : شما میتوانید هر موقع که نیاز دانستید اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را متوقف کنید ، در ادامه چگونگی این کار را توضیح خواهیم داد.
3. بعد از انتخاب مدت زمان اشتراک گذاری ، بر روی Share ضربه بزنید.
4. سپس ، تلگرام مکان شما را برای آن شخص ارسال خواهد کرد ، هنگامی که گیرنده بر روی نقشه ضربه بزنید میتواند حرکت شما به صورت زنده را در نقشه ردیابی کنید.

 حرکت شما به صورت زنده را در نقشه ردیابی کنید

5. برای متوقف کردن اشتراک گذاری موقعیت مکانی ، بر روی Stop Sharing Location در پایین صفحه ضربه بزنید.

Stop Sharing Location

از طرفی دیگر میتوانید نوار اعلانات را به پایین بکشید و بر روی Stop Sharing Location ضربه بزنید.

Stop Sharing Location

ردیابی کنید

تلگرام یک روش مفید برای به اشتراک گذاری مکان و همچنین پیگیری دوستان شما به صورت زنده را ارائه میدهد. این ویژگی برای ردیابی فرزندان میتواند بسیار موثر باشد.
ویژگی Live Location برا ارائه بهتر موقعیت مکانی جهت رسیدن به مکان مورد نظر فوق العاده میباشد.
شما موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک میگذارید و حتی یک گروه درست میکنید تا خانواده شما در هنگام سفر نگران شما نباشند. متاسفانه این ویژگی در نسخه دسکتاپ رایانه شخصی شما یا نسخه وب تلگرام موجود نیست، فقط این قابلیت بر روی نسخه گوشی محدود است امیدواریم که این قابلیت به زودی در نسخه دسکتاپ نیز قرار بگیرد.

0
کــارمـا :
42
و خدایی که در همین نزدیکیست...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
seyed68