ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

همه چیز در مورد Shadowban (جریمه شادوبن) اینستاگرام و راه های خلاصی از آن

4 سال پیش

شادوبن (shadowban) یکی از پربحث ترین موضوعات اینستاگرام است که کاربران از زمان آغاز به کار اینستاگرام با آن مواجه بوده اند. اینکه شما یک فعال اینستاگرام هستید یا اینکه به طور تفریحی در آن فعالیت میکنید ممکن است نام شادوبن (shadowban) به گوشتان خورده باشد.
شادوبن به معنی جریمه یا مسدود شدن حساب کاربری است ، به همین دلیل همه کاربران از آن متنفر هستند .در این مقاله قصد داریم تا همه چیز در مورد شادوبن را بررسی کنیم همچنین راه کارهای خلاص شدن از شادوبن را در ادامه معرفی خواهیم کرد.


shadowban (شادوبن) چیست؟

شادوبن یا Shadowban نوعی ممنوعیت یا جریمه اینستاگرام است که به دلایل خاصی مانند عدم رعایت قوانین اینستاگرام یا تعدادی رفتار خطاکارانه به طور موقت رخ خواهد داد.
رایجترین نشانه های اینکه شما جریمه شده اید  (شادوبن شده اید) افت شدید تعامل و دستیابی دیگران به پیج شما است.

shadowban (شادوبن) چیست؟

هیچ چیز بدتر از shadowban برای یک حساب کاربری جدید که قصد جذب فالوئر دارد نیست زیرا تعامل آن با دیگران به طور کامل متوقف خواهد شد.
در اینجا باید دلایلی که باعث shadowban  میشود را بدانید تا بتوانیم از آن جلوگیری کنیم.
اگر سری به سایت های Reddit و Quora بزنید متوجه میشوید که بسیاری از کاربران با مشکل shadowban برخورد کرده اند که بیشتر آنها مربوط به پست های حساب کاربری است که هشتگ ها در آنها کارایی ندارند و افت شدیدی در بازخورد با پیج خود پیدا کرده اند.

Reddit

Quora


دلایل جریمه شدن shadowban (شادوبن) در اینستاگرام چه چیزهایی است؟

قطعا دلیلی برای اینکه شما shadowban شده اید وجود دارد ، دلایل مختلفی که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

استفاده از هشتگ های ممنوع

اگر از این واقعیت غافل بوده اید بگذارید به شما بگویم که برخی از هشتگ های اینستاگرام ممنوع هستند. مطمئنا برای شما سوال میشود که هشتگ ممنوعه اینستاگرام به چه معناست؟ هشتگ های ممنوعه هشتگ هایی هستند که اینستاگرام آنها را در به کار بردن در پست ها منع کرده است ، برخی از آنها حاوی محتوای نامناسب هستند و برخی مغایر با قوانین اینستاگرام.

استفاده از هشتگ های ممنوع

سوالی دیگر که مطرح میشود این است که  چه هشتگ های ممنوعه هستند؟

یکی از راه های متوجه شدن هشتگ های ممنوعه اینستاگرام استفاده از ابزارهای انلاین است ، ابزار iqhashtags به شما کمک میکند که هشتگ های ممنوعه را جدا کنید ، برای همین باید هشتگ ها را در فیلد مشخص وارد کنید و بر روی دکمه let's check کلیک کنید ، در زیر هشتگ های صحیح و بدون مشکل به رنگ سبز نوشته خواهند شد.

سوالی دیگر که مطرح میشود این است که  چه هشتگ های ممنوعه هستند؟

شما از محدودیت های روزانه اینستاگرام پارا فراتر گذاشته اید

شما از محدودیت های روزانه اینستاگرام پارا فراتر گذاشته اید

اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی محدودیت های ساعتی/روزانه دارد که در صورت تجاوز بیش از حد از آنها میتواند عواقبی مانند ممنوعیت موقتی داشته باشد که اگر مجدد تکرار شود میتواند به یک ممنوعیت دائمی تبدیل شود و درنتیجه حساب خود را از دست خواهید داد.
به طور مثال لایک کردن ، فالو کردن ، ارسال کامنت زیاد که بیش از حد مجاز است باعث شادوبن شدن پیج شما میشود.
به طور پیشفرض 60 فالو ، 60 آنفالو در ساعت برای هر کسی قابل انجام است.


استفاده از هشتگ های مشخص به تعداد زیاد

یکی از اصلیترین دلایلی که افراد در اینستاگرام شادوبن میشوند همین مورد است که شما هشتگ یا هشتگ هایی خاص را به طور زیاد در پست های خود استفاده میکنید ، حداقل یکبار در هفته مجموعه هشتگ های خود را تغییر دهید و سعی کنید که از هشتگ های متنوعی استفاده کنید.


ریپورت شدن توسط دیگران

ریپورت شدن توسط دیگران

یکی از سریعترین راه های گرفتار شدن در دام شادوبن ، ریپورت شدن توسط افراد است. ممکن است به دلایل مختلفی مانند سوء استفاده از اعتقادات یا علایق ، جعل هویت ، اسپم ، مزاحمت و یا حتی به دلیل دشمنی با شما گزارش از سمت دیگران برای مسدود کردن شما به اینستاگرام ارسال شده باشد.
سعی کنید که با ارسال مطالب خوب و اصلی و همچنین عدم مزاحمت (اسپم) از این کار جلوگیری کنید.

آیا در اینستاگرام شادوبن (shadowban) شده ام؟

فهمیدن اینکه شادوبن شده اید یا خیر کار زیاد سختی نیست ، اولین تشخصی را میتوان با افت شدید جذب مخاطبین و تعامل با آنها فهمید یا اینکه پست هایی که ارسال میکنید هیچ یک از هشتگ ها را نشان نمیدهد.
اما هر افت تعامل کاربران به معنای شادوبن شدن نیست. روشهای زیر را امتحان کنید تا ببینید حساب شما دچار شادوبن شده است یا خیر؟

از یک اکانت دیگر کمک بگیرید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک اکانت دیگر که جزء فالورهای شما نیست هشتگی که در پست به کار برده اید را سرچ کنید اگر پست شما نمایش داده نشد شما از طرف اینستاگرام شادوبن شده اید.


از یک تستر شادوبن استفاده کنید

چند ابزار در وب وجود دارد که به عنوان تست کننده شادوبن شدن وجود دارند و ادعا میکنند که به کاربران میگویند که شادوبن شده اند یا خیر؟
این ابزارها تضمین شده نیستند و ممکن است نتیجه دقیق را اطلاع ندهند.

تستر شادوبن ایسنتاگرام چیست و چگونه کار میکند؟

یک تستر شادوبن ابزاری است که میتوانید شناسه کاربر را به آن بدهید و به شما اطلاع دهد که شادوبن شده اید یا خیر؟
من دو تستر شادوبن را  پیدا کردم که آنها را معرفی خواهم کرد :
Tribber و Instagram shadowban tester دو ابزار قابل اعتماد هستند که کاربران میتوانند از آنها استفاده کنند.

تستر شادوبن ایسنتاگرام چیست و چگونه کار میکند؟

چه مدت زمان طول میکشد که از شادوبن (جریمه) اینستاگرام خلاص شوم؟

شادوبن گاها تا یک هفته زمابر خواهد بود ، همچنین میتواند تا سه هفته و در بعضی از مواقع تا 1 ماه زمانبر باشد.
اما شایعترین زمان شادوبن 14 روز گزارش شده است و بعد از گذشت 14 روز تاثیرات جریمه شدن کم کم از بین خواهد رفت.
در این مدت دقت کنید که کوچکترین اشتباه باعث تمدید زمان جریمه خواهد شد.


چگونه میتوان از شادوبن اینستاگرام خلاص شد؟

اکنون وقت آن رسیده است که راه های خلاص شدن از شادوبن اینستاگرام را برسی کنیم :

استفاده از هشتگ های ممنوعه را متوقف کنید

به تمامی پست های خود بروید و به هشتگ ها نگاه کنید ، هشتگی که ممنوعه است را حذف کنید (راه تشخیص هشتگ های ممنوعه را در ابتدای مقاله توضیح داده ایم).

مجموعه و تعداد هشتگ ها را تغییر دهید

اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که در هر پست حداکثر 30 هشتگ را به کار ببرید ، ما نمیگوییم که به کار بردن 30 هشتگ کار اشتباهی است اما همیشه این استراتژی صحیح عمل نمیکند. یک نظریه اشتباه این است که برخی از کافراد فکر میکنند هرچه هشتگ بیشتری به کار ببرند میزان جذب کاربر بیشتر خواهد شد. شما هر چند وقت یکبار باید استفاده از هشتگ ها را تغییر دهید.

توجه کنید که هشتگ های بی ربط به پست ، بسیار خطرناک هستند.


به حساب شخصی سوئیچ کنید

به حساب شخصی سوئیچ کنید

برخی از کاربران گزارش داده اند که با بازگشت به حساب شخصی (personal account) مشکل شادوبن آنها حل شده است.

یکم از فعالیت اینستاگرام دوری کنید

استراحت 2 یا 3 روزه در اینستاگرام و انجام ندادن هیچ گونه فعالیتی به خصوص لاگ اوت کردن از برنامه اینستاگرام میتواند به خروج از جریمه اینستاگرام منجر شود.

مشکل خود را به اینستاگرام گزارش دهید

همانطور که قبلا هم گفتیم پیشتیبان اینستاگرام هیچ کاری برای کاربرانش انجام نمیدهد و ارتباط با آنها بسیار سخت است ، به همین دلیل زیاد کمکی به شما نخواهند کرد مخصوصا اینکه در مورد شادوبن صحبت کنید ، اما برخی از کاربران در ارتباط با پشتیبانی خوش شانس بوده اند و مشکل آنها حل شده است.
برای ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام اینجا را بخوانید.

1
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin